מה הקטע עם אפליית הקרוקס במדרגות הנעות?

בשל מקרים מוזרים במיוחד, בקניונים החלו לאסור על עלייה במדרגות הנעות עם נעלי קרוקס. נחמד לראות שלמותג הקונפורמיסטי והמצליח יש מימד מפתיע של חתרנות ותקיעת מקלות (בעצם נעליים) בגלגלי הקפיטליזם

קרוקס. צילום: שאטר סטוק
קרוקס. צילום: שאטר סטוק
16 בספטמבר 2006
מעניין מה יחשבו הארכאולוגים כשיחפרו כאן בעוד אלף שנה ויגלו על המון שלדים את הנעליים המוזרות האלה, קרוקס. הם בטח ישאלו את שמעון פרס לפשר התופעה, אבל קשה להאמין שאפילו לו יהיו תשובות. וכאילו לא מדובר בעניין מוזר כשלעצמו, למגפת הקרוקס יש נגזרות משונות לא פחות. בקניון עזריאלי נתלו לאחרונה מודעות שאומרות: "אזהרה – לנועלים נעלי קרוקס, מסוכן להיצמד לדפנות הדרגנוע" (ותודה לענבל ברגר שהסבה את תשומת לבנו לעניין).
בדיזנגוף סנטר לקחו את האזהרה צעד אחד קדימה, ושם מורים לאנשים בכפכפים לשמור מרחק: "זהירות – אין לעלות על הדרגנוע עם סנדלים מסוג קרוקס או דומיהם". מדובר, מתברר, בעניין ספוקי לחלוטין. "מסיבה שקשה להסביר, אנחנו מוצאים בזמן האחרון הרבה נעליים תקועות במכונות, בלי הרגל", מסביר ראובן גולדשטיין, מנהל סניף רמכז של חברת אלקטרה, שמתחזקת את הדרגנועים בסנטר. זהבה שלום, מנכ"ל הסנטר, מרחיבה: "זה מכה! בזמן האחרון המנועים הושבתו יום אחרי יום במשך עשר פעמים והיינו צריכים לתלות את האזהרות האלה. זה קורה כנראה בגלל שהקרוקס גמישות והתחתית שלהן דקה, ואז הן נתקעות במסרקים של הדרגנועים והורסות אותם". יפה לראות שלמותג הקונפורמיסטי והמצליח הזה יש מימד מפתיע של חתרנות ותקיעת מקלות (בעצם נעליים) בגלגלי הקפיטליזם.
אז ההיגיון הבטיחותי ברור, אבל התעלומה לא נפתרה: הקרוקס איתנו כבר כמה שנים, ומגפ התקיעות החלה רק עכשיו. למה? לא ברור. "זה אכן מוזר שזה קורה רק בזמן האחרון, בעיקר, אגב בנעליים קטנות של ילדים", אומר ארנון תורן, מנכ"ל מרכז עזריאלי. שם, אגב, הבעיה נעוצה משום מה רק במותג המקורי: "עניין מוזר נוסף הוא שזה קורה רק לנעליים של קרוקס, לא לחיקויים שלהם". ומה אמורים לעשות אנשים שקצת מתקשים ללכת אבל נועלים קרוקס? זקנים, למשל? שלום: "שיגיעו לבניין בלי הסנדלים האלה, כי מגיע שמגיע איתן, הברירה היא אחת – לעלות במדרגות".