גדלים על מגלשיים

הורים רבים בוחרים לחשוף את ילדיהם לתרבות הסקי מתוך ידיעה שחשיפה כזו תעשיר את עולמם ואת כישוריהם בעתיד. היכרותם עם השלג ועם מקומות קרים, השונים כל כך מארצם ומולדתם החמה, יחד עם פעילות ותנועה שטרם הכירו, יתרמו להם רבות להמשך חייהם. אך מהי הדרך הטובה ביותר לחשוף את הילדים לסקי, וכיצד לבחור נכונה את חופשתם הראשונה על השלג?

סקי עם ילדים
סקי עם ילדים
20 בנובמבר 2013

ד"ר ירום, רופא ספורט ומנהל רפואי במדיקס תל אביב, מדבר על הגיל המתאים לעלייה על השלג: "הגמישות והרכות של הילדים בגילאים מוקדמים מהוות יתרון ביכולת הספיגה והלמידה שלהם, ולכן ככל שתקדימו לחשוף את הילדים לסקי, כך הפעילות תהפוך לטבע שני עבורם, כמו ללכת או לרכוב על אופניים. הגוף יזכור את הפעולה המוטורית שנים קדימה, כך שגם לאחר הפסקה של כמה שנים יוכלו לחזור ולגלוש בקלות. היתרונות בחשיפת הילדים לסקי", מסביר ירום, "הם כמובן תרומה עצומה לביטחונם העצמי, ליציבותם, ליכולתם להתמודד עם גבהים ומהירויות, ופיתוח חוסן בתנאי מזג אוויר קשים".

איך נדע אם ילדינו מוכנים להיחשף לסקי?

"כל ילד בעל יכולת מוטורית טובה, שמצליח לעשות פעולות פשוטות של שיווי משקל, כמו לעמוד על רגל אחת, להתכופף ולהזדקף, ללכת על משטחים צרים בקו ישר ולרכוב על קורקינט או אופניים, מוכן לעלות על השלג. אני ממליץ כמובן להתחיל בחשיפה נעימה ובטוחה יותר לשלג, כמו ישיבה על מזחלות, ולהמשיך משם ללימוד רגוע על מסלולים מתונים במיוחד בבתי הספר לסקי. חשוב שההורים ידאגו להלביש את הילד היטב, כך שהראש, בית החזה והמפשעה יהיו מוגנים מהקור. חשוב גם לדאוג להרבות בשתייה. ילדים פחות מבטאים צמא בקור ולכן צריך לעצור ולהשגיח שהם אכן שותים", מסביר ד"ר ירום.

skimama_P

מהם הקריטריונים בבחירת אתר סקי לילדים?

חלק מלימוד הסקי הוא התארגנות וסחיבה של הציוד. ברוב בתי הספר יתנו לילדים לעלות עם הציוד מהמלון לאתר ולסחוב אותו ממקום למקום במשך היום, ולכן חשוב למצוא אתר שבו הגישה מהמלון לבית הספר ומבית הספר למעליות נוחה. ככל שהעיירה קטנה יותר, כך ההתניידות בה תהיה קלה יותר. מספר המסלולים בבית הספר הוא נתון חשוב גם כן. חשוב שיהיו כמה מסלולים מתונים במיוחד עם מסוע נוח לעלייה לילדים (ולא טיבר שקשה מאוד לשבת עליו בשלבי הלימוד).

אתרים נוחים במיוחד ללימוד ולמשפחות הם פאסו טונלה באיטליה, עיירה קטנטנה עם גישה נוחה למגוון מסלולים למתחילים, שפינדלרוב מלין בצ'כיה שתפור למתחילים בכל הגילאים וליביניו באיטליה, שאמנם מתאים מאוד למתקדמים אך יש בו המון מסלולי לימוד.

על מה להקפיד בבחירת הקייטנה המתאימה?

אם הילדים קטנים מגיל מצווה, חשוב שההדרכות יתקיימו בשפה העברית, כדי שיבינו היטב את הטכניקה ויתקשרו בצורה קולחת עם המדריכים. ילדים שלומדים בשפתם יקלטו את הסקי מהר יותר מאלה שינסו להבין ללא מילים, ומתוך הדוגמאות של המורים. מה גם שהתקשורת עם התלמידים האחרים חשובה ומלמדת, והילדים נהנים יותר לבלות עם ילדים אחרים שמדברים בשפתם. כשמחפשים בית ספר או קייטנה בעברית, חשוב לבחור בכזו שיש בה פיצול מקסימלי בין הגילים השונים ורמות הגלישה, ושהלימוד בה נעשה בקבוצות קטנות, כדי שילדיכם יזכו למרב תשומת הלב. חלק מקייטנות הלימוד כוללות גם פעילויות פאן אחרי הגלישה, שמגבשת בין הילדים ומאפשרת להם מנוחה מהסקי ולכם ההורים – עוד כמה שעות של גלישה נעימה בראש שקט. קייטנות בעברית של חברת SkiDeal מתקיימות בחגים במגוון אתרים.

הכותבת היא מנהלת מדיה בחברת סקידיל.

קחו לסקי גם את הילדים

אחד הטרנדים החמים של חופשות הסקי הוא חופשת סקי משפחתית. גם ההורים וגם הילדים נהנים מגלישה, מזמן איכות משפחתי ומהאטרקציות שהאתרים מציעים.

רבים עדיין נוטים לחשוב שחופשת סקי היא בילוי לקבוצה של חבר'ה או לבני זוג בלבד. אז למען הסדר הטוב, בואו נתחיל בהבהרה: הזמנים השתנו! היום אפשר ליהנות מחופשת סקי מפנקת לכל המשפחה. יותר ויותר אתרי סקי באים לקראת המשפחות, ותנאי האירוח, כמו גם היצע הפעילויות המשפחתיות, הולכים ומשתבחים. חוץ מגלישה תוכלו ליהנות בעיירות הסקי ממגוון פעילויות כגון בריכות מחוממות, החלקרח, מזחלות שלג, אבובים, מרכזי באולינג, חנויות ועוד. בחירת הקייטנה הטובה ביותר יכולה לחסוך לכם הרבה כאב ראש.

בחרו קייטנה עם מדריכים מקצועיים ומנוסים וצוות שמרטפים שילווה את ילדיכם כל היום עד סגירת המעליות. עם Winter School, בית הספר להדרכות סקי וסנובורד של SkiDeal, ילדיכם ילמדו לגלוש על השלג בצורה טובה ובטוחה עם מדריכים מקצועיים דוברי עברית או אירופאים. הקייטנה כוללת ארוחות צהריים, פעילויות חברתיות, ומלווים מנוסים שידאגו לכל צרכי הילדים מ־8:30 בבוקר עד 17:00. משמעות הדבר היא שלכם יש מקסימום זמן ושקט לקרוע את המסלולים לאורך היום.

PVAC_L110_079_P

הנה כמה אתרים מתאימים במיוחד לחופשה עם הילדים

סלה רונדה (Sella Ronda), איטליהנחשב לאתר הסקי היפה בעולם עם 1,233 ק"מ של מסלולים בסקי־פס המורחב, 80% ימי שמש בעונה, מלונות ספא מצוינים, קרחון וארבעה עמקים מושלגים עם מצוקי ענק מרהיבים.

שפינדלרוב מלין (Spindleruv Mlyn), צ'כיה – האתר המושלם לגולשים מתחילים. ממוקם בלב שמורת טבע יפהפייה לצד עיירה מקסימה המציעה מסעדות מקומיות, פארק מים מקורה, אבובים ומזחלות שלג.

פאסו טונלה (Passo Tonale), איטליה – ממתחמי הגלישה הטובים באירופה. תמצאו בו מגוון רחב של מסלולים לגולשים מתחילים, שלג מצוין והמון פעילויות כיפיות כגון אופנועי שלג, החלקרח ומסעדות טובות.

מאיירהופן (Mayrhofen), אוסטריה – אחד האתרים הטובים באוסטריה, עם 671 ק"מ בסקי־פס המורחב, עיירה טירולית יפה, מלונות ספא, חנויות, בתי קפה, מתחם גדול ללימוד גלישה ומגוון אטרקציות משפחתיות כגון החלקרח ומזחלות סוסים.

*חופשות הסקי המשפחתיות תוכננו כך שכולם יהיו מרוצים. יש לכם ילדים בני 4 ומעלה? בקייטנות תיהנו מגלישה בראש שקט, כשהילדים יהיו תחת ההשגחה הצמודה של מדריכי הסקי שלנו וצוות השמרטפים. יום הפעילות של הילדים בקייטנה נמשך מ־8:45 עד 17:30.

skimama2_P

קייטנות חנוכה 

1 עד 8 בדצמבר 2013

מדי שנה הנס שלנו מתרחש על השלג האיכותי ביותר שתוכלו למצוא. כשהנרות דולקים – אתם והילדים גולשים. נשמח לפגוש אתכם בקייטנות הסקי באתרים הבאים:

חדש בעונת 2014: אל טורנס צרפת, אישגל אוסטריה, ליביניו איטליה.