תושבי קריית ספר מוחים: "גן הילדים הקרוב נמצא במרחק קילומטר וחצי"

הגידול במספר הילדים בעיר לא גרר איתו גידול במספר הגנים. התוצאה - תושבי קריית ספר נאלצו לרשום את ילדיהם לגן רחוק. עכשיו הם דורשים מהעירייה פתרונות ומאיימים לעתור לבית המשפט

גן ילדים. צילום: Shutterstock
גן ילדים. צילום: Shutterstock

לתקתק את הילד לגן בבוקר זו גם ככה משימה אדמיניסטרטיבית, אבל עבור הורי שכונת קריית ספר זה עלול להפוך לסיוט של ממש בשנה הבאה. ילדים בני 3 מהאזור, שאמורים להתחיל גן טרום טרום חובה, נרשמו על ידי העירייה לשנה הבאה לגן שברחוב טשרניחובסקי, מרחק כק"מ וחצי מהשכונה.

לטענת ההורים, הם דורשים מהעירייה זה כשנה לפתוח גן ילדים באזור אך נתקלים בסירוב גורף, אף שיש באזור מבנים ציבוריים שמתאימים לכך (למשל בניין בזק בלינקולן־יהודה הלוי, בית הרופא בלסקוב ומתחם דובנוב). כעת הם שלחו, עם הורים מאזורי דובנוב ושרונה, מכתב אחרון לעירייה מטעם עורך דין בדרישה לפתוח גן באזור. אם דרישתם לא תיענה בחיוב תוך שבוע, הם יעתרו לבית המשפט.

"כבר הרבה זמן אנחנו יודעים שיש מחסור במעונות ובגני ילדים בשכונה וניסינו להקדים תרופה למכה, אבל האוזניים של העירייה אטומות", מספר עילם טייכר, אב לילדה בת 3 וחצי שגר בשכונה כ־15 שנה וחבר בעמותה השכונתית ירוק וגם בטון. "לרוב האנשים אין רכב פרטי, וגם אם כן, להגיע לרחוב טשרניחובסקי על הבוקר ולמצוא מקום לעמוד בו בנתיב האחד, זה בלתי אפשרי, מה שאומר שהורים יצטרכו ללכת עם הילד 30 דקות לשם בבוקר ולחזור 30 דקות. זה בלתי סביר".

מאז שטייכר פרסם בשבוע שעבר פוסט בפייסבוק הקורא להורים להצטרף לעתירה המנהלית נגד העירייה, פנו אליו כבר 23 הורים מודאגים שמעוניינים לעתור (נכון לזמן כתיבת שורות אלה), והוא מקווה שהשלטים שייתלו בשכונה יגרמו להורים נוספים להצטרף.

מעיריית תל אביב־יפו נמסר: "ילדי אזור קריית ספר ילמדו בשנת הלימודים הבאה (תשע"ח) במתחם גני הילדים בשוק הסיטונאי הסמוך למקום מגוריהם. בינתיים, מאחר ואין מבנה מתאים וממילא מדובר במספר ילדים קטן, פחות מעשרה, אשר לא מצדיק פתיחת גן, שובצו הילדים בגנים ברחוב טשרניחובסקי. בניין בזק, ברחוב יהודה הלוי 47, אינו בבעלות העירייה ונמכר על ידי המדינה ליזם פרטי, כאשר השימושים המבוקשים בו, עבור משטרה, תואמים הגדרה של שימושים ציבוריים על פי החוק. נדגיש כי העירייה פנתה ליזם בבקשה להקים גן ילדים במקום אולם בקשתה נדחתה מפאת העובדה שהבניין מיועד לשימושים אחרים".