"עפתי החוצה מהאוטובוס והנהג המשיך לנסוע בלי להסתכל לאחור"

נוסע בקו 249 טוען שנהג סירב לאפשר לו לרדת בתחנה, ומשניסה לרדת בכוח הדלת נסגרה עליו, הוא נפצע והנהג המשיך בנסיעה. מטרופולין: "הנוסע השתולל וסיכן את האוטובוס"

הנוסע מנסה לכאורה ללחוץ על כפתור פתיחת הדלת. מתוך מצלמות האוטובוס (צילום: באדיבות מטרופולין)
הנוסע מנסה לכאורה ללחוץ על כפתור פתיחת הדלת. מתוך מצלמות האוטובוס (צילום: באדיבות מטרופולין)
10 באוקטובר 2017

קל מאוד להתבלבל בין תחנות אוטובוס המוגדרות לעלייה בלבד לבין אלה שמאפשרות גם לעלות וגם לרדת, בוודאי כל עוד אפליקציות התחבורה לא מבדילות ביניהן ומורות על ירידה גם בכאלו שאינן מיועדות לכך. זה אולי נשמע מטופש, הרי הנהגים עוצרים בכל מקרה כדי להעלות נוסעים, אך על פי הרישוי הם אינם יכולים גם להוריד אותם. כך שאם נקלעתם בטעות לסיטואציה כזו – תיאלצו לקוות לנהג שיסכים בכל זאת לפתוח לכם את הדלת. אחרת, מתברר, זה יכול להיגמר כואב מאוד.

כשהדר וגנר, תושב מרכז תל אביב, עלה ביום ראשון לקו 249 של מטרופולין בדיזנגוף סנטר במטרה להגיע לביתו שברחוב דפנה, הוא לא ידע שהתחנה הבאה שבה יוכל לרדת נמצאת בהוד השרון. "כשהגענו לתחנה המיועדת לחצתי על ה'עצור' ונעמדתי בדלת האחורית, אבל הנהג לא פתח את הדלת ורק נתן לנוסעים לעלות מקדימה. הוא אמר לי 'אתה יורד בהוד השרון'", שיחזר. "ביקשתי לרדת, אמרתי לו שאני גר בתל אביב ושלא היה לי מושג שאלו תחנות לעלייה בלבד, אבל הוא המשיך לנסוע וצעק עליי שאשב בשקט".

השריטות על גבו של וגנר (באדיבות המצולם)
השריטות על גבו של וגנר (באדיבות המצולם)

כשהגיע האוטובוס לרכבת מרכז, באזור השעה 20:00, קיווה וגנר לרדת דרך הדלת הקדמית, אולם לטענתו הנהג סימן בכוונה לנוסעים לעלות מאחור, ומנע ממנו לרדת. "רצתי לדלת האחורית כדי לצאת משם, ניסיתי להידחף בין הנוסעים שעלו אבל הדלת נסגרה עליי", סיפר. "חלק מהגוף היה בתוך האוטובוס, התיק נתקע בדלת, לא הצלחתי להיחלץ משם והוא התחיל לנסוע מהר. כשהגענו לפנקס עפתי החוצה מהאוטובוס. הבגדים שלי נקרעו, כל הגב שלי היה מלא בחתכים, הייתי בהלם טוטאלי". לדברי וגנר הנהג לא הסתכל לאחור והמשיך לנסוע. את הערב הוא סיים במיון באיכילוב ולמחרת התקרית התלונן במשטרה.

במטרופולין אמרו כי לאחר האירוע נעשה בירור מול נוסעים שהיו עדים למקרה ונבחנו מצלמות המותקנות באוטובוס, ומהן עולה, לדברי החברה, שvנהג פעל כשורה. "מהתחקיר עולה כי הדברים אינם כפי שתוארו על ידי הנוסע, לאחר שהנהג הסביר לנוסע באופן מפורט שאין באפשרותו לאפשר לו לרדת בתחנה על פי רישוי הקו", נמסר מהחברה, "החל הנוסע להשתולל באוטובוס ובשלב מסוים אף ניסה ללחוץ בעצמו על כפתורי פתיחת הדלתות במהלך הנסיעה, ובכך סיכן את האוטובוס על כל נוסעיו. לאחר מכן אף ניסה הנוסע לצאת בכוח דרך הדלת האחורית תוך שהוא חובט בה ושובר אותה, והכל תוך כדי נסיעה. בשלב זה פתח הנהג את הדלתות ואפשר לו לצאת". עוד נמסר ממטרופולין כי נוסעים אחרים שהיו באוטובוס ציינו לטובה את קור הרוח של הנהג. לדברי וגנר מדובר בסילוף האירועים, הוא לא השתולל, לא שבר את הדלת וציין: "אין הצדקה לתת לאדם שרוצה לרדת מאוטובוס להגיע למצב כזה".

הדלת שניזוקה (באדיבות חברת מטרופולין)
הדלת שניזוקה (באדיבות חברת מטרופולין)