אחט אן טחטיח נקודות

אירוויזיון 2019: הולנד היא הזוכה הגדולה

בתום ערב ארוך ומורט עצבים, הוכרזה הפייבוריטית הולנד כזוכה הגדולה של התחרות בפער קטן משבדיה. קובי מרימי הגיע למקום ה-23

גמר האירוויזיון במתחם אקספו. זוכרים שזה קרה פה? צילום: EBU
גמר האירוויזיון במתחם אקספו. זוכרים שזה קרה פה? צילום: EBU
לייב צ'אט של עורכי וכתבי Time Out, עם אביעז רנד מהתחרות במתחם אקספו ונעמה רק מפסטיבל קאן:

כל מה שצריך לדעת על אירוויזיון 2019

אלפי צופים גדשו במוצאי שבת את ביתן 2 שבמתחם אקספו, שבו פתחה הזוכה הגדולה של השנה שעברה, נטע ברזילי, את גמר האירוויזיון לשנת 2019 כאן בתל אביב. אחריה עלו על הבמה גם דנה אינטרנשיונל (זוכת 1998) ואילנית (הנציגה הראשונה בשנת 1973) ויחד איתם גם נציגי 26 המדינות שהעפילו לגמר. לאחר מכן החלה התחרות, עם 26 שירים שהתחרו על המקום הראשון. "Home" של קובי מרימי מישראל היה השיר ה-14 בסדר ההשמעה.

אחרי 26 השירים, בזמן שהקהל בבית יצביע והקולות ייספרו, עלו על הבמה בזה אחר זה כמה מהשמות האהובים ביותר על חובבי התחרות בשנים האחרונות: קונצ'יטה וורסט (אוסטריה 2014), מונס סלמרלוב (שוודיה 2015), אלני פוריירה (קפריסין 2018) וורקה סרדוצ'קה (אוקראינה 2007). כל אחד ביצע את שירו של האחר, ולבסוף שרו כולם את "הללויה" שהביא לישראל את זכייתה השנייה ב-1979, יחד עם גלי עטרי (אך ללא חברי "חלב ודבש").

גמר האירוויזיון במתחם אקספו. צילום: EBU
גמר האירוויזיון במתחם אקספו. צילום: EBU

אחרי המחרוזת הופיעו שוב ברזילי בשיר חדש והפרויקט של עידן רייכל עם השיר "בואי". לבסוף הגיע גם הרגע שהשאיר מדינה שלמה חסרת נשימה בשבועות האחרונים – הופעה בת שתי שירים של כוכבת הפופ מדונה – "Like a Prayer" המיתולוגי ושיר חדש בשם "Future", שבמהלך ביצועו הופיעו על הבמה דגלי ישראל ופלסטין. אחריו הוקרן סרטון קצר עם גל גדות שהוקלט מראש. מי שנשאר ער, זכה לראות את הניצחון הגדול של המועמד הבולט, דנקן לורנס ההולנדי, ששירו "Arcade" היה ה-12 בסדר ההשמעה.

גמר האירוויזיון במתחם אקספו. צילום: EBU
גמר האירוויזיון במתחם אקספו. צילום: EBU