קמפיין של העירייה קורא לתושבים שלא להשליך אריזות קרטון לפח

עסקים ותושבים שלא דאגו לפינוי האשפה שלהם מפוצצים את חדרי הזבל בארגזי קרטון, מה שמעורר את זעמם של מפני הזבל והשכנים. קמפיין חדש של העירייה מנסה לתת מענה

מתוך הקמפיין החדש של עיריית תל אביב
מתוך הקמפיין החדש של עיריית תל אביב
25 במאי 2017

חשיבה מחוץ לקרטון: בין תלונות תושבי תל אביב על פינוי זבל לא יעיל, פחים שעולים על גדותיהם וריחות מזעזעים לא עלינו, מגיעות תלונות גם מהכיוון השני. עובדי אגף התברואה של העירייה, שעמלים על הפינוי הזבל שלנו, מעידים כי פחי האשפה עמוסים באריזות קרטון ריקות בעלי נפח גדול. "על אף תדירות הפינוי הגבוהה", אומרים לנו בעירייה, "העובדים נתקלים בקרטונים ריקים הממלאים את הפחים ולא מותירים מקום לאשפה". מי שסובל מהמצב הם גם התושבים עצמם, שחדרי הזבל שלהם מתמלאים בפסולת של ארגזי קרטון, חלקם הגדול מקורם בעסקים סמוכים. על מנת לנסות להקל על מצב הזבל בתל אביב, העירייה תשיק קמפיין הסברה הקורא לתושבים ולבעלי העסקים לעצור את התופעה.

"זה נהיה בלתי נסבל לגור ליד מסעדות ועסקים", מספר שוקי (30), תושב העיר, "וזאת תל אביב, כל בניין הוא ליד מסעדה או עסק. העסקים משתלטים על חדרי הזבל של הבניינים הפרטיים ועל המרחב הציבורי, זורקים כמויות אדירות של אריזות, כי זה הפתרון הזמין והנוח עבורם". שוקי מדגיש שהבעיה בעיניו היא לא רק בעלי העסקים המשליכים, אלא גם אנשים פרטיים. "יש תושבים שקונים טלוויזיה, או רהיטים באיקאה ומרגישים בנוח להעיף את הקרטונים שלהם לרחוב. מה אכפת להם, העיקר שזה לא יהיה להם בתוך הדירה".

בקמפיין שיושק בקרוב תנסה העירייה לחנך את התושבים ואת בעלי העסקים באמצעות שלטי חוצות וסרטונים שיופצו ברשתות החברתיות, שיקראו לנו להיות אנשים טובים, לקפל את הקרטונים ולהניח אותם לצד הפח, במקום לזרוק אותם לתוכו.