על נהר הבירה ישבתי וגם אכלתי נקניקייה

בירת פאולנר שמיוצרת רק פעם בשנה, גברים בגרביים גבוהות ומחוכים, גרמנים שואגים ואיסור כניסה לפריס הילטון. 5 דברים שאתם חייבים לדעת על אוקטוברפסט, פסטיבל הבירה הגדול בעולם, שמגיע לבירגארדן שרונה בתל אביב. פרוסט!

אוקטוברפסט בתל אביב. צילום: יח"צ
אוקטוברפסט בתל אביב. צילום: יח"צ
20 בספטמבר 2015

רק פעם בשנה

בשביל הרבה אנשים אוקטובר הוא הזמן שבו הסתיו מפציע. בשבילנו זה הזמן של בירת "אוקטוברפסט" של פאולנר, המשקה הרשמי של פסטיבל האוקטוברפסט במינכן. זוהי בירה המיוצרת בתהליך בישול איטי שנמשך כמה חודשים והיא נמכרת רק פעם אחת בשנה – בפסטיבל המושך אליו מיליוני חובבי בירה מכל העולם.

נשארים בארץ? מי שירצה לטעום את האוקטוברפסט האלוהית יוכל לעשות זאת בבירגארדן שרונה בתל אביב –בירת לאגר בהירה העשויה מלתת שעורה בווארית מובחרת, קלה לשתייה, מרווה במיוחד, וחזקה ב- 1.3% מהבירה הממוצעת!

פריס בלהבות

פריס הילטון מוחרמת מחגיגות האוקטוברפסט לעד. מסתבר שב-2006 שיווקה הידועניתעצלת העין מותג של יין בפחית ללא אישורם של מארגני הפסטיבל. יין בפחית לא עומד בקנה אחד עם ערכי האוקטוברפסט, ומאז גם פריס הילטון. הידד? אתם תחליטו.

גבר, תגרוב!

מכנסי עור צמודים, גרביים עד מעל השוקיים ואפילו מחוכים –באוקטוברפסט מדובר בתלבושת שהיא יותר מלגיטימית בעבור גברים. אנחנו חלילה לא רומזים שום דבר, פשוט מעדכנים אתכם שכדאי לנצל את ההזדמנות.

לחייך תרזה! צילום: דוד בר סלע
לחייך תרזה! צילום: דוד בר סלע

כשהגרמני שאג

כשכולם סביבכם צועקים במבטא גרמני כבד 'צ'אג! צ'אג! צ'אג!' – זה אומר שאתם צריכים לברוח, או לפתוח מטרייה, כי רוב הסיכויים שמישהו לידכם עומד להחזיר לעולם את מה ששתה באקט לא חינני במיוחד.

205 שנים של בירה

הפסטיבל חוגג השנה 205 סתווים. האוקטוברפסט הראשון נערך ב-1810 וכלל לא עסק בבירה או באלכוהול. מטרתו היתה לחגוג את נישואי לודוויג נסיך בוואריה וכלתו הנאה באופן יחסי, הנסיכה תרזה. החגיגות הפכו ליום חגיגות, יום החגיגות הפך לשנתי ויום החגיגות השנתי הפך לפסטיבל בירה שנתי, אהוב ורב-וותק, בו לא מרימים עליך גבה כי התלבשת כמו חוטב עצים. אז אנא מכם, כבדו את המעמד.

אוקטוברפסט בתל אביב

האוקטוברפסט של תל אביב יתקיים באופן מסורתי גם השנה בבירגארדן שרונה ברחבה המרכזית בתאריכים 7-8 באוקטובר. במסגרת החגיגות יתקיימו הופעות חיות, מנות דגל גרמניות ונקניקיות טריות ועסיסיות יוגשו על ידי מלצרים ומלצריות בתלבושות בוואריות מסורתיות, וכמובן מבחר רחב של בירות שונות ומיוחדות – ובראשן בירת ה'אוקטוברפסט' המיוחדת של פאולנר. במיוחד לאירוע הוטסו לישראל הכוסות המסורתיות של הפסטיבל– אותן ניתן יהיה לשמור כמזכרת. הכניסה חופשית. פרוסט!

הכתבה בשיתוף בירגארדן שרונה