פנויה וממוקמת: פנגו משיקה שירות מציאת חנייה

רוצים לקבל פוש בכל פעם שחניה בכחול־לבן מתפנה לידכם? שירות חדש של פנגו מבטיח לעדכן אתכם. לא בשירות: כדור בראש של האיש ששומר את החניה לחבר שעוד לא ירד מאיילון

חנייה בתל אביב. צילום: Shutterstock
חנייה בתל אביב. צילום: Shutterstock
14 בספטמבר 2016

נמאס לכם לחפש חניה בתל אביב? מה לעשות, גם לנו, אבל אולי עכשיו תוכלו לפחות לקצר קצת תהליכים. אפליקציית פנגו+ השיקה בימים האחרונים שירות חדש, שמאפשר למשתמשים לאתר בקלות את אפשרויות החניה הקרובות ליעד הנסיעה: חניונים בתשלום, חניות בכחול־לבן וגם חניות הפטורות מתשלום. השירות מאפשר למשתמש לבחור את החניה המתאימה לו לפי קריטריונים שונים: מחיר (אם נבחר חניון), מרחק הליכה ליעד הסופי או זמן נסיעה לחניה.

אבל האס של השירות החדש הוא "צייד החניה" – עדכוני פוש בזמן אמת שמקבל המשתמש כשהוא מתקרב ליעד, על מקומות חניה בכחול־לבן שמתפנים זה עתה סמוך לו. בחברה לא מבטיחים שהמשתמש יהיה הראשון להגיע לחניה כמובן, אלא שיהיה הראשון לדעת עליהן. השירות החדש זמין כבר עכשיו לכל משתמשי האנדרואיד המשתמשים באפליקציית פנגו+ המעודכנת. בחברה עדיין לא יודעים מתי העדכון לאייפון יהיה זמין.

לפי הנתונים של פנגו+, תל אביב, שלא במפתיע, היא גיהינום החניה של ישראל, עם מצוקה חמורה שנגרמת בעיקר משום ש־62 אחוז מהחונים בה במהלך היום אינם תושביה. תל אביב היא גם העיר שבה לוקח הכי הרבה זמן להחנות, בגין יחס קיצוני בין מפני חניות למחפשי חניות. כך, למשל, בין 7:00 ל־9:00 בבוקר על כל אדם שמפנה חניה יש שניים שמחפשים אחת. באופן כללי נהגים מבזבזים בממוצע כ־10־20 דקות מדי יום על חיפוש חניה במרכזי ערים בארץ, וצייד החניה אמור לקצר, ולו במעט, את הזמן הזה על ידי ייעול החיפוש. עכשיו נותר רק להמציא אפליקציה שיורה כדור בראש של זה ששומר את החניה לחבר שעוד לא ירד מאילון.