הכירו את Vero: הרשת החברתית שנותנת בראש לפייסבוק

מרק צוקרברג לא מצליח להירדם: רשת חברתית חדשה העונה לשם Vero עקפה את הענקית פייסבוק בחנויות האפליקציות ועלתה על גל גדול של משתמשים חדשים. איך זה קרה ובמה היא שונה מהאחרות?

Vero (צילום מסך מתוך אתר החברה)
Vero (צילום מסך מתוך אתר החברה)
28 בפברואר 2018

 

אם מפרקי האגודל עדיין לא כואבים לכם משיטוט מתמיד בין האינסטגרם, לטוויטר, לפייסבוק ואז לשוב לאינסטגרם, אולי הרשת החברתית הבאה תצליח במשימה. Vero שנוסדה ב-2015, הגיעה ב-10 הימים האחרונים לראש הטבלה בחנויות האפליקציות גם באפל וגם באנדרואיד. שימו לב – לא רק שהיא הגיעה לטופ, היא גם עקפה את אחותה הזקנה והפופולרית – פייסבוק.

>> בית הקברות של האינטרנט: האתרים שבילינו בהם לפני עידן הפייסבוק

מה הסיבה לכך ש-3 שנים אחרי שהוקמה היא מצליחה באופן מפתיע? האפליקציה מבטיחה שימוש חופשי מפרסומות או מודעות. בנוסף, Vero הבטיחה כי מיליון המשתמשים הראשונים שיירשמו יזכו לשירות "חופשי לנצח", עם זאת, בגלל בעיות טכניות שנוצרו בעקבות גל גדול של הורדות שהחברה לא ממש ציפתה לה, הוחלט להרחיב את ההצעה לכל משתמש חדש עד להודעה חדשה. ב-Vero, שהוקמה על ידיי המיליארדר הלבנוני איימן חרירי, אומרים שהפופולריות מגיעה בעקבות כך שחברי קהילות קעקועים וקוספליי (חובבי תחפושות ואנימה) זלגו לרשת החברתית הזו מהמתחרות.

Vero מכילה פיד ופרופיל כמו האחרות, אבל החידוש המשמעותי ברשת החברתית הזו הוא מנגנון השליטה על מה רואים העוקבים או האנשים שאתה מחובר אליהם (בטרמינולוגיה של האפליקציה). אלה מחולקים לקבוצות – חברים קרובים, חברים, מכרים ועוקבים. אף אחד מהאנשים שבחייך לא יידע לאיזו קטגוריה שייכת אותו, אבל אתה תוכל להחליט עם אילו קבוצות בא לך לשתף מה. בניגוד לאינסטגרם ובדומה לפייסבוק, ב-Vero אין כינויים, אלא רק שם ושם משפחה. לאחר שמורידים את האפליקציה, נרשמים באמצעות השם, אימייל ומספר טלפון. אפשרויות השיתוף כוללות לינק, תמונה (עם שלל פילטרים), ספר, סרט או סדרה מתוך רשימות מתעדכנות, שיר שתוכלו לבחור ישירות מהאפל מיוזיק או מיקום.

➡️JOIN ME ON #vero

A post shared by Z-Sound (@zsoundmusic) on

Vero
Vero

משמעות המילה Vero בספרדית היא "אמת", וזה לטענת מייסדי האפליקציה מה שעומד לנגד עיניהם. במניפסט בו הם מתפארים באתר שלהם נכתב: "ככל שהזמן עבר מאז נוסדו הרשתות החברתיות, החל להופיע חוסר איזון בין האינטרסים של הפלטפורמות לבין האינטרסים של המשתמשים. בשונה ממה שקורה כעת ברשתות, בחיים האמיתיים אנחנו לא משתפים את כל האנשים בחיים שלנו בכל הדברים, אלא משתפים אנשים שונים בדברים שונים". לאחר מכן מגיעה במניפסט ההבטחה כי זו הרשת החברתית שבה תוכלו להתנהג באופן טבעי ואותנטי. השאלה שנשאלת כעת היא האם נצליח להתנתק מההרגל לחשוף את הכל בפניי כולם? אולי הגיע הזמן.