האוניברסיטה של החיים: 15 טיפים לסטודנט האבוד

הגעתם היום לאוניברסיטה עם מבט מבוהל בעיניים ותחושה שבחיים לא תצליחו לרכוש חברים חדשים? אל דאגה, אתם לא לבד. הכנו לכם טיפים שיעזרו לכם לשרוד את שארית תקופת הלימודים

(מתוך "לא רק בלונדינית")
(מתוך "לא רק בלונדינית")
22 באוקטובר 2017

חכו רגע עם השאלות

זה השיעור הראשון. הרגע הגעתם ואין לכם מושג על מה מדברים איתכם. אין שום צורך להלאות את שאר הסטודנטים שחולקים עמכם זמן וחמצן בשאלות שהתשובה היחידה שאפשר לענות עליהן היא: "נגיע לזה בהמשך". שחררו.

 

כריך מסובסד בחמישה שקלים? אין דבר כזה

להבנתנו, כשמבטיחים לכם באחת הקפיטריות ברחבי האוניברסיטה או המכללה כריך אבוקדו מסובסד, בדרך כלל תקבלו מחית של משהו שהזכיר פעם אבוקדו והוכן לפני שלושה חודשים. הישמרו.

 

חברים משנים מתקדמות זה טוב

הם כבר עברו את מה שעברתם די מזמן ויוכלו לספק לכם מידע שאף חיפוש מעמיק בגוגל לא יניב – מסיכומים מפורטים ועד למה המקום הכי אטרקטיבי לרביצה בין השיעורים.

 

העתיקו בחכמה

אם אתם כבר הולכים על פשע אקדמי ובוחרים להעתיק עבודה – עשו זאת ממקור שאי אפשר למצוא באינטרנט. זה אמנם לא נראה ככה, אנחנו יודעים, אבל גם למרצים שלכם יש אינטרנט. וויקפדיה. וגוגל.

 

בואו ללימודים

נכון, לא כל ההרצאות מרתקות ורוב הזמן תשאלו את עצמכם מה לעזאזל אתם עושים במקום האפור הזה. אבל היי! יש כמה מרצים כוכבים, קורסים מעניינים בטירוף ופה ושם תוכלו למצוא גם חברים שיישארו איתכם לכל החיים. אם אתם כבר עושים תואר, להחליט שאתם נעדרים באופן קבוע זה לא מגניב.

 

"סקס, הוביטים ובקבוקי וודקה זרוקים"

השמות של הקורסים לא משקפים בשום צורה את תוכנם. תבררו לעומק על מה הקורס לפני שאתם מחליטים להירשם אליו.

 

מרצים, מרצים ועוד פעם מרצים

זוכרים שבתיכון שיעורי מתמטיקה היו סיוט בגלל המורה המעצבנת שלא הצליחה ללמד כלום? באוניברסיטה זה אותו דבר אם לא גרוע יותר. בדקו כל מה שאפשר על המרצה שמנחה את הקורס שאתם מעוניינים להירשם אליו. המרצים הם אלה שעושים את הנושא ולא להיפך.

 

אל תבואו ליום הסטודנט

אם מתפשטת עליכם תחושת FOMO שימו פלייליסט של מוקי ביוטיוב.

 

תבחרו את המלחמות שלכם

לא לכל מועד ב' חייבים לגשת ולא על כל עבודה שלא אהבתם את הציון עליה צריך לערער. לאט, לאט תמצאו את האיזון שלכם ותבינו על מה צריך להתעקש. לנשום.

 

סטודנטים לעיצוב?

אל תרכשו מראש את כל מה שהתבקשתם להביא איתכם ליום הראשון ברשימת הציוד המפורטת מדי. חבר מערכת Time Out נאלץ בעבר לקנות סרגל גמיש ועד היום אין לו מה לעשות איתו. ראו הוזהרתם.

 

סטודנטים לתקשורת?

לימודי תקשורת יעזרו לך להבין את התחום הזה כפי שהיה עד המצאת הפייסבוק.

 

לומד בבינתחומי?

אל תרגיש יותר מוצלח כי אתה באלפא רומאו ולסטודנט לידך יש אאודי A3. יכול להיות שה-Z4 פשוט במוסך המוזהב של המשפחה שלו.

 

החברים שלכם לומדים קשה יותר, וזה כנראה ישתלם להם

תלעג בכיף לחברים שמקיזים דם בניסיון לפתור תרגילים בחדו"א, הם לא יזכרו את זה כשהם ירוויחו פי 5 ממך. ולא יזכרו אותך בכלל, בגדול.

 

אל תקראו אף פעם את כל המאמר

גם אם המרצה אומר לכם שהוא יבדוק בשיעור הבא מי קרא את המאמר ומי לא, אין באמת צורך. לו אין כוח לבדוק את העניין כמו שלכם אין כוח לקרוא את כולו. אלא אם כן זה ממש מעניין, קראו עד שתבינו על מה בערך מדובר.

[interaction id="59e72500973219000194bb49"]