מבלים עם הילדים במוזיאונים בירושלים

ביקור עם הילדים במוזיאונים השונים בירושלים מציע מגוון אפשרויות לבילוי משפחתי מהנה ומרחיב אופקים

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים צילום: יח"צ
מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים צילום: יח"צ
6 בינואר 2020

מוזיאון ישראל

בילוי עם הילדים במוזיאון ישראל הוא חוויה מאלפת ומלאת הפתעות ואפשר להעביר שעות בסיור בין אגפיו, שרבים מהם מכילים מוצגים שיעניינו גם את הצעירים שבחבורה.

מה רואים: תצוגות קבע המוקדשות לתרבויות העולם, כמו תצוגת אמנות מרהיבה מאפריקה ומאוקיאניה המכילה מסכות, תכשיטים וכלי נשק. גם בתצוגת אמנויות אמריקה תגלו מוצגים מלהיבים, בהם פריטי לבוש של אסקימואים, דגם של סירת קיאק אסקימואית ובובות קצ'ינה צבעוניות, שנועדו ללמד את ילדי האינדיאנים על תכונות הרוחות. עניין מיוחד לילדים מציע האוסף המקסים באגף הנוער, שמכיל צעצועים, בובות ומשחקים מתקופות שונות – המשקפים את עולם הילדות וחיי המשפחה מאז ועד היום.

כתובת: שדרות רופין 11, הקריה, ירושלים, 6708811־02

מוזיאון ישראל בירושלים צילום: יח"צ
מוזיאון ישראל בירושלים צילום: יח"צ

מוזיאון המדע

מוזיאון המדע הוא מקום נהדר לבילוי משפחתי. מוצגות בו תערוכות קבע מרתקות, ומוצגים אינטראקטיביים שמזמינים את הילדים לגעת, לחוות וליהנות מנפלאות המדע.

מה רואים: בין המוצגים הבולטים מככב "נבל אורות", כלי נגינה בעל 24 אלומות לייזר באמצעותן ניתן ליצור מוזיקת אורות מהפנטת. גם "פנס החושך", תערוכה־סדנה חווייתית לכל המשפחה המתקיימת בתנאי חושך, תכבוש את לבם של הילדים ותלמד אותם להסתכל אחרת על דברים מוכרים. קטנטני הבית (מגיל 3) ישמחו לדגום את "בונים בחול", עולם בנייה אתגרי וחווייתי המעודד דמיון, חשיבה ויצירתיות; ואת "מנוף לגילוי", תערוכה שמזמינה אותם להפעיל מכונות פשוטות (כמו מנוף וגלגלת) ולבדוק את יעילותן.

כתובת:שדרות המוזיאונים 3 ירושלים, 6544888־02

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים צילום: יח"צ
מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים צילום: יח"צ

מוזיאון מגדל דוד

מוזיאון מגדל דוד מציג את סיפורה של ירושלים על פני 4,000 שנה. במוזיאון וברחבי המצודה הענקית מתקיימים לאורך כל השנה אירועי תרבות, תערוכות, מופעים ליליים ופעילויות לכל המשפחה.

מה רואים: תערוכות קבע שעוקבות אחר רצף התקופות ההיסטוריות של העיר ומציגות אירועים בולטים בכל אחת מהן – החל מהתקופה הכנענית דרך בית ראשון ושני, התקופה הרומית, הביזנטית והצלבנית, ועד התקופה העותמנית, השלטון הבריטי והקמת המדינה. לאחרונה נפתחה במוזיאון תערוכה חדשה ומסקרנת: ההר – מסע מצולם אל הר הבית (1839־2019), שמציגה את סיפורו של ההר השנוי במחלוקת באמצעות צילומים ידועים, סרטונים וצילומים נדירים מהמאה ה־19 ועד היום.

כתובת: העיר העתיקה, ירושלים, 2884*

מוזיאון מגדל דוד בירושלים צילום: ריקי רחמן
מוזיאון מגדל דוד בירושלים צילום: ריקי רחמן

מוזיאון ידידי ישראל

מוזיאון ידידי ישראל מציג סיפורי גבורה מלאי השראה בדרך להקמת המדינה. המוזיאון אינטראקטיבי ומתאים לחוויה משפחתית מלמדת ומעשירה עם ילדים סקרנים במיוחד.

מה רואים: עשרות מיצגים מתחלפים בעלי מאפיינים טכנולוגיים מתקדמים, כגון מסכי מגע, אלמנטים אור קוליים, אנימציה תלת ממדית של מפות ומיצגים וטכנולוגיות אור מדהימות המכוּונות לפי תנועות המבקרים. בכניסה למוזיאון מוצבות עמדות צילום שבהן תוכלו לבחור רקעים לתמונות של הילדים (ושלכם), אותן תקבלו בסוף הסיור עם אפשרות להעלות לפייסבוק ולאינסטגרם. עוד במוזיאון תאי הקלטה שבהם תוכלו לספר לחברים בבית על חוויות הסיור ולהעלות את ההקלטות ישירות לרשתות החברתיות.

כתובת: יוסף ריבלין 20, 5329400־02

מוזיאון ידידי ישראל צילום: אורן כהן
מוזיאון ידידי ישראל צילום: אורן כהן

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים

מוזיאון ארצות המקרא מציג את ההיסטוריה של האנושות,מספר מאיפה באנו ואיך הגענו לכאן, ומפגיש אותנו עם התרבויות, הממלכות והאימפריות המפוארות ששגשגו במרחב זה – מצרים, שומר, בבל, אשור, כנען, פרס, יוון ורומי.

מה רואים: אוסף עתיקות יחיד מסוגו בעולם הכולל אלפי פריטים נדירים מארצות המזרח הקדום – ארצות המקרא.

כתובת: שמואל סטפן וייז 21, 02-5611066

מוזיאון ארצות המקרא צילום: יח"צ
מוזיאון ארצות המקרא צילום: יח"צ