ספרי קריאה מומלצים לילדים

מספרי הרפתקאות דרך ספרי מדע ועד ספר קומיקס: לפניכם 14 ספרי ילדים חדשים ומומלצים. קריאת כיוון

מארי קירי

זהו הספר החמישי בסדרת ממציאים ומגלים – סדרת ספרי מדע לילדים – סִפּוּרָן שֶׁל הַתַּגְלִיּוֹת הַגְּדוֹלוֹת הוּא סִפּוּרָם שֶׁל הַמַּדְּעָנִים שֶׁגִּלּוּ אוֹתָן. זֶהוּ סִפּוּר עַל אֲנָשִׁים שֶׁעָשׂוּ אֶת הַלֹּא יֵאמֵן, שֶׁרָאוּ רִאשׁוֹנִים אֶת מָה שֶׁאֲחֵרִים לֹא דמיינו סִדְרַת מַמְצִיאִים וּמְגַלִּים מַפְגִּישָׁה עִם גְּדוֹלֵי הַמַּדְּעָנִים בַּהִיסְטוֹרְיָה וְעִם סִפּוּרָם הָאֱנוֹשִׁי רַב־הָעָצְמָה.

מאת: תָּמִי שֵׁם־טוֹב.
איורים: אלינה גורבן, 
הוצאת כנרת זמורה־ביתן

מארי קירי. סיפור על אנשים שעשו את הלא ייאמן
מארי קירי. סיפור על אנשים שעשו את הלא ייאמן

סיפורי איש היער 
אגדות לטיולים

מהדורת הטיולים של סיפורי איש היער מכנסת מבחר אגדות צמחים בעיבודים עכשוויים, בשפה קולחת ורעננה. הספר נועד למשפחות מטיילות וליחידים, לאנשי חינוך ולמדריכים ולכל מי שחפץ להתקרב אל הטבע על כנפי הדמיון. ילדים והורים יפגשו את הצמחים והפרחים בממלכת הדמיון וגם ילמדו עליהם.

מאת: ינץ לוי
איורים: ליאורה גרוסמן

סיפורי איש היער. ספר למשפחות שאוהבות לטייל
סיפורי איש היער. ספר למשפחות שאוהבות לטייל

כל הכבוד לאמנדה ולתנין שלה!

לאמנדה יש בובת תנין, והחברות ביניהם מלאת הפתעות. לפעמים אמנדה מפתיעה את התנין שלה עם ספרים, לפעמים הוא מפתיע את אמנדה ואוכל את הספרים.

אבל מה קורה כשאמנדה חוזרת הביתה עם הפתעה חדשה לגמרי? התוצאה בהחלט בלתי צפויה.

סיפר ואייר: מו וילמס
מאנגלית: רונית רוקאס, הוצאת טל מאי־ידיעות ספרים

כל הכבוד לאמנדה ולתנין שלה. סיפור על חברות מלאת הפתעות עם תנין
כל הכבוד לאמנדה ולתנין שלה. סיפור על חברות מלאת הפתעות עם תנין

העִיפּרון השחור

"כְּשֶׁהָעִפָּרוֹן הַשָּׁחֹר הִגִּיעַ לֹא הָיָה דָּבָר אז הוּא צִיֵּר אֲדָמָה וּבַיִת קָטָן, הוּא צִיֵּר לְעַצְמוֹ עוֹלָם שָׁלֵם בְּצֶבַע שָׁחֹר. ‘זֶה עָצוּב!' אמְרוּ הָעֶפְרוֹנוֹת הַצִּבְעוֹנִיִּים שֶׁהִגִּיעוּ לְפֶתַע פִּתְאֹם, אךְ הָעִפָּרוֹן הַשָּׁחֹר חָשַׁב בְּדִיּוּק הַהֵפֶךְ. שָׁחֹר הָיָה הַצֶּבַע הָאהוּב עָלָיו. כְּשֶׁהָעֶפְרוֹנוֹת הַצִּבְעוֹנִיִּים הִתְחִילוּ לִצְבֹּעַ וּלְקַשְׁקֵשׁ בַּצְּבָעִים הָעַלִּיזִים שֶׁלָּהֶם לֹא הָיְתָה לוֹ בְּרֵרָה. הוּא הָיָה חַיָּב לָצֵאת לְמַאֲבָק".

מאת: ינאי פרי, הוצאת עם עובד

העיפרון השחור. מה יקרה במפגש בין העיפרון השחור לידידיו הצבעוניים?
העיפרון השחור. מה יקרה במפגש בין העיפרון השחור לידידיו הצבעוניים?

בנים, בנות וסודות כמוסים

"בנים, בנות וסודות כמוסים" הוא ספר ההמשך ל"ריגול, חיטוט ושוקו חם", שזכה לשבחים רבים. הסדרה המצחיקה, המובאת בקולה המדויק של שירה, ילדה דעתנית וקצת רגזנית, היא פרי שיתוף פעולה של הסופרת מאירה פירון והמאיירת אלינה גורבן. פתאום לכולן יש סודות.

מאת: מאירה פירון
איורים: אלינה גורבן, הוצאות טל־מאי וידיעות ספרים

מליסה

לאניס ולמרווה היו תוכניות לחופשת האביב: לצוד קרפדות, לשחות בנחל, לטייל, אבל הן לא לקחו בחשבון את האפשרות שייאלצו לבלות את החופשה בחברת דודתן הזקנה! כשדודה מליסה מגיעה עם המוני מזוודות, עם קול צווחני ועם עציץ מחמד מפונק, הבנות מחליטות להבריח אותה מהבית.

מאת: אשכר ארבליך בריפמן, הוצאת כנרת זמורה־ביתן

מליסה, מכשפה זקנה וטרחנית. כשהדודה באה לביקור ומשבשת את חופשת האביב
מליסה, מכשפה זקנה וטרחנית. כשהדודה באה לביקור ומשבשת את חופשת האביב

ביום שמש בהיר

כולנו מכירים את ספרה המחורז של פניה ברגשטיין (על פי אנדרסן) "ויהי ערב", שראה אור בשנת 1949 עם איוריו של חיים האוזמן, מעטים הילדים (וההורים) בארץ שלא גדלו עליו או לפחות שמעו אותו פעם אחת בחייהם. מדובר בעיבוד לסיפור קלאסי אך שנוי במחלוקת, ולא מעט הורים משנים את דברי האב בסופו מ"ילדה לא טובה" ל"ילדה שובבה".

מאת: טלי כוכבי

תולעת כל יודעת

תּוֹלַעַת כֹּל-יוֹדַעַת הֲכִי אֲרֻכָּה, תּוֹלַעַת כֹּל־יוֹדַעַת הֲכִי חֲזָקָה.אֵיךְ הִיא מִתְפַּתֶּלֶת! אֵיךְ הִיא מִתְנוֹעַעַת! הֵי־הֵידָד, הָרִיעוּ לְתוֹלַעַת כֹּל ־ יוֹדַעַת! תּוֹלַעַת כֹּל־יוֹדַעַת תָּמִיד מַצִּילָה אֶת כֻּלָּם! אֲבָל מִי יַצִּיל אֶת תּוֹלַעַת כֹּל־יוֹדַעַת מִיָּדֶיהָ שֶׁל הַקּוֹסֶמֶת הַמִּרְשַׁעַת? חֲבֵרִים מִתְגַּבְּרִים יַחַד עַל כָּל צָרָה.

מאת: דונלדסון ואקסל שפר, מאנגלית: רימונה די־נור, הוצאת כנרת זמורה־ביתן

תולעת כל יודעת. סיפור על תולעת חזקה ומקסימה שמצילה את כולם
תולעת כל יודעת. סיפור על תולעת חזקה ומקסימה שמצילה את כולם

הטיפש האחרון

כל תושבי תל דור מכירים את איתן ודניאל ואת השטויות שהם עושים. לכל המבוגרים ברור שמהצמד הזה לא יֵצא שום דבר טוב. אבל כשהמנהלת עדינה פוגשת את זוג המדענים ד"ר מקס וד"ר נורמן פשֶׁשְׁציקוביצְקי, שהמציאו אנרגיה לשיפור עצמי, נראה שעתידם של החברים עומד להשתנות.

מאת: דני רווה, איור: שי צ'רקה, הוצאת כנרת זמורה־ביתן

הטיפש האחרון. סיפור על זוג חברים (מדענים) שעושים שטויות
הטיפש האחרון. סיפור על זוג חברים (מדענים) שעושים שטויות

הרפתקה בתיאטרון

“הרפתקה בתיאטרון", ספר הילדים של המחזאית והסופרת עדנה מזי"א, ראה אור בערבית. בפרויקט משותף של הוצאת כנרת ומרכז הספר והספריות הספר של מזי"א (והמאיירת אורנה סמורגונסקי) התרגום יופץ בכל הספריות הערביות בארץ. הספר נבחר מתוך עשרות ספרי ילדים והוא מצטרף לפעילות קירוב הלבבות ולעידוד הקריאה באוכלוסייה הערבית.

הנסיכה סופיה

סופיה היא ילדה רגילה שחיה חיים רגילים ופשוטים למדי, עד שיום אחד הכל משתנה כשאימא שלה מירנדה מתחתנת עם המלך רונלד השני. המלך רונלד רוצה להציג את סופיה לפני כולם בנשף המלכותי ומבקש ממנה לרקוד איתו את הוולס הראשון. סופיה לומדת מהי המשמעות האמיתית של להיות נסיכה אמיתית.

מאת: קתרין הפקה, איור: גרייס לי, ידיעות ספרים

הנסיכה סופיה הראשונה. לגלות מהי המשמעות בלהיות נסיכה אמיתית
הנסיכה סופיה הראשונה. לגלות מהי המשמעות בלהיות נסיכה אמיתית

מונו הוא לא ארנב

מה הייתם עושים אילו היה עליכם למצוא ארץ שקוראים לה ארנוביה, כדי להחזיר לשם את החבר שלכם – יצור עצלן וחסר יוזמה, שלא עושה דבר מלבד לישון ולהתלונן? קוקית צריכה להחזיר את מונו לארנוביה. היא כמעט בוכה כשהיא חושבת כמה בלתי אפשרית המשימה שלה. היא יוצאת למסע שבו היא לומדת עצמאות מהי.

מאת: גור אילני, איור: הדר ראובן, ידיעות ספרים

מונו הוא לא ארנב. מסע בדרך לעצמאות
מונו הוא לא ארנב. מסע בדרך לעצמאות

בארץ אחרת

ילדה נוחתת בארץ חדשה, בעיר גדולה, בשפה זרה. הכל חדש: הרחובות, הפארקים, השלטים, בית הספר, הילדים. איך היא תסתדר בלי להבין שום מילה ובלי להכיר אף אחד? ספר ילדים ראשון למשוררת והמתרגמת טל ניצן, שגם היא התגוררה בילדותה בארצות אחרות, בין השאר בבואנוס איירס, בבוגוטה וניו יורק.

מאת: טל ניצן.
איור: כנרת גילדר, הוצאת עם עובד

ארנגול

השילוב בין ארנב לתרנגול הוא מה שהופך את ארנגול לבעל החיים הנדיר ביותר בסביבה! הסדרה ארנגול (Chickenhare) יצאה לראשונה לאור בשחור־לבן ב־2006 בהוצאת הקומיקס האמריקאית בְּלֶק הוֹרְס. עד מהרה הפכה לסדרת קאלט בקרב חובבי הז'אנר.

קומיקס מאת: כריס גריין
עריכת תרגום: סיגל גפן