כל מה שצריך לדעת על רחוב רבי תנחום

מה הסיפור של הרחוב, מי גר שם וכמה עולה לגור בשוק הפשפשים? כל הפרטים

רחוב רבי תנחום (צילום: נמרוד סונדרס)
רחוב רבי תנחום (צילום: נמרוד סונדרס)

איפה חותמים? רחוב רבי תנחום ממוקם סמוך לשוק הפשפשים בצפון יפו. על פי נתוני אתר מדלן מחיר דירה ממוצעת באזור עומד כיום על 2.29 מיליון ש"ח למכירה ו־5,200 ש"ח להשכרה. למרבה ההפתעה מאז 2016 גרף המחירים מצביע על ירידה של כ־200 אלף ש״ח במחירי הנדל"ן באזור. לאחרונה נמכרה ברחוב יהודה מרגוזה הסמוך דירת ארבעה חדרים חדשה (85 מ"ר) תמורת 3.38 מיליון ש"ח, ודירת שלושה חדרים חדשה (72 מ"ר) ברחוב אבן שושן תמורת 2.6 מיליון ש"ח “בלבד".

צפון יפו והעיר העתיקה: כל מה שצריך לדעת
מ
דריך השווקים: שוק הפשפשים

מה הסיפור? רבי תנחום בר חייא היה תושב טבריה במאה השלישית לספירה, תלמידו של רבי סימון בן פז שוודאי מוכר לכולכם. במסכת סנהדרין מתועד רבי תנחום כמי שהציע לקיסר הרומי לאחד את העם היהודי עם העם הרומי, ובאגביות הזכיר לקיסר את חובת המילה שלה יידרשו הרומאים לאחר האיחוד המיוחל. בתמורה שלח אותו הקיסר לגוב האריות, ואין אנו מאשימים אותו. בעידן ההוא של ההעצמה הגברית, כך ראוי שייעשה למי שמציץ אל מתחת לתחתונים באמתלות פוליטיות.

מה יש בסביבה? רבי תנחום הוא רחוב קצר המחבר בין הרחובות עמיעד ורבי פנחס, ועל כן ממוקם בלב שוק הפשפשים. בגזרה הקולינרית תהפכו חשוכי דאגות, שהרי המסעדות אונזה, איטלקיה בפשפשים, פועה ואל עאשי במרחק קפיצה מהבית. את המחיר תשלמו במיני העגות הזרות והמבלבלות שתשמעו ברחוב ובמחירים הגואים נוכח הפריחה התיירותית.

הנאים השכנים? תמהיל האוכלוסייה באזור השוק מאוזן בין תושבים ערבים ותיקים, תושבים יהודים ותיקים וזוגות צעירים הנמנים עם גלי הג'נטריפיקציה האחרונים. נתוני ההצבעה לבחירות 2015 מדברים בעד עצמם: הקולות באזור התחלקו בעיקר בין המחנה הציוני (32 אחוז), מרצ (19 אחוז), הרשימה המשותפת (18 אחוז) והליכוד (10 אחוזים).