מרתון תל אביב 2014: מה לעשות עם הילדים?

בעקבות מרתון תל אביב בוטלו הלימודים בבתי הספר. כמה הצעות לבילוי עם הילדים, חוץ מריצה כמובן

התנ"ך בחרוזים
התנ"ך בחרוזים
27 בפברואר 2014

פיקניק משפחות ספורטיבי

העובדה שהלימודים בבתי הספר בתל אביב בוטלו בעקבות המרתון לא אומרת שהילדים ינצלו את יום החופש כדי לישון ולעזוב את ההורים לנפשם. אז אם כבר הם ערים, שיוציאו אנרגיות על משהו מועיל. הפיקניק הקהילתי שמארגנת רשימת "שימו לב הורים" יכלול פעילויות ספורטיביות שונות, כולל משחק כדורעף גדול, והמשתתפים מוזמנים להביא איתם גם שמיכות וסלסילות פיקניק.

 גינת דובנוב, 09:00־14:00

לשבור את הקרח

אם עוד לא הספקתם לתפוס בקולנוע את הסרט החדש והמהולל של דיסני, זה הזמן. זהו סיפורן של שתי אחיות, הנסיכות של ממלכת ארנדל הצפונית: אלזה ואנה. הבכורה נולדה עם כוחות הקפאה קסומים, אותם היא מסתירה מכולם, ובמיוחד מאחותה הקטנה. בטקס ההכתרה של אלזה למלכת ארנדל הסוד מתגלה והיא נמלטת אל ההרים, כשהיא מותירה אחריה סופת שלגים שמסרבת להיפסק למרות שמדובר באמצע הקיץ. אנה יוצאת למסע מופלא ומסוכן בעקבותיה, כשלצידה מוכר קרח צעיר ואייל המחמד שלו, ואיש שלג מדבר. הסיפור יכול להישמע בנאלי, אבל התוצאה בלתי צפוייה, מרגשת ומסעירה, והיא ממש לא מתאימה רק לילדים.

יס פלאנט בקניון איילון, 14:00 (תלת מימד), 15:15 (דו מימד)

התנ"ך בחרוזים

אומרים שהתנ"ך הוא ספר מעניין, ונתוני המכירות שלו חזקים גם כן. אך בשנים האחרונות התעוררה בעיה, הילדים צעירים והשפה לא ברורה. אפרים סידון הוא כותב עם ניסיון, הוא עדיין עושה הון משידורים חוזרים של "קרובים קרובים". אז סידון שִכתב את התנ"ך בחרוזים, כדי שיהיה יותר נגיש לקהל הילדים. את המילים של סידון הפכו למחזה מרהיב, דניאלה מיכאלי ביימה ויש גם פסקול חביב. היתרון הגדול במחזה המדובר, הוא ששם אלוהים קצת פחות אכזר. אז קחו את הילדים לקבל קצת תורה מאדמו"ר חילוני שיחליף את המורה שמלמדת כמו רובוט את סיפורי הבריאה, אבל שוכחת שהתנ"ך אמור להיות תענוג של קריאה.

מדיטק חולון (גולדה מאיר 6), 11:00

"אדון שוקו" – התפוזים שרים אריק איינשטיין

עכשיו, אחרי שתרועות הזיכרון דעכו, הסטטוסים המשתפכים־מרגשים נעלמו לנו מהפיד והדיונים על היעלמותה של "ארץ ישראל הישנה והטובה" הסתיימו בלי מנצחים, אפשר לדבר באמת על מותו של אריק איינשטיין. בהקשר הזה נדמה שלהקת התפוזים ראתה את הנולד. כבר כמה שנים שהם רצים עם המופע לכל המשפחה "אדון שוקו" שכולל ביצועים מגניבים לשירי הילדים הגדולים של איינשטיין. עכשיו – כשההורים אכולי הגעגוע רוצים לוודא שילדיהם יכירו את "מה עושות האיילות" ואת "מכופף הבננות" – הם קוצרים את הפירות. אבל ברצינות, אנחנו פגשנו פעם את אריק והוא אמר שאנחנו גזעיים.

זאפה תל אביב (ראול ולנברג 24), 11:30