עיריית תל אביב ביטלה את עיר האוהלים של האירוויזיון

היוזמה נועדה לפתור את מצוקת הלינה של התיירים, ונכשלה בשל חוסר היענות של יזמים למכרז. הבוקר פורסם כי מספר התיירים שיגיעו בתקופת האירוויזיון קטנה מהתחזית וכי בתי המלון יוכלו לעמוד במשימה

הגרלת חצאי גמר האירוויזיון במוזיאון תל אביב (צילום: באדיבות כאן)
הגרלת חצאי גמר האירוויזיון במוזיאון תל אביב (צילום: באדיבות כאן)
18 במרץ 2019

עיריית תל אביב הודיעה היום (שני) כי בוטלה הקמת עיר האוהלים, שאמורה הייתה לפתור את מצוקת הלינה של התיירים בתקופת האירוויזיון. ההודעה מצטרפת לגל של תקלות הקשורות בהפקת האירוע, האחרונה בהם הייתה דרישת המשטרה מהתאגיד ומהעירייה לסכום נוסף של כ־10 מיליון שקלים עבור אבטחה.

בעירייה הסבירו ל־Time Out כי היוזמה נכשלה בשל חוסר היענות של יזמים למכרז. עם זאת, הדגישו, "רעיון הקמפינג היה רק אחד מאינספור היוזמות שאנו מתכננים לקראת האירוויזיון, שמטרתן להקל על התיירים ולסייע להם ליהנות מהפעילויות והאירועים שיהיו לעיר להציע". הכוונה היא, בין היתר, לכפר האירוויזיון שיקום בפארק צ'ארלס קלור ושבו יקומו דוכני מזון ושתייה, כמו גם מסכי ענק שעליהם יוקרנו בלייב חצאי הגמר והגמר.

לכל חדשות האירוויזון

יוזמת עיר האוהלים נוצרה מתוך הרושם שבתי המלון בתל אביב לא יצליחו להכיל את כמות התיירים שצפויה להגיע, אך הבוקר פורסם ב־ynet כי מספר התיירים שצפויים להגיע יהיה נמוך מהתחזית ובתי המלון יוכלו לשכן אותם ללא בעיה. יחד עם זאת, יש לזכור כי המחירים כבר בשמיים וגם תושבי העיר כבר עמלים על הצעת סאבלטים במחירים מופרזים.

המתחם אמור היה לקום בפארק גני יהושע, סמוך לאקספו תל אביב בו תתקיים התחרות. הוא היה אמור לשמש את התיירים במשך כחודשיים – מהאירוויזיון ועד מצעד הגאווה, ולהכיל כ־2,000 אורחים. המחירים נחלקו לשלוש מדרגות: אוהלי שדה לקהל הצעיר, אוהלי "גלאמפינג" (גלאם וקמפינג) – שהייה קרובה לטבע בתנאי נוחות מלונאיים, ומתחם קרוואנים מאובזר וממוזג עם מקלחת ושירותים.