בן יהודה כבר לא קירח: עשרות עצים נשתלו לאורך הרחוב

בעקבות פניות חוזרות של תושבים, שתלה השבוע העירייה 36 עצים ברחוב בן יהודה. רחוב שעד כה ללכת בו ביום קיצי, גם עם משקפי שמש, היה סיוט חם ומתמשך

שותלים עצים בבן יהודה (צילום: קבוצת רובע בני דן בפייסבוק)
שותלים עצים בבן יהודה (צילום: קבוצת רובע בני דן בפייסבוק)
31 בינואר 2017

 

מדובר באחת הרעות החולות של העיר בכלל, וברחוב בן יהודה בפרט: אין בו טיפת צל. השבוע ניסתה העירייה לשנות את המצב נוכח דרישת התושבים, כששתלה 36 עצים קופניופסיס, שיפרשו את צילם על התושבים, המבקרים והיורדים אל הים. ההחלטה על שתילת העצים התקבלה באגף לשיפור פני העיר בעירייה, לאחר שהגיעו פניות מהתושבים באיזור.

"לפני כשנתיים פניתי לכמה גורמים בעירייה בנוגע לשתילת העצים", מספרת חגית אוריין שמתגוררת ברחוב. "רחוב בן יהודה הוא עורק ראשי – קיימים בו עסקים רבים ובנוסף מדובר ברחוב משמעותי לתיירים, בשל הסמיכות שלו לבתי המלון. אין שום סיבה שהוא לא יהיה מטופח ונעים". העירייה אמנם לקחה את הזמן, אבל בסוף זה קרה והעצים נשתלו. "הפנייה שלי נעשתה לפני הרבה זמן, אבל בסופו של דבר הייתה היענות יפה של העירייה", אומרת אוריין, "אני, שאר התושבים והמבקרים בהחלט נהנה מהצל. מקווה שזה יעודד שתילת עוד עצים ברחובות נוספים בעיר בהם אין צל".

(צילום: קבוצת רובע בני דן בפייסבוק)
(צילום: קבוצת רובע בני דן בפייסבוק)


מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: 
לאחר פניית התושבים, בוצעה השלמת עצים ברחוב בן יהודה מקטע הרחוב בוגרשוב צפונה, במקומות בהם קיים מרווח גדול. עד כה, נשתלו 36 עצים בשני צדי הרחוב מסוג עץ קופניופסיס. בנוסף, ברחבי העיר מבוצעת השלמת שתילת עצים באופן שוטף, הכוללת החלפת עצים מתים ושתילה חדשה, זאת במסגרת פרויקטים עירוניים שונים.