הכן ילדך לספטמבר

עוד מעט הילדים שלכם יחזרו לבית ספר להיות עוד לבנה בחומה ואתם תשחררו אנחת רווחה גדולה. אלו הם המשחקים, הסרטים, ההצגה והספר שיקלו על החששות והפחדים שלהם, בטח אם הם עולים לכיתה א'

מתוך "בית ספר לרוק"
מתוך "בית ספר לרוק"
16 באוגוסט 2017

גלי

הצגה של תיאטרון אורנה פורת, שמוצגת מסורתית (וגם השנה) לפני פתיחת שנת הלימודים, עוסקת שלא במפתיע במסע של ילדה לקראת שנת הלימודים החדשה. הטוויסט הוא שמדובר במחזמר המבוסס על שירי אהוד מנור, לאו דווקא בהצגה דידקטית שמכריזה "היי תראו! יש כאן הצגה לקראת ה־1 בספטמבר!", על גבי שלט ניאון.
מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27, שני (28.8) 12:00, 70 ש"ח, לגילי 5־8

The Gruffalo’s Child

מכירים את הספר "טרופותי"? הספר, שהפך להיות רב המכר הכי מזוהה עם סופרת הילדים ג'וליה דונדלסון ועם שותפה אקסל שפלר, הפך לאחד מספרי הילדים הנמכרים בכל הזמנים, ובצדק. עד היום מדובר גם בספר הכי מצליח של דונדלסון, שבשנת 2009 אפילו הפך לסרט אנימציה בריטי־גרמני. אבל כאן אנחנו מדברים על סרט ההמשך שמבוסס על ספר ההמשך, "בנו של טרופותי", שם הבת של טרופותי יוצאת לעולם לבדה למפגש עם העכבר המפחיד. הבנתם את המשל? מעולה.
זמין באוזן השלישית, קינג ג'ורג' 48 תל אביב, לגילי 5־8

פדינגטון

עוד סרט, הפעם מוכר, מצליח ואהוב יותר שמבוסס על קלאסיקת ילדים שחוקה כל כך שכבר קשה לזכור כי במקור היא הייתה בכלל סדרת ספרים ולא רק בובות שמביאים משדה התעופה באנגליה. הדוב פדינגטון מגיע ללונדון לראשונה לאחר שנמלט בעיר מגוריו, לימה. גם לנו לא ברור איך יש דובים בפרו, אבל די להפריע עם העובדות הזואולוגיות שלכם. המשל הזה עובד זה 60 שנה על ילדים כהכנה לבית הספר, ואין סיבה שהסרט לא יעשה את העבודה גם עכשיו.
זמין באוזן השלישית, קינג ג'ורג' 48 תל אביב, לגילי 5־8

משחקי אינדי

לא כל ההורים שולחים את הילדים עם סמארטפון ליום הראשון בבית הספר (די בצדק). אבל איזו פעילות דיגיטלית כן אפשר לעשות לקראת השנה החדשה? לתרגל בבית מיומנויות לימודיות שיהיו שימושיות בשנה הראשונה ובשנה השנייה בבית הספר, בשלב שבו הילדים עדיין לא מתחרפנים מהניסיון לדחוף להם מטלת קיץ. יש באתר הזה לא מעט משחקים חמודים ופשוטים למדי שייתנו רקע לחומר שהילדים יצטרכו ללמוד בבית הספר, ויעשו את זה בכיף.
לאתר, לגילי 5־8

אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים

משחק קופסה שמבוסס על הספר הקלאסי של דוקטור סוס והפך לפריט חובה במסיבות סיום, שחרור או חתונה, אבל מיועד בעיקר לילדים בבית ספר יסודי. הקטע במשחק הוא לדמיין את העתיד של השחקן בעזרת ההומור הטיפוסי של דוקטור סוס. המשחק הוא באנגלית כך שבארץ הוא מיועד לקהל מבוגר יחסית, אבל האנגלית של דוקטור סוס ממילא מתחבבת על רוב הילדים וזו הזדמנות לילד להיכנס לתוך העולם המשוגע של הספר.
זמין באמזון, החל מ־8 דולר, לגילי 5־8

אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים (צילום מסך מתוך אמזון)
אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים (צילום מסך מתוך אמזון)

אפליקציית תכנות ולוגיקה לילדים

Scratch Jr היא שפת תכנות לילדים בגילי גן חובה עד יסודי. נכון, הילדים לא ילמדו תכנות של ממש בכיתה א' (בכל זאת, אנחנו לא בקוריאה), אבל בסופו של דבר מדובר במשחק היגיון, כמו כל פרויקט תכנות טוב. המשחק אמור לפתח יכולת פתרון חידות ולוגיקה בסיסית לילדים – דבר שנחוץ בכל גיל – בצד היכולת לברוא בעצמם סיפורים ועולם משלהם.
זמין באפסטור ובגוגל פליי, חינם, לגילי 5־8

אפליקציית גלובוס לילדים

זוכרים את המפות שהיו לכם פעם, כילדים? אלה שכוללות חיות, אנשים ומקומות? תהיתם למה לא עושים כאלה למבוגרים? ובכן, האפליקציה הזאת מיועדת אמנם בעיקר לילדים, אבל היא בכמה רמות מעל המפות המאובקות ההן – מבחינה ויזואלית וגם מבחינה חינוכית. אפליקציה שכיף סתם לשחק בה אבל גם מלאה בפאזלים ובחידות שילמדו את הילדים קצת על כדור הארץ.
לאתר, לגילי 5־8

מחשבון מאויר

לא ברור איך לעזאזל עובד Mustard: Draw It Yourself Calculator. כנראה מדובר בשילוב של מגיה שחורה, מדע ורצון טוב. המחשבון הזה הוא בעצם לוח חלק שאתם מחליטים כיצד לאייר. יש כפתורים בסיסיים שאותם אתם או הילדים מאיירים בעצמכם, וכך יוצרים מחשבון בהזמנה אישית. איזו תקופה לחיות בה.
זמין באמזון, 10 דולרים (משלוח חינם), לגילי 5־8

"גיבור" מאת מיה סביר

הז'אנר שלום כיתה א' שחוק למדי ולא מעורר השראה במיוחד, אבל הספר הזה של מיה סביר מצליח להיות חמוד לאללה וגם לחדש בלי להיות דידקטי, דרך סיפור קטן על ילד שלא יכול להגיע ליום הראשון בכיתה א', פשוט כי הוא חייב לטפל בגור הכלבים הקטנטן שלו. האיורים של איה גורדון־נוי נאים בהרבה מהמקובל בז'אנר ספרי הילדים, שנוטה לפעמים להיות צבעוני מדי ולא אסתטי מספיק.
הוצאת ידיעות ספרים, 47 עמ', 68 ש"ח

giborP