מה לעשות עם הילדים ביולי?

תערוכת סיפורי ילדים, כנס גיבורי על, הצגה המבוססת על סיפור של מאיר שלו, אופרה לילדים ועוד המון ארועים שווים ומעניינים

יש חינוך אחר (תמונה: shutterstock)
יש חינוך אחר (תמונה: shutterstock)
21 ביוני 2017

פסטיבל: פסטיבל האור

פסטיבל האור בעיר העתיקה בירושלים מתמקד השנה במשחקי אור, מה שאומר שהוא מותאם במיוחד לילדים ולמשפחות שגם ככה מחפשות סיבות לעלות את הקסטל למקומות שבהם קצת קריר בערב. הפסטיבל יכלול מיצגי אור על חומות העיר העתיקה.
העיר העתיקה ירושלים, רביעי־חמישי (28.6־6.7) 20:00, כניסה חופשית, לכל המשפחה

מוזיקה: שירים לעמליה

הפרויקט המוזיקלי החדש של גיא לוי, טל אבן צור, עלמה זק, איילת רובינזון ואלון נוימן מתבסס על שירי הילדים של המשוררת והסופרת דפנה בן־צבי ונישא על גלי ההצלחה של סופרגרופס דומות שממלאות אולמות בשנים האחרונות, וזה דבר מאוד משמח.
מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27 תל אביב, שבת (1.7) 11:00, 80 ש"ח, לגיל 3 ומעלה

תערוכה: טלוויזיה – מה היא עושה לנו?

תערוכת חוצות לאורך שדרות דב הוז בחולון שמציגה את היסטוריית השידור הציבורי בצורת קריקטורות מהעבר, נוסף לקריקטורות שמסקרות את הקמת תאגיד השידור החדש והמאבק סביבו, יחד עם ביקורת כלפי ההשפעה של הטלוויזיה על החיים שלנו.
שד' דב הוז, חולון, משבת (1.7), כניסה חופשית, לכל המשפחה

תערוכה: סיפורים לפני השינה

גלריית החווה מארחת מעצבים שמפרשים מחדש סיפורי ילדים מוכרים, עם דגש מיוחד על סיפורים פופולריים לפני השינה, מתוך הנחה שעצם הקריאה של סיפור מסוים דווקא לפני ההירדמות משפיעה על הדרך שבה הילד מבין את הסיפור.
גלריית החווה, הנחושת 1 חולון, פתיחה שבת (1.7) 13:00, כניסה חופשית, לכל המשפחה

מוזיקה: קצב משגע

הצגה אינטראקטיבית ומוזיקלית של אמן כלי ההקשה זיו איתן, שאסף במהלך השנים כמות די משוגעת של כלי הקשה וכלי נגינה אחרים מרחבי העולם, במטרה להכיר לילדים את תולדות המוזיקה דרך סגנונות שונים מרחבי העולם. המטרה היא להעלות מופע של הורים וילדים על הבמה, אבל לא להישמע כמו הרסיטל הנוראי ההוא שהיה לכם בסוף כיתה ב'.
מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27 תל אביב, שבת (1.7) 11:00, 70 ש"ח, לגיל 4 ומעלה

תערוכה: ביקור הצעצועים 2

תערוכה כפולה בגלריית המשכן. מצד אחד עבר – צעצועים וכלי רכב עתיקים ונאספו על ידי מייסד שוק העתיקות בני ירוחם, ומהצד השני עתיד – תערוכת של הסטודנטים מהמכון הטכנולוגי, שניסו לפרש מחדש את הרעיון של מכוניות צעצוע.
גלריית המשכן, בית מאירוב, הרצפלד 31 חולון, פתיחה בשבת (1.7) 17:00, כניסה חופשית, לכל המשפחה

ביקור הצעצועים 2 -האוטו שלנו. מתוך אוסף בני ירוחם. צילום רן יחזקאל (4)

קולנוע: נולד בסין

סרט טבע מבית דיסני, דובר מנדרינית, המתמקד בחיי הטבע של האימפריה שתשלוט בקרוב בכולנו. העלילה מתמקדת בבעלי החיים שמזוהים עם סין: דובי פנדה, נמרי שלג וקופים. ושום מילה על נהרות מזוהמים, קומוניזם או כורים גרעיניים.
סינמטק, שפרינצק 2 תל אביב, שבת (1.7) 11:00, 20 ש"ח, לכל המשפחה

אופרה: שעת אופרה לילדים

האופרה הישראלית מעלה הילוך בזמן חופש ומארחת בחודש יולי שתיים מהאופרות היותר מצליחות שלה, שמתאימות גם לילדים וגם לכם: "הנזל וגרטל" ו"חליל הקסם" של מוצרט. זה אמור לעזור לכם לדמיין את החורף מתקרב קצת יותר בקלות, גם אם הוא לא באמת יהיה כמו החורף האוסטרי.
בית האופרה, שד' שאול המלך 19 תל אביב, "חליל הקסם": שלישי (4.7) 17:00; "הנזל וגרטל", חמישי (27.7) 17:00, 35 ש"ח, לגיל 3־8

מוזיקה: פלא

אלבום הילדים הקצר והאדיר של עלמה זהר הגיע למעמד של תקליט זהב, כך שמדובר בהופעה חגיגית שבה יתארחו בין השאר עידן אלתרמן וירדן בר־כוכבא. בקיצור, זה הולך להיות אירוע מינגלינג בין כל המי ומי של ילדי העיר, אז תתלבשו יפה.
צוותא, אבן גבירול 30 תל אביב, רביעי (5.7) 17:00, 90 ש"ח, לגיל 2־8

הצגות: גשר לילדים

שתי ההצגות הנהדרות לילדים של מוזיאון גשר עושות קאמבק במהלך החופש: ההצגה "רוח התיאטרון" שמלמדת ילדים על עולם התיאטרון ועל מטא־אמנות, וההצגה הוותיקה יותר "מסעות אודיסאוס" שמספרת ובכן, על המסעות. של אודיסאוס.
תיאטרון גשר, שד' ירושלים 7 יפו, "רוח התיאטרון": שישי (7.7) 11:00; "מסעות אודיסאוס", שבת (15.7) 10:30, ראשון (16.7) 17:00, חמישי (22.7) 11:00, 45־70 ש"ח, לכל המשפחה

הצגה: המסע לארץ החפצים האבודים

זוכרים את הפרק ההוא ב"רן וסטימפי" שבו הם נמצאים בממד שמכיל את כל הגרביים שאבדו בכביסה? ההצגה הזו מתבססת על אותו רעיון אבל בצורה יותר ידידותית לילדים: נעל שמאל מאבדת את אחותה ויוצאת למסע מתחת למיטה, ושם היא פוגשת את כל החפצים שנאבדו במהלך השנים.
מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27 תל אביב, שבת (8.7) 11:00, 50 ש"ח, לגיל 4־9

מפגש: כנס גיבורי על

מוזיאון הקומיקס מריץ כבר די הרבה זמן את תערוכת "כוחות על – גיבורי על כמקור להעצמה", והחופש הגדול הוא זמן מצוין לארגן כנס בנושא שיכלול מפגש עם אורי פינק, הרצאה בנושא "שמונה עשורים של באטמן", חידון של צוות גיקאאוט ותחרות קוספליי.
המוזיאון הישראלי לקומיקס וקריקטורה, חיים ויצמן 61 חולון, שלישי (11.7) 16:00, לגיל 11 ומעלה

ג'יסון רטליף, צלליות על
ג'יסון רטליף, צלליות על

הצגה מוזיקלית: ילדי בית העץ

ההצגה הסופר מצליחה של הפרויקט של רן כהן־אהרונוב, שכבר הפכה לאימפריה ששני אלבומים מאחוריה, מגיעה למדיטק חולון. אם זה לא יגרום לילד שלכם לרצות לגור בבית על עץ לא ברור מה כן. היי, לפחות הארנונה תהיה נמוכה.
מדיטק חולון, גולדה מאיר 6 חולון, רביעי (26.7) 17:30, 75 ש"ח, לגיל 8 ומעלה

הצגה: בובתרפיה

גם הגנים והמשפחתונים מקבלים חופש גדול, וזה כמובן מאוד מצער את ההורים. אבל גם עבור ילדים צעירים יותר יש פעילויות קיץ שלא כוללות לזרוק את הילדים אצל הסבים עד ספטמבר. למשל, במרכז לגיל הרך טיף טף בחולון יש לא מעט אופציות. "בובתרפיה", הצגה עם שם מעט בעייתי לדוברי האנגלית, מלמדת את הילדים להתמודד עם אתגרים באמצעות בובות. למה, באמצעות מה חשבתם שזה יהיה?
מרכז טיף טף, חנקין 109 חולון, חמישי (27.7) 16:30, 25 ש"ח, לגיל 1.5־3

הצגה: הגשם של סבא אהרון

הצגה של תיאטרון הקרון בבימויה של מור פרנק, המתבססת על סיפור ילדים של מאיר שלו. כל ענני הגשם נתקעו במערה וצריך לשחרר אותם. במפתיע למשימה נבחרים הנכדים של סבא אהרון יחד עם ארנבת ופרה, במקום פשוט להשתמש בכמטריילס כמו רפטיליאנים טובים.
מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27 תל אביב, שבת (29.7) 11:00, 60 ש"ח, לגיל 4־10

תערוכה: תערוכת סאונד

נכון, השם "תערוכת סאונד" נשמע כמו מיצג בגלריה קטנטנה בדרום העיר, אבל הרעיון הוא להכיר לילדים את עולם הסאונד באמצעות חפצים ואלמנטים יומיומיים שרוב הילדים לא חושבים עליהם דווקא כמוזיקליים במטרה להבין איך מרגישים וחווים צלילים.

מוזיאון העיצוב, פנחס איילון 8 חולון, שבת (29.7) 10:00, 45 ש"ח, לכל המשפחה

המוזיאון המנגן. סאונד במוזיאון העיצוב חולון.צילום שי בן אפריים (2)