מה לעשות עם הילדים באוגוסט

תאמינו או לא, אבל חצי מהחופש הגדול כבר מאחוריכם. עם המדריך הזה לא תהיה לכם שום בעיה לשרוד את אוגוסט (לפחות מהבחינה של למלא את הזמן של הילדים שלכם, בעניין החום אנחנו לא יכולים לעזור)

26 ביולי 2017

קיץ משפחתי בנמל

הקיץ בנמל תל אביב ממש משתדלים להביא קהל. מלבד היתרונות הטבעיים, כלומר היותו המקום היחיד בעיר עם בריזה נורמלית, יש גם מופעי מחווה לגדולי הפזמונאים של הזמר העברי (יוני רכטר, אהוד מנור, יהודה אטלס וכו') בכל יום שלישי. חוץ מזה יש גם הקרנות סרטים, הצגות ועוד המון אירועים שיהרגו לכם את הזמן עד ספטמבר.
הטריבונה, נמל תל אביב, שלישי (1.8, 15.8, 22.8, 29.8) 18:30, כניסה חופשית, לכל המשפחה

אירועי קיץ בנמל תל אביב (צילום: ניר שאנני)
אירועי קיץ בנמל תל אביב (צילום: ניר שאנני)

סיור לילי במוזיאון הילדים

חולון היא לא עיר להסתובב בה אחרי החשיכה. אחרי הכל, מדובר בעיר הינשולים ואין לדעת מהם דפוסי ההתנהגות הליליים של החיות האלו. ולמרות זאת, מוזיאון הילדים בחולון פותח את שעריו בכל יום חמישי באוגוסט לביקור לילי בכל התערוכות המוצגות בו.
מוזיאון הילדים, שד' ירושלים 214 חולון, חמישי (3.8, 10.8, 17.8, 24.8, 31.8) 18:00־21:00, 65 ש"ח, לגיל 4־12 (משתנה בהתאם למסלול)

גן המפלצות

כדי למלא את החלל שהותירה בלב של כולנו המזרקה של יעקב אגם, הקימו במוזיאון ארץ ישראל את גן המפלצות שמארח כ־20 מפלצות של מתכת, ברזל ותאורה. את סיפור הרקע לכל מפלצת כתב אפרים סידון וזה כבר הופך אותן ליותר מעניינות מרוב התכנים בטלוויזיה כרגע.
מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2 תל אביב, ראשון־חמישי, שבת (1.8־31.8), 18:30, 109 ש"ח, לכל המשפחה

פסטיבל קיץ בבית התפוצות

חוץ ממגנטו וגל גדות, יהודים מעולם לא הנפיקו מתוכם גיבורי על. או שמא… בבית התפוצות מאמינים שההיסטוריה היהודית מלאה בגיבורי על והם נחושים להוכיח לכם את זה. זו גם הזדמנות טובה לבדוק אם מישהו כבר אימץ את הכינוי "קפטן גפילטע".
בית התפוצות, קלאוזנר 15 תל אביב, 2.8־31.8, 35 ש"ח, לגיל 5־12

וונדר וומן בשביס
וונדר וומן בשביס

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות שיערך השנה בירושלים (עיר שהסלוגן שלה הוא משום מה "העיר שחוברה לה יחדיו" ולא "היי, קר פה באוגוסט") בהפקת תיאטרון הקרון יארח הצגות זוכות פרסים מרוסיה, קטלוניה, רומניה ואיטליה ובצד המקומי את תיאטרון חאן, תיאטרון אלחיאת, הזירה הבינתחומית וגם את סיסטם עאלי.
התחנה הראשונה, כיכר רמז 2 ירושלים, ראשון־חמישי (6.8־10.8), 50־70 ש"ח, לכל המשפחה

באבלינה בפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות (צילום: יאיר גולוב)
באבלינה בפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות (צילום: יאיר גולוב)

חדר הבריחה במוזיאון ישראל

חדרים מעוצבים בקפידה, רמזים היסטוריים בכל מקום ורצון עז לצאת החוצה. כשאתה ילד כל מוזיאון הוא חדר בריחה, שבדרך כלל אורך יותר משעה. כך שהרעיון של מוזיאון ארץ ישראל – לעצב מסלול שכולל פתרון חידות ופאזלים כדי להכיר את התערוכות (ושמשחרר אותך לחופשי אחרי שעה) – הוא מהלך טבעי ומתבקש.
מוזיאון ישראל, דרך רופין ירושלים, 6.8־25.8, 10:00, 15 ש"ח, לכל המשפחה

ממלכת הדינוזאורים

הם אולי נכחדו לתמיד אבל זה לא אומר שהדינוזאורים לא יכולים לעשות קאמבק. התערוכה האינטראקטיבית בנמל אמורה לתת לילדים תחושה של החיים לפני 70 מיליון שנה, עם טמפרטורות ממוזגות של עידן הקרח, הטוב מכל העולמות.
האנגר 11, נמל תל אביב, 6.8־30.8, 75־85 ש״ח, לכל המשפחה

מטר מטאורים

כל שנה יש מטר מטאורים שמכריזים שרואים רק פעם ב־600 שנה, כאילו שמישהו יידע להבדיל. עדיין, מדובר בחתיכת חוויה מגניבה (גם למבוגרים) שאולי דורשת נסיעה למדבר אבל לגמרי מצדיקה את זה, והשנה אפילו לא צריך לחכות לשעות הקטנות של הלילה – וגם מטר המטאורים מגיע, באופן מתחשב במיוחד, בסוף שבוע.
מצפה רמון, חמישי־שבת (10.8־12.8) 21:30, ללא תשלום, לכל המשפחה

אנימיקס

כשבקולנוע הקרוב לביתכם יוקרן הסרט המצופה להפליא "אימוג'י – הסרט", ברור למדי שאתם צריכים להתרחק מתרבות המערב הקורסת וללכת לסינמטק לפסטיבל "אנימיקס" שבמסגרתו יוקרנו סרטי אנימציה מכל העולם, שככל הנראה לא יגרמו לכם לרצות לשרוף את הציוויליזציה עד היסוד.
סינמטק, שפרינצק 2 תל אביב, שבת־חמישי (12.8־17.8), 21־55 ש״ח, לכל המשפחה

מגזין MAD. גם זה יהיה באנימיקס
מגזין MAD. גם זה יהיה באנימיקס

קרקס אמריקה הגדול

מאז שלשים חיות חסרות ישע בקרקס נהיה לא קול, ובצדק, יש לא מעט הקצאות למקומות פנויים בקרקס. קרקס פלורנטין מקים הפקה שמזמינה את גדולי התרבות האמריקאית להופיע יחד איתם. אתם יודעים, מהתקופה ההיא שבה אמריקה באמת הייתה גדולה.
הכפר הירוק, 17.8־2.9 18:00, 69־109 ש״ח, לכל המשפחה

קרקס אמריקה (צילום: דודי מוסקוביץ ויורם אשאיים)
קרקס אמריקה (צילום: דודי מוסקוביץ ויורם אשאיים)

הפסטיבל הדו-לשוני הראשון לתיאטרון בובות

זהו כבר פסטיבל תיאטרון הבובות השלישי הקיץ (אחרי הפסטיבל בירושלים שתואר לעיל, והפסטיבל בחולון שנסגר בסוף יולי)! מה שמייחד אותו הוא שמדובר בפסטיבל הבובות הדו־לשוני הראשון אי פעם. אפשר רק לקוות שכל עניין הדו קיום יתחיל מבובות ואולי יתפשט יום אחד גם לבני אדם.
תיאטרון חיפה, פבזנר 50 חיפה, ראשון־שני (20.8־21.8), 35 ש"ח, לכל המשפחה

המתנה של סבא, פסטיבל הבובות הדו לשוני (צילום: אריק סהלין)
המתנה של סבא, פסטיבל הבובות הדו לשוני (צילום: אריק סהלין)

Space Laser

מצד אחד, מבטיחים פה לייזרים בחלל. מצד שני, זה ליד פתח תקווה. מצד שלישי, בדיחות פתח תקווה כבר מזמן מיצו את עצמן, ככה שאפשר להתייחס לעיקר: מדובר במתחם גיימינג ענקי שכולל בתוכו מבוך מציאות רבודה ענק. בקיצור, פוקימון גו רק מגניב ולא נמאס אחרי חמש דקות.
ספייס לייזר, גיליס 30 פתח תקווה, החל משני (7.8) 16:00, 70 ש"ח למשחק