תל אביבים מילדות: שש קייטנות לא שגרתיות לקיץ הקרוב

הקייטנות שיכינו את הילד שלכם להיות אחת משש קלישאות תל אביביות כשיגדל (לא שיש לנו עם זה בעיה או משהו)

דגי זהב. צילום: אייל לנדסמן
דגי זהב. צילום: אייל לנדסמן

תל אביב יודעת טוב מאוד איך להנחיל לתושבים את הערכים המזוהים איתה, לפעמים בצורה מוגזמת למדי. יש אלפי דוגמאות של צעירים שהגיעו מהפריפריה ותוך שבוע הפכו לקלישאה תל אביבית יותר מהסיוטים של הצל. כמו בכל שוק, יש הממהרים להכות בברזל בעודו חם ולפנות לקהל צעיר ושבוי: ילדים בקייטנות. זהו סיפורן של שש קייטנות שיגדלו את ילדיכם להיות קלישאה תל אביבית עד העצם. תתנחמו בזה שזה יותר זול מתואר במדעי הרוח.

קייטנת סטיילינג ועיצוב

איפה? אוניברסיטת תל אביב, מועדון הספורט, חיים לבנון 62 תל אביב

כמה? 2,545 ש"ח עד 13:00, 2,890 ש"ח עד 15:30

גיל: 9־13

יאללה יאללה, מה אתם מעקמים את האף, הרי אתם אלה שהושבתם את הילדים מול "גאליס" ושלחתם אותם לפסטיגל. הסאבטקסט של כל תוכנית או הצגה חינוכית הוא אמנם שכדאי לקבל את השונה, לעזור לחלשים ולעשות טוב, אבל הטקסט הוא שעדיף לעשות את זה כשאתה נראה מהמם. בקייטנות של אוניברסיטת תל אביב אפשר לבחור את אחד החוגים כנושא העיקרי של הקייטנה, וחוג הסטיילינג והעיצוב הוא בדיוק מה שמומלץ לילדים שלכם, שלובשים משבצות עם פסים לבית הספר.

קייטנת קולנוע וטלוויזיה

איפה? אוניברסיטת תל אביב, מועדון הספורט, חיים לבנון 62 תל אביב

כמה? 2,545 ש"ח עד 13:00, 2,890 ש"ח עד 15:30

גיל: 9־13

עוד קייטנה של אוניברסיטת תל אביב שמציעה את הרעיון היפה "בואו פשוט נגמור עם זה ביסודי" ועשויה לחסוך לילד שלכם את המסלול שבכל מקרה היה עובר כמבוגר: להתחיל בקייטנת קולנוע, להמשיך בקייטנת סטנד־אפ, קייטנת מלצרות וקייטנת פרילאנס. האמת, אם הילד שלכם בכל מקרה חושב שסרטים עושים רק מהסמארטפון, אולי זה רעיון טוב לשלוח אותו ללמוד איך עושים את זה כמו שצריך, עם תסריט, הפקה, תאורה וצילום.

עיצוב אופנה וטקסטיל לנערות

איפה? Shortcut, שונצינו 12 תל אביב

כמה? 2,300 ש"ח, 5 אחוזים הנחה בהרשמה מוקדמת

גיל: 9־16

לילדות שנקריסטיות ושנקריסטיות ברוחן. עולם האופנה הוא עולם תחרותי לאללה, אז למה לא לחדד את המרפקים של הילדה שלך כבר מגיל צעיר? בסדנה, שמקנה לא מעט מיומנויות שימושיות וידע רציני בתחום, ילמדו הילדות לשרטט, לגזור, לתפור ולעצב. יתרונות: לא מסתפקים בידע תיאורטי ומפתחים אחלה מיומנויות. חסרונות: המיומנויות האלו הרבה יותר רלוונטיות אם הילדה שלכם גדלה בעיירת פועלים בסין.

מחנה קיץ יפני

איפה? המכון לאסיה, דרך נמיר 149 תל אביב

כמה? 3,100 ש"ח

גיל: 8־17

הטרנד האסייתי בשיאו ורק צפוי שחלקים ממנו יתחילו לזלוג גם לשכבות אחרות. אם יש תרבות אחת שכדאי לילדים שלכם ללמוד ממנה, זוהי התרבות היפנית: קפדנות, משמעת, מצוינות, תשומת לב לפרטים וחרקירי. החוג יכלול סדנאות סושי, אמנויות לחימה, תחפושות ומסיבת קריוקי (הילדים כבר יחזרו הביתה ויסבירו לכם שהוגים את זה "קראוקה").

קייטנת פיסול וציור

איפה? הסטודיו של דלית מוסרי, רחוב כיסופים 18 תל אביב

כמה? 1,600 ש"ח, כולל ארוחת בוקר

גיל: 10־16

מה יותר תל אביבי מלשלוח את הילד לקייטנה אקסקלוסיבית לאמנות שלא כוללת בריכה אבל כן כולל התנסויות במגוון טכניקות של ציור ופיסול? שהקייטנה הזאת מתקיימת בצהלה. ראוי לומר שדווקא קייטנה שמשלבת שימוש בחומרי גלם יקרים וממוקמת בחלק הפחות עממי של העיר היא הזולה מבין כל האופציות, בהנחה ש־1,600 ש"ח לעשרה ימים הוא סכום קטן לדעתכם. מצד שני, היי, הקייטנה הזאת היא ההוכחה החיה שיש כסף באמנות, אם רק מכוונים לגיל צעיר מספיק.

קייטנת קיץ דן גורמה

איפה? מרכז דן גורמה, נס לגויים 53 תל אביב

כמה? 2,850 ש"ח

גיל: 12־16

כן, ברור שאתם פודיז ויודעים לזהות רק מהריח שלושה סוגים שונים מאצ'ה, אבל מה לגבי הילדים שלכם? בעוד חצי העיר מסתובבת לה בשוקי אוכל, הדור הצעיר מופקר לשוקו ולחמנייה (לא מרוחה! בכלום! אפילו לא בסלסת כמהין!). קייטנת הבישול והקונדיטוריה של דן גורמה מבטיחה לפתור לכם לפחות את הקטע הזה, אם כי היא עלולה להוסיף הרבה כאב ראש אחר כך, כשהילדים יצברו ידע תיאורטי וסקרנות לגבי סכינים, מנדולינות ושאר מכשירים משוננים. בואו נקרא לזה תיקו.

קייטנת דן גורמה
קייטנת דן גורמה