לא קלה דרכנו: 6 יעדים לנסיעה קצרה מת"א עם הילדים

לא קל לצאת עם הילדים לרוד טריפ: המדינה קטנה, הכבישים עמוסים, הילדים במושב האחורי עושים חור בראש. מצאנו בשבילכם אלטרנטיבות שפויות

שוק רמלה. צילום: אודי שטיינוול
שוק רמלה. צילום: אודי שטיינוול
25 בינואר 2017

הבית המשוגע ברמת גן

זמן נסיעה מתל אביב: 17 דקות

פה מדובר יותר על אטרקציה של באנו־ראינו־אמרנו וואט דה פאק־הלכנו. כשחושבים על אדריכלות פורצת דרך לא חושבים בדרך כלל על רמת גן, אבל בית הספירלה, שתוכנן ונבנה על ידי האדריכל צבי הקר במשך לא פחות משש שנים, הוא בית ספירלי שבנוי כולו בהשראת בתי עניים מפח גלי ואבן ורודה. בבניין עצמו יש חצר פנימית ומרפסות שמקיפות את המבנה בספירלה מאוד משונה. מכיוון שהבניין נבנה על צלע גבעה יש ממנו תצפית לא רעה בכלל. רק חבל שהתצפית היא לרמת גן.
בית הספירלה, צל הגבעה 13 רמת גן

הבית המשוגע ברמת גן. צילום: אביעד 2001
הבית המשוגע ברמת גן. צילום: אביעד 2001

[tmwdfpad]

משק הלברכט, ביתן אהרון

זמן נסיעה מתל אביב: 32 דקות

בעמק חפר יש לא מעט משקים שמאפשרים קטיף עצמי. מה זה לא מעט? באביב ניטעים שדות שלמים של פרחים באזור במיוחד למטרה זו. משק הלברכט הוא אולי המוכר והמתויר שבהם, אבל הוא גם המגוון ביותר, כך שתמיד יהיה מה לעשות בו. הפעילויות כוללות קטיף עצמי עונתי (פירות הדר, תותים, פרחים) נוסף לביקור במשק הכולל האכלת תרנגולות, סיור בשדות וביקור בכוורות. מה שנקרא להסתכל לאוכל בחמש העיניים המלחיצות שלו.
משק הלברכט, רחוב הבאר ביתן אהרון, שבת 9:30־15:00, 65 ש"ח לילד, 40 ש"ח למבוגר, 9382203־053

שוק רמלה

זמן נסיעה מתל אביב: 21 דקות

מיותר להמליץ לפודיז על שוק רמלה, שנחשב לאחד הטובים בארץ. אבל לילדים? בשביל ילדים מדובר בסדרת חינוך קולינרית מהמעלה הראשונה. הביקור בשוק עשוי לפתוח להם כמה צ'אקרות לגבי איך אוכל אמור להיראות, בעיקר לגבי מטבחים שהם לא נתקלים בהם בדרך כלל – מאוכל הודי עד בוכרי. מומלץ לא להגיע בשעות העמוסות, כלומר שעות הצהריים ובעיקר שישי. בקיצור, עדיף לפנות בוקר של יום חול כלשהו ולהגיע לסיבוב ארוך ומושקע. אתם יכולים לקחת אותם לאחר מכן למערת הקשתות, שנחשבת לאטרקציה מוכרת הרבה יותר.
שוק רמלה, רחוב ז'בוטינסקי רמלה, ראשון־שני ורביעי־חמישי 7:00־20:00, שלישי ושישי 7:00־15:00

שוק רמלה. צילום: אבישי טייכר
שוק רמלה. צילום: אבישי טייכר

הדיונה בשפיים

זמן נסיעה מתל אביב: 25 דקות

מדובר באחת משמורות הטבע הכי יפות בארץ, הנמצאת פחות או יותר באזור הנדל"ן הכי נחשק בישראל, אך היא עוד לא נמכרה לשום טייקון שעקר את חבצלות החוף וגירש את הצבאים. סוג של נס. נוסף על כך, הדיונה שבקצה הדרומי של הגן תשרת בדיוק את מה שרציתם: לא לנסוע הרבה, לעייף את הילדים ולחזור הביתה במינימום זמן. רק כדאי לא לשכוח לנער את החול מהם לפני הכניסה למכונית. הדיונה עצמה היא משטח חול מרכס הכורכר שעליה עושים מה שעושים בדיונות: מטפסים ורצים למטה וחוזר חלילה כאילו אין סמארטפונים בעולם.
גן לאומי חוף השרון, הכניסה כ־200 מטרים מהחניון של בתי ההארחה בשפיים. השביל האדום לוקח לתצפית על מרפסת עץ וממנה המסלול השחור מוביל לדיונה עצמה.

בריכת חורף בכפר הירוק

זמן נסיעה מתל אביב: 15 דקות

בריכות חורף הן הצ'יט של תושבי אזור המרכז כדי לא לנסוע כל הדרך לאגמון החולה. מדובר באגמים/שלוליות עונתיים שמתמלאים כל חורף (בהתאם לכמות הגשמים) ומארחים טונות של עופות, דו חיים ומשפחות במה שנראה במהלך הקיץ כמו סתם אזורים ריקים. הבריכה של הכפר הירוק היא מקרה מעניין משום שמדובר בבריכה מלאכותית, שנחפרה במקום לאחר שהבריכה המקורית יובשה במהלך בניית נתיבי איילון. באביב המקום הופך למרבד פרחים ודשא. השנה אין כל כך העניין הזה של חורף, אך שווה לראות אותה לפני שהמדבר המסריח הזה משתלט פה על הכל.
מרחוב דרזנר פינת גרונר (רמת אביב ג') פונים צפונה לכיוון מערות אפקה, עוברים מתחת לנתיבי איילון במנהרה תת קרקעית לכיוון מזרח ואז צפונה אל הבריכה

פארק הוד השרון

זמן נסיעה: 25 דקות

ונסיים בלהיט שכולנו הכי אוהבים: משהו לא חוקי! אל תדאגו, זה לא הולך להיות קיצוני. נכנסים לפארק חופשי לגמרי לציבור, פשוט עושים את זה כמה שנים לפני המועד המיועד. פארק הוד השרון הוא שטח גדול וריק מדרום להוד השרון (כלומר בין הוד השרון לפתח תקווה). העירייה עדיין מפתחת את הפארק. תאריך לפתיחה אין, וגם אם היה – מדובר פה בקבלנים ישראלים. מה שנותר לעשות הוא ללכת לפארק ולהתגנב עם הילדים לאזור הבנוי (זה לא קשה), כמובן לא בשעות העבודה ומובן שלא שמעתם את זה מאיתנו. נוכחות האדם הדלה עושה רק טוב לאזור, שמאכלס לא מעט ציפורים ומכיל לא מעט הרפתקאות בשביל הילדים.
נוסעים לרחוב החרש בהוד השרון מכיוון מחלף ירקון, פונים שמאלה בצומת וחונים בסוף הרחוב. הפארק נמצא במרחק כ־200 מטרים הליכה משם