כל התשובות נכונות: קבוצת הפייסבוק שתגרום לכם לחשוף הכל

"מה הדבר הכי יקר שגנבתם", "מה הדבר הכי נורא שבן זוג אמר לך?" ו"מה סוג הבירה המועדף עליך?" - קבוצת הפייסבוק "כל התשובות נכונות" נותנת תחושת ביטחון לשאול כל שאלה שבא לכם ולענות בצורה הכי אינטימית שיש

כל התשובות נכונות (Shuttertstock)
כל התשובות נכונות (Shuttertstock)
14 באוקטובר 2018

קבוצת פייסבוק בת כשבוע גרמה לבלגן בפיד של רבים. "כל התשובות נכונות" שמה, ותכליתה פשוטה: לשאול כל שאלה שעולה על רוחכם ולענות כל תשובה שמרגישה לכם נכונה. מי שאחראי לתופעה הפייסבוקית הזו הוא דור צח, אושיית פייסבוק בפני עצמו. "יש קבוצה ב-reddit שאני מכור אליה, שמטרתה דומה", הוא מספר. "יש משהו בפורמט הזה, למרות שזו תחנת רכבת ויש המון אנשים, שגורם לך לדבר אחרת ממקומות אחרים באינטרנט. אתה לא מנסה לשווק את עצמך, לבנות איזשהי פרסונה או לריב – כל התשובות נכונות ומה שאתה מרגיש לגיטימי. אין שום קרב על צדק".

>> מה יקרה אם כל שיחות הוואטסאפ בעולם יתפרסמו? 
>> מה עובר על המתמודדים לראשות העיר ברשתות החברתיות? 

השאלות בקבוצה נעות בין "איך אתם שותים את הקפה שלכם?", "מה הדבר הכי נורא שההורים שלכם אמרו לכם?" ו-"מה המקום הכי מוזר שבו נרדמתם?". מדובר בפנינה אינטרנטית שלא נראיתה כמוה כבר הרבה שנים, אולי מאז עידן ישראבלוג או הפורומים של תפוז שיצרו תחושת חמימות וקהילתיות שאיפשרה להרגיש בנוח לשתף הכל. "זה מאוד מזכיר את הפורומים של פעם", מסכים צח. תחילה הקבוצה הכילה כ-600 משתמשים והיום המספר עומד על 2,349 (נכון לכתיבת הכתבה. נ"כ). "התגובה הייתה מיידית ופסיכית. מה שהיה יוצא דופן זה רמת המעורבות – אנשים מציפים בשאלות, שופכים וכותבים דברים מאוד מאוד אישיים למרות שיש זרים רבים שקוראים. האווירה מאוד נוחה, מזמינה ומקבלת. הלוואי שזה יישאר ככה לנצח".

"אני מקבל הרבה תגובות. גם כאלה שאומרים שהרסתי להם את החיים (חצי בצחוק, חצי באמת), וגם כאלה שמספרים לי שזה מה שהיה חסר להם באינטרנט", אומר צח. מה גורם לפורמט לעבוד כל כך טוב – לאנשים לשתף בדם ליבם – יש לכך כמה ניחושים. "הפורמט הזה הוא דבר שאנחנו מכירים מעיתוני תרבות, מריאליטי, שזה בסדר לענות בצורה פתוחה. אנשים אוהבים לדבר על עצמם. הסבר נוסף שהוא הקבוצה חצי פתוחה חצי סגורה – מצד אחד כמעט כל מי שמבקש להצטרף נכנס, אבל מצד שני יש איזשהו תיחום של מי שנמצא בתוכה". ימים יעידו האם הקבוצה תחזיק מעמד, או שכמו כל טרנד פייסבוקי כזה או אחר, גם היא תימאס עלינו בסוף. כרגע אנחנו נהנים.

דור צח. (צילום: שיר קנובלר)
דור צח. (צילום: שיר קנובלר)