על הרצון למצוא חן

סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
10 באוקטובר 2018

 

*
בעיני מלצרים:

מה טוב פה, אני אומרת, מה טעים פה, ואני שומעת איך הקול שלי נהיה כמו של ילדה בת עשר, ואני אומרת לעצמי טלי תפסיקי, טלי תפסיקי, את בת ארבעים ואת סמנכ"לית שיווק של חברת מוצרי חיטוי לאסלה מהגדולות במשק, ואז היא אומרת "אם בא לך משהו ממש טוב אז ניוקי ערמונים", ואני עונה "אוי זה נשמע נהדר", וכשהיא הולכת אני חוזרת לקול הרגיל ואומרת לבעלי: "אתה לא נוגע, זה יהרוס לך שבועיים דיאטה". והוא לא שותק כי גם ככה הוא מנשנש בלילות, השמן הזה (טלי תפסיקי. ויש המשך:)

*
בעיני גברים צעירים:
אז מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול, אני אומרת להם וצוחקת, הה הה, הה הה. טלי תפסיקי אני אומרת לעצמי אבל לא יכולה (ויש עוד:)

*
בעיני גברים מבוגרים:
"נסיון זה דבר כל כך חשוב, אני תמיד אומרת" – כאילו שאי פעם באמת אמרתי את הדבר הזה (ויש תרגיל:)

*
בעיני עצמי:
אם קורה שאני מוצאת חן בעיני עצמי, אני לא אומרת לאף אחד ושומרת את זה לשימוש עתידי, ליום שבו אני אבגוד בבעלי עם קובי הסמנכ"ל שרשרת-אספקה הרזה שעולה איתי במעלית כל בוקר, ואחרי זה ארגיש חרא עם עצמי אז אני אשלוף את הרגע האחד ההוא ואזכר בו ויהיה לי טוב (אפילו שאני רעה)

*
בעיני מי שהייתי ומי שאהיה:
מי שהייתי שונאת את מי שאני עכשיו. מי שאהיה, הולכת להתפלץ מזה ששנאתי את החיים שלי, אבל נשארתי סמנכ"לית של חברת מוצרי חיטוי לאסלה מהגדולות במשק (אין מה לעשות לגבי זה. העבר והעתיד הם אויבים)

*
בעיני הילדים שלי:
לא, אני מבינה, כולם העבירו בווטסאפ את הסרטון של המורה לתנ"ך שראו לה את החזיה, אבל אתה מבין יובלי ש – ש – ש – לא, ברור שאני רוצה שתהיה מקובל! (וגם:)

*
בעיני חברים של הילדים שלי:
נו, ראיתם כבר את הסרטון הזה שרץ בווטסאפ שלכם? (ויש הדתה:)

*
בעיני אלוהים:
אני אגיד אלוקים, וזה ייחשב לי שאני מסורתית, בסדר? (ויש ממנטו מורי:)

*
בעיני אחות פנימית ד' באיכילוב:
סליחה, האיש המבוגר במיטה ליד סבתא שלי עשה את הצרכים שלו, את יכולה בבקשה – בסדר, אז אפשר בינתיים לפתוח שם חלון? אני אפתח, רק תגידי לי איך – אז יש מקום במסדרון בינתיים? (ויש הידרדרות:)

*
בעיני חברה קדישא:
לסבתא קראו רוזנבלום. רו-זנ-בלום. אה, בטח, חזן ספרדי זה גם בסדר, בטח (ואם כבר:)

*
בעיני שיפוצניקים:
סבתא, כשהיתה בחיים, לא היתה צריכה בידה, אבל אם אתה אומר שהיום זה מאסט (ויש בקשה:)

*
בעיני נהגי מוניות:
אני אשלם לך המתנה, אין בעיה, רק תחכה לי עשר דקות באזור התעשיה של חולון, אני קונה בידה וכבר חוזרים (ויש סיום נחרץ:)

*
בעיני חיות:
לא. לא משתדלת למצוא חן בעיני חיות. עד כאן. לא כלבים, לא חתולים, לא דגי זהב; לא אוספת אחריהם קקי לא מחליפה להם את החול לא מוסיפה להם מים. לא, אני לא מוכנה לנקות את הפיפי של הכלב שלך, תחזור לפה ותנקה בעצמך! לא אכפת לי שתגיד שאני זונה קובי, לא אכפת לי שאתה סמנכ"ל שרשרת-אספקה, לא אכפת לי שירדת לי תודה רבה, תחזור לפה ותנקה את הפיפי (ותגיד תודה שלא היית צריך לשלם על מלון כי הזדיינו בדירה של סבתא שלי, זכרה לברכה)