מחאה ירוקה: כ-1,000 איש נפגשו לעשן קנאביס בפומבי בגן מאיר

כשהם חמושים בניירות גלגול וירוק בכיס, התאגדו פעילים וצרכנים בגן מאיר לשאכטה המונית. עצורים לא היו שם

ממובילי המחאה. גדי וילצ'רסקי (צילום: דין אהרוני רולנד)
ממובילי המחאה. גדי וילצ'רסקי (צילום: דין אהרוני רולנד)
12 בנובמבר 2017

עם שלל ירוקים בכיס והרבה מצב רוח טוב התאגדו אמש בגן מאיר (שבת) כ-1,000 איש והפגינו, בדרכם, למען לגליזציה. כשהם חמושים בשלטים בעד לגליזציה, ניירות גלגול וכמה באנגים, הדליקו יחד ג'וינט (או שניים) וקראו לבטל את מודל אי ההפללה של הממשלה ולהחיל את מה שהם מכנים "לגליזציה באחריות". את האירוע, שצבר תאוצה בפייסבוק בשבוע האחרון, ארגנו אקטיביסטים בשיתוף פעולה עם עמותת קאנה – העמותה הישראלית לקנאביס אחראי, ובו נכחו בין היתר פעילים בולטים כמו גדי וילצ'רסקי.

סטלני תל אביב, התאחדו (צילום: דין אהרוני רולנד)
סטלני תל אביב, התאחדו (צילום: דין אהרוני רולנד)

"לא באנו להרים הופעות או לספק למישהו בידור. המטרה הייתה לעשות מפגן כוח אמיתי, רצינו שאנשים פשוט ייפגשו לשאכטה ויעבירו כמה שעות ביחד", הסביר יו"ר העמותה, יאיר רביב. לדבריו, ההיענות הייתה מעבר לציפיות המארגנים, כאשר מאות עשו את דרכם לפארק, ואילו המשטרה, מצידה – לא סיכלה את האירוע. "אנחנו שמחים שהמשטרה החליטה לא לעשות דבר, אפילו שנכחו באזור שוטרים. באירועי עבר, כמו ליל הבאנגים, המשטרה עצרה מראש את המארגנים – מה שנתן המון חשיפה לאירוע. היום, כמה שנים אחרי, נראה שהמשטרה מבינה שהמעורבות שלה רק תורמת לנו והיא מעדיפה לעמוד בצד", אמר.

שאכטה המונית (צילום: דין אהרוני רולנד)
שאכטה המונית (צילום: דין אהרוני רולנד)

בעוד בתל אביב עישון קנאביס בציבור הוא כבר מזמן לא ביג דיל, לדברי רביב בערים אחרות יש עוד עבודה רבה. "אנחנו מתכננים עוד אירועים דומים מחוץ לתל אביב, צריך לחזק קהילות בערים נוספות, כיוון שבפריפריה זה עולם אחר לגמרי בכל מה שקשור לצריכת קנאביס", הסביר. "צריך להנכיח את הדיון על קנאביס במרחב הציבורי, והשינוי כבר קורה – בעיקר בתודעה. אנשים לא מתביישים היום, הם יוצאים החוצה ומעשנים. היום זה נראה אבסורד שבן אדם יעמוד מול שופט על זה שהוא נתפס עם ג'וינט".

דורשים לגליזציה באחריות. גן מאיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
דורשים לגליזציה באחריות. גן מאיר (צילום: דין אהרוני רולנד)

[interaction id="5a084ea86354af000171b917"]