דרי רחוב נגד שוטרים: המונדיאל של שכונות דרום תל אביב יוצא לדרך

המונדיאל של שכונות דרום ומזרח תל אביב יוצא לדרך, וכבר בשלב הבתים מזדמן מפגש לוהט בין קבוצת השוטרים לקבוצת דרי הרחוב. "אנחנו לא נעשה הנחות לאף אחד. לא לדרי הרחוב ולא למכבי תל כביר"

המונדיאל של דרום ומזרח תל אביב (צילום: שלומי יוסף)
המונדיאל של דרום ומזרח תל אביב (צילום: שלומי יוסף)
13 בדצמבר 2018

 

במגרש המיתולוגי של קבוצת הכדורגל בני יהודה תל אביב, בסמוך למרכז הקהילתי בית דני בשכונת התקווה, יתקיים היום (חמישי, 13.12) בפעם הראשונה השכונדיאל – המונדיאל של שכונות דרום ודרום־מזרח תל אביב. 12 קבוצות ישחקו בשיטה של בתים, חצאי גמר וגמר. 16 משחקים בסך הכל, עשר דקות לכל מחצית, חמש דקות הפסקה בין המחציות ורק מנצחת אחת.

>> למה הספורט שהכי מעניין את הישראלים הוא זה שאנחנו נכשלים בו שוב ושוב?

באירוע, שנתמך על ידי קרן שח"ף, מרבית המשתתפות הן קבוצות מקומיות ומשחקים בהן תושבי שכונות הדרום או מי שגדלו בהן ועזבו בהמשך. מכבי קריית שלום, בני רמב"ם, תל חיים, הכוח לבלוב, מכבי תל כביר ועוד רבות וטובות יתחרו על התואר הנכסף. השחקנים, כאמור, באים ממגוון של שכונות דרום ומזרח העיר – מתל חיים במזרח ועד תל כביר במערב, דרך שכונות התקווה, שפירא, קריית שלום, נווה שאנן, נווה עופר, כפר שלם ועוד.

בצד כל הקבוצות הללו אפשר למצוא עוד שתי קבוצות מפתיעות למדי. הראשונה היא קבוצת "מישהו", שבה משחקים דרי רחוב החוסים במעון בשכונת התקווה ומתאמנים יחד בכדורגל כמסגרת טיפולית ושיקומית. בשנייה, קבוצת מלאכי שר"ת, משחקים שוטרים, חיילי מג"ב ושוטרי סיירת לביטחון עירוני (סל"ע) המסונפים לתחנת שר"ת שברחוב המסגר. אם לא די בכך, שתי הקבוצות הללו הוגרלו לשחק בבית ב', זו נגד זו, ואתם חשבתם שהדרבי בין בוקה לריבר הוא המשחק החם של השבוע.

יניב דוידי מקבוצת הילידים ואור שרון מהבלאנקוס. שכונדיאל(צילום: שלומי יוסף)
יניב דוידי מקבוצת הילידים ואור שרון מהבלאנקוס. שכונדיאל(צילום: שלומי יוסף)

אור שרון, תושב קריית שלום וכוכב קבוצת הבלאנקוס, מספר: "הטורניר הזה חוצה שכונות. משחקים פה שחקנים כמעט מכל שכונות הדרום". קבוצתו, הקרויה ככינויו של מועדון הפאר ריאל מדריד, תשחק בבית ג' עם אחת הפייבוריטיות הברורות לזכייה, מכבי תל כביר. "אנחנו משחקים בשכונה באופן קבוע. זה אחד מהמאפיינים הבולטים של שכונות דרום תל אביב. אם תצא לסיבוב בימי שישי בצהריים, לא תראה מגרש ריק אחד של קטרגל או של כדורגל בשכונות", מוסיף שרון ומבטיח: "אנחנו לא נעשה הנחות לאף אחד. לא לדרי הרחוב ולא למכבי תל כביר, שהשמועות אומרות שהיא קבוצה חזקה מאוד".

את אירועי השכונדיאל מארגן פורום צעירים עושים שכונה. את הפורום הקימה לפני שלוש שנים וחצי קבוצה של תושבים משכונות הדרום. "חלקנו גדלנו בשכונות וחלקנו עברנו לכאן במהלך החיים", מספרת חן קראוס, מחברות הפורום הוותיקות וכיום חברת מועצה מטעם רוב העיר. "בער בנו הרצון לדאוג לצעירים בדרום העיר. לפני שלוש וחצי שנים לא הייתה מינהלת לצעירים בדרום העיר, וכל הכסף והאמצעים הוזרמו אך רק למרכז העיר".

את האירוע הראשון של הפורום, ערב סטנדאפ שהתקיים בבריכה של בית דני, מתארת קראוס כהצלחה גדולה. לאחר מכן התקיימו בחסות הפורום אירועים רבים כחלק מהליין מתחת לבית (לרבות הקרנות סרטים, ערבי קריוקי והופעות בשכונות הדרום). אחד ההישגים הגדולים של פורום צעירים עושים שכונה, שלימים זכו חבריו באות ראש העיר לצעירים, הוא הקמת ורדיאל 17, מרכז הצעירים בשכונת התקווה, בדומה למרכזים מקבילים של העירייה במרכז העיר (מזא"ה 9) וביפו (יפת 83).

"השכונדיאל הוא פרויקט שמטרתו לדאוג לצעירים בהווה וגם לצעירים של העתיד. מדובר בפרויקט עבור צעירים, בגילי 18 עד 35, שמגיעים פחות לאירועים הרגילים שלנו", מסכמת קראוס. "הרבה מהחבר'ה בפורום משחקים כדורגל עם חברים במגרשים אחר הצהריים, ולכן לפני חודש וחצי חשבנו על הפרויקט של השכונדיאל. בתוך כמה ימים כבר נרשמה תפוסה מלאה, כולל רשימת המתנה. המטרה היא לייצר מסורת של טורניר לצעירים בשכונות. בשבוע שעבר בוטל הטורניר בגלל הגשם. היום הוא יתקיים בעזרת השמש".

חמישי (13.12) החל מ־17:30, מרכז קהילתי בית דני, סמטת כביר 4 תל אביב