עיריית תל אביב: תופחת הארנונה לאולפני הקלטות וחדרי חזרות

האם מאבקם, בן היותר מארבע שנים, של בעלי חדרי החזרות ואולפני ההקלטות הגיע לסוף טוב? על פי העירייה, החל מ-2016 הארנונה תופחת בכ-30 עד 40 אחוזים

אולפן הקלטות. צילום: Shutterstock
אולפן הקלטות. צילום: Shutterstock

עיריית תל אביב הודיעה היום כי צו הארנונה לשנת 2016, הכולל שינוי סיווג והפחתת תעריפי ארנונה לאולפני הקלטות וחדרי חזרות, אושר בימים האחרונים על ידי משרדי הפנים והאוצר. המשמעות, לדברי העירייה, היא הפחתה של בין 30 ל-40 אחוזים בתשלום הארנונה לחדרי חזרות ואולפנים.

לטענת העירייה, מי שלא אישר הפחתה משמעותית של תעריף הארנונה באולפני ההקלטות עוד ב-2014 היה משרד הפנים, אבל כעת הגיעו הצדדים להסכמה שתיכנס לתוקף החל מהשנה הבאה.

עד לפני ארבע שנים הוגדרו אולפני ההקלטות כעסקי "תעשייה ומלאכה" ושילמו כ־151 ש"ח לשנה על כל מ"ר. בשנת 2013 ביטלה העירייה את הסיווג ורשמה את האולפנים בקטגוריה "עסקים כללי", ולפיכך אילצה את בעלי האולפנים לשלם ארנונה שנתית של יותר מ־360 ש"ח למ"ר בחלק מהאזורים – יותר מפי שניים מהסכום הקודם.

לפני כשנה וחצי עלה הנושא שוב לכותרות כאשר בעלי אולפני הקלטות וחדרי חזרות טענו כי הלכה למעשה העירייה גובה מהם תעריף גבוה בהרבה ממה שסוכם שנתיים קודם לכן. אייל דיין, ממובילי המחאה אמר ב-2014: "משרד הפנים קיבל החלטה שיש בה כדי למוטט סופית את תעשיית המוזיקה הגוועת ולהטיל על אולפני ההקלטות וחדרי החזרות תעריף ארנונה היקר ביותר מ־200 אחוז מהתעריף שאותו אישרה מועצת העיר תל אביב, גם הוא בגדר פשרה כואבת לכולנו. אם עד עכשיו חשבתם שהתעריפים שגובים מכם בחדרי בחדרי החזרות ובאולפנים גבוהים, חכו ותראו מה יקרה אם התעריף החדש אכן ייכנס לתוקף. הגיע הזמן לשים סוף לסיפור העצוב הזה".

אז האם אכן מדובר על סיום משמח לסיפור העצוב שהחל לפני יותר מארבע שנים? על פי ההודעה הרשמית שיצאה היום (23.12) תעריף הארנונה לאולפני הקלטות בתל אביב-יפו יעמוד החל מה- 1 בינואר 2016, על סכום של 188.76 ש"ח למ"ר לשנה ל-80 המ"ר הראשונים בכל אזורי העיר, במקום 353.19 ש"ח למ"ר באזור 1, 294.51 ש"ח לאזור 2, ו-241.65 באזור 3. מעל 80 מ"ר יישאר החיוב כפי שהיה אשתקד.

עוד נמסר מהעירייה כי "צווי הארנונה מוקפאים משנות ה-80, כך שהיכולת של העירייה לשנותם לא גדולה ודורשת את אישור שרי הפנים והאוצר. עם זאת, על מנת להקל על היוצרים הפועלים בעיר ולהפחית את תעריף הארנונה לאולפני ההקלטות הגישה העירייה את הבקשה לשינוי גם בצווי הארנונה של 2015 ו-2016 וכאמור עתה, סוף סוף, אושר הצו הכולל את ההפחתה בתעריפים".

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב – יפו: "לאחר שנתיים של התעקשות אושרה החלטת המועצה על ידי השרים. אני מקווה שהפחתת הארנונה בחדרי עבודה של אמנים בתחום הצילום והוידאו ארט תאושר גם כן בקרוב".