סקס מאשין

מה קצב הזיון שלכם בהשוואה לאחרים? כמה נקודות השגתם על מין קינקי עם בת זוגכם? ואיך מציאת פרטנר לסקס לא שונה בעצם מהזמנת מכונית? אפליקציות הסקס החדשות מנסות לכמת ולאמוד כל פיפס בחיי המין שלנו. עודד כרמלי מוכן להשתתף בניסוי

אל תתנו לחיוכים התמימים להטעות אתכם. צילומי מסך של האפליקציות
אל תתנו לחיוכים התמימים להטעות אתכם. צילומי מסך של האפליקציות
3 באוקטובר 2013

כמשתמש נוקיה 3200 נדהמתי לקרוא את הסטטיסטיקה באתר האפליקציה החדשה Spreadsheets, שמספרת כי "למשתמשי אייפון יש בממוצע פי שניים יותר פרטנרים מיניים עד גיל 30". וכאילו לא די בכך שהייתי יכול לזיין יותר אם רק היה לי אייפון, מתברר שהייתי יכול גם לזיין טוב יותר אם הייתי מוריד לאייפון את האפליקציה Spreadsheets, כמובן.

אפליקציית הגניחות החדשה הזו היא שילוב מנצח בין חדר המיטות למייקרוסופט אקסל וצעד נוסף בתנועת ה־Quantified Self ("האני המכומת". שלא להתבלבל עם תנועת השמאל הפמיניסטית טבעונית "האני המכורכם"), ששמה לעצמה למטרה לכמת את כל אורחות חיינו, במטרה לייצר את הסטטיסטיקה המשעממת ביותר מאז דוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה "סוורים וחנוונים במישור החוף ובשפלה: המשכיות מול שינוי".

בדומה לאפליקציות השינה שעוקבות אחר נחירותיכם בנשימה עצורה, Spreadsheets מודדת את תדירות, אריכות וקולניות משגליכם, כולל את קצב הפמפום פר שניית זיון. "אנחנו לא אומרים שיותר סקס או סקס יותר חזק זה בהכרח יותר טוב", מסביר טיילר אליק, ממפתחי אפליקציית הפמפום, "אנחנו רק מספקים לכם תרמומטר. אנחנו לא כאן כדי להגיד לאף אחד איך הסקס שלו צריך להיות".

ואם קצב הפמפום פר שנייה שלכם שואף לאפס? הסירו דאגה מלבכם: גם לזה יש אפליקציה! לא עוד אפליקציה משעממת של דייטינג, עם כל ה"אוהב מוזיקה, חברים וטיולים על חוף הים". אף אחד כבר לא מתעניין בתחביבים הבנאליים שלכם או ביחס שלכם לאלוהים. תכירו את אפליקציית הזיונים Pure, שלידה אפילו גריינדר נראה כמו משהו שפותח על ידי חנה בבלי. "חיפשנו דרך להשיג זיונים", מפתיע רומן סידורנקו, ממפתחי האפליקציה. "אז חשבנו על משהו כמו Uber, אפליקציה שבה אתה יוצר בקשה ספציפית למכונית ודי מהר מקבל את האוטו שלך". התוצאה הייתה Pure – ה־Car2Go של המזדיינים. תשכחו מהפרופיל שלכם בג'יי דייט, כאן אין פרופילים, אין פלירטוטים וכל בקשה שאינה נענית נמחקת תוך שעה. כן, יש לך שעה למצוא גוף שיענה לבקשתך, ואחר כך אתה רשמית בתולה זקנה כאבן שאין לה הופכין.

אבל הדור החדש של אפליקציות האהבהבים אינו מוגבל לזיונים בלבד. רשתות חברתיות אינטימיות, כמו האפליקציה החדשה Kahnoodle, מכמתות את הזוגיות שלכם, מעמתות אותה עם מחקרים סוציולוגיים בתחום והופכות אותה למשחק לשניים. יזמתם מין קינקי? זכיתם בנקודות. הזמנתם את האישה לסרט? זכיתם בנקודות. המטרה היא למלא את "מכל האהבה" שלכם, מה שזה לא אומר.

"הרצון שלנו לכמת את חיינו קשור ברצון שלנו להשוות ולקבל אינדיקציה לגבי המעמד שלנו", מסביר ליאור זלמנסון, חוקר קהילות וירטואליות באוניברסיטת תל אביב. "הרי כימות דורש סולם מספרי וברגע שנקבע הדירוג שלי, אני יכול לקבל מדד שקובע איפה אני מול האחר. זה לא מפתיע שזה קורה לצד התפתחות אתרי הרשתות החברתיות, שחלק גדול מהשיח בהן הוא סוג של תחרות כמותית של 'מי חי יותר טוב?'. התוצאה היא מירוץ מתמיד לשיפור עצמי שמשרת בעיקר את המפרסמים ויוצר חרדות סטטוס וביצועים תמידית".

עוד אפליקציות לסקס מזדמן

Grindr – האורים והתומים של הדור החדש של אפליקציות ההיכרויות. אם אתה גיי עצלן וחרמן, זה המקום בשבילך.

Tinder – האפליקציה הכי חמה בשוק. מושתתת על פרופיל הפייסבוק של המשתמשים.

Blendr – מהאנשים שהביאו לכם את גריינדר. קצת פחות סליזי מאפליקציית הגייז, אבל רק קצת.

Down – אפליקציית מין בלי משחקים. בגלגולה הקודם נקראה פשוט Bang With Friends.