ארץ יצורי הפרא

ציידים אסקימואים, יצורים צהובים ומפלצות שובבות. שלושה סרטי אנימציה חדשים שיספקו לכם בילוי נעים וממוזג

27 באוגוסט 2013

סיפור של קרח ואש

"אגדת שלג", סיפור מסע, לא מיועד בהגדרה לילדים קטנים אלא לחובבי הרפתקאות קצת בוגרים יותר, אבל כמה אפיונים הופכים אותו למתאים במיוחד גם לקטנים. זה סיפורם של שלושה חברים צעירים, שני ציידים וציידת משבט אסקימואי שבעקבות רעב באזורם נשלחים על ידי השמאן המרושע למסע מסוכן אל ארץ אגדית שבה הציד נמצא בשפע והפירות צומחים כל השנה. במהלך המסע הם מתנסים באהבה ראשונה, בסכנות, בבגידה ובאתגרים שונים. בקיצור, מסלול התבגרות סטנדרטי בסרט הרפתקאות. ייחודו של הסרט הוא בטיפול העדין בנושאים קשים וברגעים מפחידים תוך התגברות על הרצון המעצבן של במאים להבהיל לשם ההבהלה, כאילו סרט שלא מחייב את הצופה הצעיר לעצום מדי פעם בכוח את העיניים הוא לא סרט ששווה צפייה. כאן נעשה מאמץ מודע לעדן את הצדדים האלימים יותר בחייהם של האסקימואים, ועדיין לא להעלים אותם לגמרי. כך, הצורך לצוד כדי לאכול זוכה להתייחסות אבל הציד עצמו לא נראה. כך גם הרשע בסרט, שהוא מנומק וקטנוני יותר מאכזרי וכך גם רגעי הפחד מהמטלות שהם תמיד קצרים ולא מגיעים לאימה אמיתית. גם אם כבר ראינו הרבה גרסאות של הסיפור הזה עדיין אפשר ליהנות ממנו, כמו שהוכיחו העיניים הנוצצות של הילדים בסוף הסרט הנחמד הזה.

הזמן הצהוב

"גנוב על המיניונים", המשכו של "גנוב על הירח" המצליח, הוא אולי הסרט החמוד ביותר שתראו הקיץ, בדגש על "חמוד" ולא על "טוב". גרו, הארכי פושע בדימוס מהסרט הקודם, מסתגל לחייו כאבא לשלוש בנות שמתעצבן על המפעילה ליום ההולדת שמבריזה ונבהל מהשכנה הנודניקית שמנסים לשדך לו. בעזרת שותפו הגאון והמיניונים – היצורים הצהובים שמשרתים אותו – הוא מנסה לפתח עסק לייצור ג'לי ונכשל שוב ושוב עד שהסוכנת לוסי המהממת פונה אליו שיעזור להציל את העולם מרשע חדש שמאיים עליו. גרו, המותש מהמטלות החד־הוריות והנטוש על ידי חברו הטוב שחזר לחיי הפשע, מסכים אחרי התנגדות ראשונית לצאת עם לוסי, אחת הגיבורות המעולות ביותר שפגשנו, למשימת איתור הפושע שזומם להשתלט על העולם. עד כאן העלילה, ואפשר לנחש שהזמן שנדרש כדי לקרוא את התקציר שלה הוא גם הזמן שהושקע בפיתוחה, דבר שניכר מאוד בסיפור הלא מגובש. אבל בסך הכול, מי צריך עלילה כשאפשר להציע לצופים ים של חמידות? ילדות קטנות הן חמודות וגם אבות יחידניים הם חמודים מאוד. יצורים צהובים מטומטמים שהמילה היחידה שלהם היא "תחתונים" הם חמודים, וכך גם רומן בין רווקה קרייריסטית שקופצת ממטוסים בלי מצנח לגבר מגודל עמוס טראומות. כל אלה נועדו לגרום לצופים, מבוגרים וילדים מעל גיל 6, להשמיע קולות התמוגגות לאורך הסרט, והם בהחלט יגרמו לזה. בינינו, כשבחוץ חם ובפנים חמוד, מי צריך בכלל עלילה.

פרווה ושיניים חדות 

"בית ספר למפלצות", שמגיע לו להצליח כמו הסרט שקדם לו, "מפלצות בע"מ", יכול להיקרא גם "כשמייק פגש את סאלי". הפעם אנחנו רואים את מייק ווזאבסקי וסאלי, צמד המפחידנים השותפים, בנעוריהם, כשנפגשו לראשונה באוניברסיטה, ומגלים איזו דרך עשו עד שהפכו לאלופי ההפחדות של חברת מפלצות בע"מ. וההתחלה, כמובן, לא הייתה קלה. מייק הוא החרשן ששינן כל טקטיקת הפחדה בספר עוד לפני שהגיע לאוניברסיטה, אבל המראה החמוד שלו מעורר אפילו בילדים קטנים חשק לעשות לו קיצי מתחת לסנטר. סאלי הוא כישרון טבעי שמצויד בשיניים החדות ובפרווה הפרועה שכל מפחידן שואף להן, אבל הוא עצלן ושוויצר, רוצה רק לבלות ומצליח לריב עם מייק כבר ביום הראשון באוניברסיטה. אחרי ששניהם נכשלים בלימודים הם מקבצים צוות של לוזרים ויוצאים לתחרות הפחדות שתקבע את עתידם. מהנתונים האלה היה אפשר לצפות לסרט שבלוני שיכלול את מנת הכישלונות המתבקשת, את שיחת השיתוף בסודות הבלתי נמנעת, את נאום העידוד הברור מאליו ואת הניצחון הצפוי, אבל למזלנו מדובר בסרט של פיקסאר, מה שאומר שגם כשכל אלה נמצאים בעלילה, התוצאה הסופית מרעננת, מצחיקה, מרגשת ומקסימה. הילדים שלכם, שאולי לא ראו בכלל את מפלצות בע"מ, יגלו בסרט הזה עולם חדש ומדהים. בשבילכם זה יהיה ביקור חוזר באחד מעולמות הסרטים האהובים שנוצרו אי פעם באנימציה.