תמונה אחת שווה: הצלמת בת ה-14 שצילמה את מוקי

נועה פוירשטיין, תלמידת תיכון בת 14 מהרצליה, הגיעה להישגים בתחום הצילום שגם צלמים מקצועיים לא תמיד מגיעים אליהם. ברחבי הארץ מתנוססת כרזה של הזמר מוקי וב"ידיעות אחרונות" פורסם לאחרונה צילום של עברי לידר שצילמה. ועוד ידה נטויה

מוקי. צילום: נועה פוירשטיין
מוקי. צילום: נועה פוירשטיין
30 במרץ 2015

הצילום המעטר את הכרזה של הזמר מוקי והופץ בכל רחבי הארץ צולם על ידי נערה בת 14 – נועה פוירשטיין מהרצליה. גם הצילומים בחוברת המצורפת לאלבומו החדש צולמו על ידיה, והיא מוזמנת להופעות רבות על ידי אמרגנים שונים כדי שתצלם את האמנים בהופעה. באחרונה אף נכנס צילום של עברי לידר שצילמה לעתון "ידיעות אחרונות". כבוד גדול, אני אומרת לתיכוניסטית מתיכון בן גוריון בהרצליה, שמלבד כישוריה האמנותיים היא גם ספורטאית מצטיינת אשר לומדת במגמת ספורט בתיכון ומשחקת כדורסל עם נערות המבוגרות ממנה בשלוש שנים, בזכות יכולותיה.

איך הגעת לצלם את מוקי?

“אני מצלמת מגיל צעיר מאוד. זה שנתיים יש לי מצלמה משלי, ואני הולכת איתה לכל מקום, בעיקר למופעים. בקיץ הלכתי עם חברות להופעה של נתן גושן, צילמתי, וכשהראיתי את הצילומים לאבי הוא מאוד התלהב. החלטנו לפתוח אתר באינטרנט שיציג צילומים שלי מהופעות. העליתי לאתר צילומים מהופעה של בית הבובות ושל עברי לידר מהקיץ, ושלחתי אותם לאשת יחסי הציבור שלו, רונית ארבל. חיפשתי אנשים מההפקה להראות להם את הצילומים ומצאתי את המייל שלה. לא חשבתי שבאמת יצא מזה משהו".

חודשיים אחר כך קיבלה פוירשטיין מייל מארבל, אשת יחסי ציבור ותיקה ופעילה המטפלת באמנים רבים.

“ארבל כתבה לי שהצילומים יפים מאוד", מספרת נועה, “ושהיא תשמח להשתמש בהם לפרסומות. התייעצתי עם ההורים, ואחרי התלבטויות החלטנו שכדאי לי לצאת להרפתקה, כי כך אני לומדת, מה גם שרונית ארבל הבטיחה לי שהיא תכניס אותי להופעות רבות, וזה מה שקורה מאז".

מוקי. צילום: נועה פוירשטיין
מוקי. צילום: נועה פוירשטיין

נפגשתן?

"כן, בהופעה של היהודים, והיא לקחה אותי לסיור מאחורי הקלעים ואמרה לי שאני מאוד מוכשרת". את הצילום המתנוסס על הכרזה של מוקי ראתה נועה במקרה כשחזרה עם אביה מאימון כדורסל. "דווקא חזרתי קצת במצב רוח רע כי הפסדנו במשחק. פתאום אני רואה את הכרזה והייתי בטוחה שאני מדמיינת, כי גם היה מאוחר וחשוך. עשינו פניית פרסה וראיתי שזה באמת צילום שלי. כתבתי לרונית שאני מאוד שמחה".

את מוקי פגשת?

"כן, פגשתי אותו בהופעה הראשונה שהזמינו אותי לצלם בה. נכנסתי מאחורי הקלעים והוא היה מאוד נחמד אליי. הוא ידע שאני הצלמת ואמר לי שאני חלק מהצוות".

להופעות היא נוסעת בעיקר עם אביה, שלדבריה "לומד לאהוב את סוגי המוזיקה שאני אוהבת ושאליה לא נחשף עד היום. הוא בן 54, אוהב את פינק פלויד, לד זפלין ו־U2, ובזכותי הוא הכיר את בית הבובות, היהודים, מוקי, עברי לידר".

הכרזה של מוקי בצילומה של נועה פוירשטיין
הכרזה של מוקי בצילומה של נועה פוירשטיין

באיזה כיוון תמשיכי, ספורט או אמנות?

"בינתיים אני נהנית משניהם ושמחה מאוד שזה קרה לי. באחרונה הזמינו אותי להופעת האיחוד של החברים של נטשה ולהופעה של יהודה פוליקר, שאליה לצערי לא באתי כי היה לי משחק. כולם ביקשו שאצלם את האמנים. בזכות רונית אני משפרת את הצילום, וזה הגשמת חלום בגיל צעיר כל כך".

 לאתר של נועה