כל מה שצריך לדעת על רחוב מיכאלנג'לו

מה הסיפור של הרחוב, מי גר שם וכמה עולה לגור ברחוב מיכאלנג'לו? כל הפרטים

רחוב מיכאלנג'לו
רחוב מיכאלנג'לו
5 בנובמבר 2017

 

איפה חותמים? רחוב מיכאלנג'לו מתחיל ברחוב אלברט קייסו במערב ומסתיים ברחוב עזה במזרח. על פי נתוני מדלן המחיר הממוצע לדירה באזור עומד על 1.58 מיליון ש"ח למכירה ו-4,450 ש"ח לחודש להשכה לדירת שלושה חדרים. ביולי 2016 נמכרה ברחוב דירת שלושה חדרים (84 מ"ר) תמורת 2.1 מיליון ש"ח ובחודש מאי נמכרה דירת שני חדרים (40 מ"ר) תמורת 572,700 ש"ח.

מה הסיפור? מיכאלנג'לו די לודוביקו בואונארוטי סימוני (1475-1564) היה פסל, צייר, אדריכל מהנדס ומשורר. את פסל הפייטה המפורסם שברומא יצר כשהיה צעיר במיוחד ולאחר מכן פרש לפלורידה וחי מהתמלוגים… או שזה בעצם היה איגי פופ? לאחרונה טענו חוקרים שבזמן עבודתו על הקפה הסיסטינית השתמש מיכאלנג'לו בכתב סתרים ובסמלים יהודיים, מה שבוודאי יקנה לו כרטיס כניסה לספרי הלימוד בחסות נפתלי בנט.

מה יש בסביבה? בקצה רחוב מיכאלנג'לו נמצאת המכללה האקדמית תל אביב-יפו וסמוך לה נמצא קפה מיכאלנג'לו המשמש כבית חם לסטודנטים ומצטיין במטבח צמחוני עשיר. רובו של הרחוב משמש למגורים, אך ברחובות סמוכים אפשר למצוא את החומוס הנדיר של אבו חסן, מעדניות, חנויות ובתי קפה. מרחק ההליכה מהרחוב לשוק הפשפשים הוא עשר דקות לכל היותר.

הנאים השכנים? על פי נתוני מדלן, המדד החברתי-כלכלי בשכונה נמוך מהממוצע בתל אביב-יפו. 17 אחוז מהתושבים הם אקדמאים ו-48 אחוז גרים בדירות בבעלותם. המפלגה המובילה בבחירות האחרונות הייתה הרשימה המשותפת. בשכונה 19 בתי ספר, 34 גני ילדים, וכן תחבורה ציבורית זמינה למרבית חלקי העיר ולערים סמכות.