תוכנית החלוקה: פחים סגולים למיחזור זכוכית יוצבו ברחבי העיר

העירייה החלה בפיזור פחים סגולים, להפרדה של אשפה מזכוכית. נראה אתכם מנחשים מה הולך איפה

פחים למיחזור זכוכית (באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
פחים למיחזור זכוכית (באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
25 בספטמבר 2017

מטלת הפרדת האשפה, שמעמיסה על דעתו המוטרדת גם כך של התל אביבי שמתיימר להיות אזרח טוב, עומדת להפוך למורכבת עוד יותר: באחרונה הציבה עיריית תל אביב-יפו 15 מתקנים המוסמנים בצבע אפור-סגול, שמטרתם איסוף פסולת עשויית זכוכית. 15 המתקנים הוצבו כפיילוט באזור הישן, ובהנחה שיוכיחו תושבי שדרות נורדאו וסביבתם את מיומנותם בהפרדת הזכוכית מיתר האשפה, יפוזרו ברחבי העיר 200 פחים נוספים באזורים אחרים בעיר.

למען המבולבלים שביניכם, וקשה להאשים אתכם, נזכיר את חלוקת הצבעים הקיימת: הפח הכחול מיועד לפסולת נייר, הפח הכתום מיועד לאריזות ביתיות, ובהן פלסטיק, שימורים וקרטונים, את הבקבוקים זורקים למחזורית – ואת היתר, בתקווה שלא נשאר הרבה, זורקים לפחים הירוקים.

למרות נכונות העירייה לעזור, המאמצים להגדיל את כמות הפסולת שמופנית למחזור עדיין רחוקה מאוד מהסטנדרט האירופאי. באוסטריה, למשל כ-60% מהפסולת נאספת למחזור, לעומת העיר ללא הפסקה שמגרדת בקושי את ה-20%. אלא שיש גם תקווה לשינוי: מתחילת העשור, עם פיזורם ביתר שאת של הפחים הצבעוניים, חלה עלייה של 14% במחזור בעיר. בסך הכל מייצרים בתל אביב 400 אלף טון אשפה בשנה (כ-7% מהאשפה הישראלית), שהם כ-2.5 ק"ג ביום לאדם – הרבה מעבר לממוצע הארצי. כמות גדולה לכל הדעות, שאם נצליח להביא את עצמנו להשקיע ולהפריד – נוכל למצוא מקור נוסף להתנשאות על שאר חלקי הארץ.