המקומות הכי שווים להתנדב בהם עם הילדים

מטיפול בבעלי חיים ועד סיוע לקשישים, התנדבות עם הילדים יכולה לתרום לחינוך וגם להוציא אותם מהבית. איפה מתנדבים ואיך?

צער בעלי חיים (צילום: חיים שוורצנברג)
צער בעלי חיים (צילום: חיים שוורצנברג)
12 בנובמבר 2017

צער בעלי חיים

האם יש משהו יותר משמח מלהוציא לטיול כלב מכשכש בזנב או להגיד לכלב שרק מחכה לזה "כלב טוב"? המתנדבים המגיעים לאגודה (שקיימת בארץ כבר מ־1927, הייתם מאמינים?) ברח' הרצל בתל אביב מסייעים בעיקר בהוצאת עשרות הכלבים הנטושים לטיול בחצר המרווחת ובטיפוח ובמשחק עם החתולים. הורים המעוניינים להגיע ולהתנדב עם ילדיהם מוזמנים להגיע להדרכת המתנדבים ולאחר מכן להגיע עם הילדים. אפשר להתנדב באופן פרטני או להגיע בקבוצה לפעילות חווייתית הכוללת סיור מודרך, מפגש בלתי אמצעי עם בעלי חיים והוצאה לטיול של הכלבים.

למי מתאים? לכל גיל.

תיאום התנדבות: 4553*

רשות העתיקות

הילדים חולמים להיות אינדיאנה ג'ונס? תוסיפו לזה משמעות. אנחנו רגילים לראות אתרים ארכיאולוגיים רק מבחוץ, אבל רשות העתיקות מזמינה את הקהל הרחב להתנדב במגוון רחב של חפירות הפרוסות ברחבי הארץ. בחנוכה אף ייערך הפנינג משפחות בתל חדיד (20 דקות מתל אביב), שם יוכלו הילדים להתנסות בסדנאות ארכיאולוגיות ובחפירה. חוץ מהפעילות הפיזית המהנה, זו הזדמנות לחבר את הילדים למורשת ולעבר המפוארים של חבל הארץ הפצפון הזה (וגם הזדמנות להשאיר את הציניות בבית). שימו לב שהפעילות היא פיזית ובשטח פתוח ונדרש לבוש מתאים.

למי מתאים? לילדים מגיל 10 ומעלה.

תיאום התנדבות: 5605174־03

לקט ישראל

הארגון מציל בכל שנה כ־15 אלף טונות ירקות ופירות וכן 2.5 מיליון ארוחות חמות. כל הטוב הזה מועבר ל־175 אלף נזקקים בשבוע. הארגון מציע כמה פעילויות. אחת מהן היא קטיף בשדה הארגון בבנימינה. הירקות נקטפים על ידי המתנדבים ומועברים למרכז הלוגיסטי של הארגון ברעננה, שם ממיינים את התוצרת. פעילות נוספת היא איסוף מזון מאולמות אירועים, קניונים ובתי עסק למזון. הזדמנות מעולה ללמד את הילדים לא לבזבז אוכל ולא לקחת לצלחת יותר אוכל ממה שאפשר לסיים.

למי מתאים? הקטיף מתאים לכל גיל, המיון לילדים מכיתה ה' ומעלה והאיסוף לילדי בית ספר יסודי ומעלה.

תיאום התנדבות: 09-7441757

עמותת צלול

אם יש דבר אחד מעצבן יותר מהזבל שאנשים משאירים אחריהם בחוף הים, זה לא לעשות כלום בעניין. בשביל זה מפעילה עמותת צלול את מגני הים (תודו שזה שם מגניב) – רשת מתנדבים מכלל המגזרים, הגילים והאזורים שפשוט אוהבים את הים ורוצים לשמור עליו. חלקם גולשים, חלקם צוללנים וחלקם סתם אנשים שאוהבים לבוא לים או ללכת לאורך החוף. הפעילות מתרחשת לרוב בחופים לא מוכרזים, מצפון הארץ ועד דרומה, שאף שהם באחריות הרשויות המקומיות הם נשארים לא פעם מוזנחים. ההתנדבות כוללת גם פן הסברתי שמטרתו להוסיף ערך להתנדבות ולהגביר את המודעות לשמירה על חופי הים.

למי מתאים? לכל גיל.

תיאום התנדבות: 5762666־03

לתת

לתת הוא אחד הארגונים הגדולים בישראל הפועל לצמצום העוני על ידי סיוע לאוכלוסיות במצוקה, תוך הנעת החברה האזרחית לערבות הדדית ולנתינה. מה שנקרא – כשאין ממשלה תומכת תאכלו נתינה אזרחית. אחת התוכניות המרכזיות היא “לתת סיוע לחיים", שמטרתה לשפר את איכות חייהם של ניצולי שואה נזקקים באמצעות סיוע פיזי וחברתי. כולנו בסוף צריכים אוכל על השולחן ושיחה ידידותית. בארגון מזמינים הורים וילדים לקחת חלק בחלוקת חבילת מזון וביקור חברתי בבית ניצול/ת שואה אחת לחודש.

למי מתאים? לכל גיל.

תיאום התנדבות: 6833*

חסדי נעמי

העמותה מפעילה 44 נקודות חלוקה בהן ארבעה מרכזי מזון (בירושלים, בני ברק, תל אביב ובת ים). הילדים והוריהם מוזמנים למיין חבילות מזון ולארוז אותם לנזקקים. לקראת החורף העמותה מבצעת מיונים של מוצרי חימום לניצולי שואה. פעילות התנדבותית נוספת בימי החורף הקרים היא חלוקת תרופות. במסגרת פעילות זו קוראת עמותת האחות של חסדי נעמי – לב נעמי – למתנדבים בתקופות גשומות במיוחד כדי שאלו יגיעו לבתיהם של קשישים ובעלי מוגבלויות, ייקחו מהם מרשמי תרופות ויביאו עבורם את התרופות מבית המרקחת.

למי מתאים? לילדים מגיל 8 ומעלה.

תיאום התנדבות בחסדי נעמי: 6777777־03

תיאום התנדבות בלב נעמי: 6771111־03

המועצה לישראל יפה

הנה הזדמנות לעשות משהו יצירתי. המועצה לישראל יפה מקדמת טיפוח ערכי נוף ואסתטיקה סביבתית, בעיקר במרחב העירוני. בסניף דן חולון ישמחו לקבוצות של לפחות עשרה מתנדבים
(ילדים ומשפחותיהם) לפעילות מאורגנת של ניקוי וטיפוח מתחמים במרחב העירוני. גני ילדים, בתי גיל שלישי, מתנ"סים ומרכזים קהילתיים הזקוקים לשיפוץ ולטיפוח מקבלים זריקת מרץ מפעילויות כאלה. הארגון רותם גופים מוסדיים כגון מפעלים ומשתלות לתרומת חומרים הנדרשים לשיפוץ, ועם המתנדבים מביא משמעות מעשית להתחדשות עירונית וקיימות.

למי מתאים? לילדים מגיל 7 ומעלה.

תיאום התנדבות: 5013943־03

האכלת חתולי רחוב

יש פעילות אחת שלא מצריכה מכם להתארגן בקבוצה או ללכת במיוחד לעמותה כלשהי. כל מה שהיא מצריכה הוא לקנות מזון לחתולים, לרדת עם הילדים מתחת לבית וליצור את הקשר הכי אלטרואיסטי שאפשר לחשוב עליו – קשר עם חתולי רחוב. כך ילמדו הילדים שגם מי שלא בהכרח מחזיר אהבה כמו שאנחנו רגילים לה שווה את הדאגה שלנו, ועל הדרך ילמדו להסתדר עם חתולים. ובואו נודה על האמת, מי שמסתדר עם חתולים יכול להסתדר עם כל דבר. אפשר גם ללכת בשכונה ולבחור מסלול האכלה. מהר מאוד ילמדו החתולים לחכות לאוכל, וכך הקשר עם הילדים יתבסס.

למי מתאים? לכל גיל.

תיאום התנדבות: מיאו.