עם הילדים בבייג'ינג

בייג'ינג קשה להכלה בקרב ילדים מטיילים, דובי פנדה ופארקי שעשועים יקלו על חוויית הבול פגיעה בשרותים הציבוריים

לדווש עם הילדים כמו המקומיים (צילום: shutterstock)
לדווש עם הילדים כמו המקומיים (צילום: shutterstock)

אף שהיא אינו היעד הקל ביותר לנסוע אליו עם ילדים, לבייג'ינג בכל זאת יש מספיק מה להציע לקטנים בלי להמם אותם. מגוון הפעילויות יאפשר לילדים מכל גיל להעביר את הזמן בכיף, בעיקר בקיץ אז הפארקים פתוחים ומזמינים במיוחד. ביקור אצל דובי הפנדה הענקיים בגן החיות של בייג'ינג הוא אתר חובה למרבית הילדים המבקרים כאן, כמו גם ביקור במופע אקרובטיקה סינית. יש לא מעט מוזיאונים וגם כמה פארקי שעשועים, בהם האטרקטיבי שבפארקי העיר – Happy Valley, המציע כמה מהאטרקציות המלהיבות מסוגן בעולם כולו.

אף שמרבית המסעדות וכל בתי המלון מצוידים בשירותים מערביים מודרניים, ייאלץ ילדכם בשלב כלשהו בטיול להתמודד ככל הנראה עם שירותי "בול פגיעה" סיניים. קחו עימכם חבילה של מגבוני נייר אנטי בקטריאליים כי בחלק מבתי השימוש הציבוריים, נוסף לריח רע מאוד, אין גם מתקני שטיפת ידיים ראויים.

נהגי בייג'ינג לא נוטים לייחס חשיבות מרובה למעברי חצייה, לכן לעולם אל תיתנו לילדכם לחצות לבד את הכביש והשתמשו במעברים עיליים או תת קרקעיים אם יש כאלה בנמצא. לאלו שאינם חוששים, ניתן לשכור אופניים ולהצטרף לאלפי המקומיים הרוכבים בעיר.

תושבי בייג'ינג אוהבים מאוד להרעיף אהבה על ילדים, בעיקר ילדים מערביים שלהם הם קוראים yang wawa, או "בובה זרה קטנה". היו מוכנים לתשומת לב, בעיקר אם לילדכם יש שיער בלונדיני או עיניים כחולות. זכרו שלא הרבה אנשים דוברים אנגלית בבייג'ינג, אז תנו לילדכם שיישא עימו תמיד פתק עם שם בית המלון שבו אתם שוהים בסינית, כתובתו ומספר הטלפון שלו.

China Puppet Art Troupe

מופעי תאטרון בובות, הן של בובות צל והן של בובות יד, המועלים על ידי הלהקה המוצלחת הזאת שסיירה בכל רחבי העולם. הסיפורים כוללים אגדות עם סיניות ומחזות מודרניים מסין והעולם כולו. כל ההופעות בסינית.

כתובת: 1A Anhuaxili Beisanhuan Lu, Chaoyang

Happy Valley

פארק ענק המחולק לשישה חלקים שונים וכולל יותר מ_120 מתקנים שונים, חלקם, כנהוג במקומות מעין אלה, לאמיצים בלבד, וחלקם מסוגים אחרים. במקום מתקיימות גם תערוכות, הופעות ופועל קולנוע IMAX.

כתובת: Wuji Beilu, Dongsihuan, Chaoyang

Beijing Aquarium

האקווריום הגדול בסין שבו אלפי זני בעלי חיים ימיים מכל רחבי העולם, הוא דרך נפלאה לבילוי אחר צהריים עם המשפחה. יש מופעי דולפינים מדי יום, וההיילייט – אם תזמינו מקום מראש, תוכלו לשחות כאן עם דולפינים או כרישים (עם צוות מקצועי ומיומן כמובן).

כתובת: G18B Gaoliangqiao Xiejie, Haidian, Financial District

האקווריום של בייג'ינג (צילום: shutterstock)
האקווריום של בייג'ינג (צילום: shutterstock)

Beijing Planetarium

כאשר תיכנסו לבניין החדיש יותר מבין השניים, תיתקלו במודלים ענקיים של כוכבי לכת שונים. קרוב לשם נמצא "חור תולעת" המתערבל לכיוון התקרה, והילדים שלכם יצחקקו בהנאה כאשר יטפסו במעלה הצינור המתפתל הזה, שחשוך לחלוטין מלבד כמה נורות. המוצג המרכזי כאן הוא התיאטרון הדיגיטלי: שכבו על הגב בכסאות הנוח, הביטו אל המסך שעל התקרה וצפו בסיפור המפץ הגדול, נפרש לפניכם, כמו גם מערכת הכוכבים שמתעוררת לחיים לנגד עיניכם. אומנם אין תרגום באנגלית, אך המחזה הוא לא פחות ממרהיב.

כתובת: 138 Xizhimen Wai Dajie, Xicheng, Financial District

אתר: http://www.bjp.org.cn/en/index.htm

Beijing Zoo

המקום שנוצר ב-1906 על ידי הקיסרית Dowager Cixi כמקום אכסון לבעלי החיים של פקיד ממשל גבוה, השתפר מאז בכל הנוגע לתנאים שבהם מוחזקים בעלי החיים. יש כאן יותר מ-5,000 חיות מסוגים שונים, כשהאטרקציה המרכזית היא דובי הפנדה.

כתובת: 137 Xizhimenwai Dajie, Haidian, Financial District

דובי פנדה (צילום: אימג'בנק/gettyimages)
דובי פנדה (צילום: אימג'בנק/gettyimages)

Natural History Museum

זהו המקום לאוהבי הדינוזאורים. במוזיאון זה תמצאו את האוסף הגדול ביותר בתחום; כ-100,000 פריטים היסטוריים טבעיים ביניהם מאובנים נדירים ביותר, הכוללים מאובן של דינוזאור "צוואר ארוך" באורך 26 מטרים (המאובן הארוך ביותר שנמצא בסין אי פעם) ועוד. תערוכת 'עולם הדינוזאורים' היא התשובה הסינית ל'פארק היורה', עם שיחזור של ג'ונגל שמאפשר למבקרים לטייל בו ולראות מודלים בגודל אמיתי של היצורים המדהימים האלה. במקום ישנה גם תערוכה אינטראקטיבית על הדינוזאורים המכוונת לילדים קטנים.

כתובת: 126 Tianqiao Lu, Chongwen, South

אתר: http://www.bmnh.org.cn/Html/List/list48.html