קמפיין "תשמרי על הכוס שלך" בשלב הגמר של פסטיבל הפרסום בקאן

הקמפיין של Time Out וזניט מדיה לקידום המודעות לסכנות סם האונס מועמד לשלושה פרסים בתחרות הפרסום הגדולה בעולם

היד מימין שומרת על הכוס שלה. צילום: נעמה רוט
היד מימין שומרת על הכוס שלה. צילום: נעמה רוט
17 ביוני 2014

הצלחה לקמפיין "תשמרי על הכוס שלך" בתחרות הפרסום הגדולה, המתקיימת השבוע בריביירה הצרפתית. הקמפיין הגיע לשלב הגמר בקטגורית המדיה ובקטגורית יחסי הציבור, בה הוא מועמד בשתי תת-קטגוריות שונות. זהו הקמפיין הישראלי היחיד שזכה לכבוד זה השנה, מבין מאות עבודות ישראליות שהוגשו השנה לתחרות.

bunner_S

הקמפיין עלה לאוויר בחודש דצמבר האחרון, לקראת חגיגות הסילבסטר, כמהלך משותף של חברת המדיה "זניט" עם Time Out ומשרד יחסי הציבור "קרבט & וייס". מטרתו הייתה העלאת המודעות לסכנות סם האונס. חוץ ממודעות ושלטי חוצות, כלל הקמפיין שבוע של פעילות בברים ברחבי תל אביב, שם הוגשו משקאות בכוס מיוחדת שלא ניתן להניח אותה ולהשאיר ללא השגחה. מנכ"ל זניט מדיה ויוזם הקמפיין, גבי אטל, הסביר את הרציונל שמאחוריו: "סם האונס היא תופעה נוראית שמימדיה זינקו בשנים האחרונות במאות אחוזים והחלטנו באמצעות קמפיין זה לתרום את חלקנו להעלאת המודעות. הנושא נמצא על סדר היום, אבל אף אחד לא מטפל בו. זניט מדיה כחברת המדיה המובילה בישראל משתמשת בכוחה הקריאטיבי ובמדיה על מנת להעלות מודעות לנושאים חשובים על סדר היום".

הקמפיין עורר סערה ודיון נרחב בישראל. המתנגדים טענו כי הקמפיין מעביר את האחריות אל הנפגעת, אך היו גם כאלה שחשבו אחרת. העיתונאית סמדר שיר למשל בירכה בטור שכתבה ב"ידיעות אחרונות" על הדיון הציבורי שהתעורר: "בינינו, האם הקמפיין היה מעורר כל כך הרבה תשומת לב אילו נוסח כ'תשמרי על הגביע שלך?'". גם אילן לוקאץ' יצא להגנת הקמפיין בערוץ 2, כשאמר "זה בדיוק כמו שהילד שלך יוצא מהבית למסיבת סילבסטר. אתה אומר לו 'תיזהר, בכבישים יש מלא נהגים משוגעים'. זה לא מוריד מולקולה אחת של אחריות מהנהגים. זה רק אומר לילד – תיזהר. וצריך להגיד את זה".