חה"כ כהן פארן לחולדאי: "הגיעה השעה לסגור את פינות החי בעיר"

חברת הכנסת כהן-פארן מהמחנה הציוני שלחה מכתב לראש העיר חולדאי, בו הביעה את דאגתה בנוגע לפינות החי והמכלאות בעיר. "בעלי החיים הכלואים עצובים, סובלים נפשית ונמצאים בסכנת חיים"

אפילו יותר חמוד מחוץ לכלוב. יעל בפינת החי (צילום: רויטל טופיול)
אפילו יותר חמוד מחוץ לכלוב. יעל בפינת החי (צילום: רויטל טופיול)
30 בנובמבר 2017

חברת הכנסת יעל כהן פארן מהמחנה הציוני, שלחה אתמול (רביעי) מכתב לראש העיר רון חולדאי, ובו התייחסה לקיומן של מכלאות עירוניות לחיות בר בשטחי תל אביב. "ברצוני להביע בפניך את התנגדותי הנחרצת – מכלאות אלה גורמות צער נוראי לבעלי החיים הכלואים בהן, אינן מתאימות לצורכיהם הפיזיים, גורמות להן סבל נפשי ואף מעמידות אותן בסכנת חיים", כתבה. כהן פארן, נציגת התנועה הסביבתית בכנסת, הוסיפה כי לא רק למכלאות עצמן יש השפעה, אלא גם לסביבה העירונית. "פסולת המושלכת במקום ומזון מזיק שניתן לחיות על ידי העוברים והשבים, סביבה רועשת ומזהמת גורמת להן צער רב".

באוקטובר האחרון פרסמנו אודות תושבים שמנסים לפעול נגד התופעה. אירוע הסברה שהתקיים בסמוך לפינת החי שבשכונת בבלי בהשתתפות ילדים והורים שהרימו שלטים שנשאו את הססמאות: "יחד נשחרר את חיות הבר" ו-"כלוב הוא לא בית של אף אחד". אורי שביט, אחת ממארגני המאבק, תיארה אז מהיכן הוא מגיע: "הקריאה לסגירת המכלאות מגיעה מהציבור ומאותם ילדים, שיש מי שטוענים שהם אוהבים את המקומות הללו שלכאורה מקרבים אותם לטבע". שביט הוסיפה, כי לדעתה אין כל אלמנט חינוכי בדבר. "זה לא חינוכי ללמד את ילדינו לראות בעלי חיים עצובים, עזובים וכלואים בכלוב. הם צריכים לחזור למקומם הטבעי".

המכתב ששלחה חה"כ כהן פארן לחולדאי
המכתב ששלחה חה"כ כהן פארן לחולדאי

במכתב התייחסה חברת הכנסת כהן פארן גם לעובדה שתל אביב הינה עיר שמובילה בתחומי הסביבה, קיימות ויחסה הטוב לבעלי החיים, ודווקא משום כך עליה להתגייס לנושא. "בימים אלה, בהם המודעות לזכויות בעלי החיים רבה וגדלה, ובהמשך לתהלוכה של 30,000 איש ברחובות העיר בקריאה להפסיק את הפגיעה בבעלי החיים, ברור כי הגיעה השעה לסגור את המכלאות".

חברת הכנסת יעל כהן פארן
חברת הכנסת יעל כהן פארן

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "הדאגה לבעלי חיים היא נושא הנמצא על סדר יומה של העירייה, הפועלת ככל הניתן למנוע צער בעלי חיים בכל היבט שהוא. בכלל זה ניתן למנות את ביטול קרקסי בעלי החיים, אכיפה כנגד מנהג הכפרות במרחב הציבורי, אכיפה נגד אלטעזכן, סגירת הגן הזאולוגי ועוד.
פינות החי מתופעלות ומפוקחות באופן שוטף ובעלי החיים מטופלים בצורה נאותה. לאור טענות שונות שהועלו בנושא נערכת בימים אלה בחינה באשר לעתידן. במסגרת בחינה זו בוצע סקר בקרב תושבי העיר, אשר מרביתם סברו כי יש להותיר את פינות החי. בימים אלו נערכות תכניות לשיפור המרחב של פינות החי בפארקים".