תערוכת Imagination: נלחמים באיידס בעזרת אמנות

תערוכת האמנות הישראלית של הוועד למלחמה באיידס תיפתח במוצאי שבת (21.2) בפעם ה־16

תערוכת האמנות למען המלחמה באיידס (יגאל תומרקין)
תערוכת האמנות למען המלחמה באיידס (יגאל תומרקין)
18 בפברואר 2015

תערוכת האמנות הישראלית למען המלחמה באיידס בחסות בנק הפועלים כבר הפכה למסורת, והשנה היא חוגגת 16 שנים. התערוכה – מקור מימון מרכזי של הוועד למלחמה באיידס – מסייעת לעמותה להמשיך ולתמוך באלפי נשים, גברים וילדים החיים עם הנגיף, ולקדם את ההסברה בנושא. בישראל יותר מ־5,500 בני אדם נושאים בגופם את הנגיף, ולמרות מאמצי ההסברה והגברת המודעות, בכל שבוע מתגלים נשאים חדשים.

שלי אמיר, מנהלת קשרי קהילה בבנק הפועלים, מציינת כי מדובר בתערוכת האמנות הגדולה ביותר בישראל, ומסבירה מה עומד מאחוריה: "זה אירוע ענק, הפתוח לציבור הרחב, והנושא הקהילתי עומד מאחוריו. האירוע מקדם אמנים ישראלים, סטודנטים צעירים ואוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. ניתן, למשל, לראות בתערוכה עבודות של 30 סטודנטים ממכללת 'מנשר לאמנות' לצד עבודות של דיירי 'כפר עידוד'".

תערוכת האמנות למען המלחמה באיידס (עידו שמי)
תערוכת האמנות למען המלחמה באיידס (עידו שמי)

לתערוכה הנוכחית נרתמו יותר מ־600 אמנים ישראלים מובילים, בהם יגאל תומרקין, אילנה גור, סיגלית לנדאו, מנשה קדישמן וזיו קורן, לצד אמנים חדשים ומבטיחים. רבים מהמשתתפים תורמים מדי שנה את יצירותיהם ליוזמה. ההכנסות מהמכירות נתרמות לוועד למלחמה באיידס בישראל, והאמנים מקבלים של 25 אחוזים מהמכירה. "הכנסות התערוכה הן בסיס משמעותי לעשייה החברתית שלנו למען אנשים החיים עם HIV ולפעולות המניעה וההסברה בקרב כלל האוכלוסיה וקבוצות בסיכון", מסכם מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס בישראל, ד"ר יובל לבנת.

תערוכת האמנות למען המלחמה באיידס (קרן שפילשר)
תערוכת האמנות למען המלחמה באיידס (קרן שפילשר)

Imagination 2015, הפתיחה ב־21.2, 19:30־23:00, בניין ההנהלה של בנק הפועלים, יהודה הלוי 63