לקראת ספטמבר: על יסודי חדש ע"ש עמוס עוז בצפון העיר

הבית הספר המתוכנן. אדריכל: ארז אשכנזי
הבית הספר המתוכנן. אדריכל: ארז אשכנזי

לפי הודעת העירייה, בית הספר החדש (שש שנתי) יחל לפעול כבר בשנת הלימודים הבאה. הוא מוקם סמוך לסמינר הקיבוצים ויוגדר כבית ספר אוניברסיטאי. חולדאי: "עמוס עוז נחשב לאחד מגדולי הסופרים בישראל ודגל בזהות ישראלית וציונית"

בית ספר על יסודי על שם הסופר עמוס עוז ז"ל ייפתח בספטמבר הקרוב סמוך לסמינר הקיבוצים בצפון העיר, כך הודיעה היום (ד') העירייה. בית הספר מוקם בהשקעה של כ-120 מיליון שקל.

בשל הקרבה לסמינר הקיבוצים הוא יפעל לפי מודל של בית ספר אוניברסיטאי, והוא יהיה שש שנתי. מגמותיו יכללו תיאטרון, אקולוגיה חברתית, אמנות פלסטית חזותית, יזמות חברתית ועוד. הוא מובנה, כך על פי העירייה, "על תשתית של תרבות שיח ואקלים חברתי בהידברות תמידית של התלמידות והתלמידים, הצוות החינוכי וההורים".

ראש העיר רון חולדאי מסר בהודעה שפורסמה מטעם העירייה כי "עשינו מאמצים כבירים לשלב בין הרמה הגבוהה ביותר של תכנון אדריכלי ומרחבי לבין הסביבה הטובה ביותר בחינוך ובפדגוגיה".

הבית הספר המתוכנן. אדריכל: ארז אשכנזי
הבית הספר המתוכנן. אדריכל: ארז אשכנזי

על הבחירה בשם הוסיף: "עמוס עוז נחשב לאחד מגדולי הסופרים בישראל ודגל בזהות ישראלית וציונית בדגש על התחום הכלכלי-חברתי. בדומה אליו – השקענו בבית ספר איכותי, המבוסס על תרבות שיח ואקלים חברתי, בהשקעה ציבורית גדולה, ואשר פותח את שעריו לכלל התלמידים באזור".