פירות העונה

השבוע אישרה העירייה תוכנית לשיפוץ המבנה העירוני הנטוש ברחוב דב הוז - בית צעירות מזרחי - בעלות של 16 מיליון ש"ח והפיכתו למרכז עירוני־קהילתי. התוכנית המקורית לפתיחת שלוחה של בצלאל במקום נגנזה

לקח זמן, אבל בסוף נענו להם. מפגינים בבית צעירות מזרחי בימים הראשונים למחאה החברתית
לקח זמן, אבל בסוף נענו להם. מפגינים בבית צעירות מזרחי בימים הראשונים למחאה החברתית
25 ביולי 2013

השבוע אישרה העירייה תוכנית לשיפוץ המבנה העירוני הנטוש ברחוב דב הוז – בית צעירות מזרחי – בעלות של 16 מיליון ש"ח והפיכתו למרכז עירוני־קהילתי. המבנה זכור בעיקר מימיה הראשונים של המחאה החברתית, אז השתלטו עליו פעילים ופונו על ידי המשטרה. מפרסומי העירייה ניתן לחשוב שמדובר ביוזמה שלה, אולם סיעת עיר לכולנו מעלה הצעות לסדר בעניין המבנה כבר חמש שנים ונדחית שוב ושוב על ידי חולדאי.

למעשה, התכנון המקורי של העירייה היה למסור את הבניין לבצלאל אך עיר לכולנו התנגדה לכך משום שבצלאל אינו מוסד תל אביבי והוא לא משרת את השכונה.

שלי דביר שמתמודדת בבחירות הקרובות מטעם עיר לכולנו מסבירה כי הסיבה האמיתית לכך שהעירייה נכנעה והחליטה להפוך את הבניין למבנה ציבורי היא הלחץ הקהילתי הגדול שהפעילה הסיעה בשילוב עם העובדה שמדובר בשנת בחירות.

"אנחנו נפגשים עם כל תושבי השכונה מחוץ לבניין בכל יום חמישי, מקיימים שם פיקניק שכונתי ומחתימים על עצומה. אני שמחה, באופן אירוני, לראות שבשנת בחירות העירייה נזכרת בתושבים ומצטרפת ליוזמה של עיר לכולנו לפעול לרווחת ולטובת התושבים. על זה נאמר – חבל שלא כל שנה בחירות".