טבע ושאר ירקות: הפעילויות הכי שוות לילדים בט"ו בשבט

סלסילת הפירות היבשים שקיבלתם מהעבודה תעסיק את הילדים לשעה, אבל אולי תשקיעו השנה? אלו הסיורים והפעילויות הכי שוות לט"ו בשבט עם הילדים בתל אביב והסביבה

"החווה" בתל אביב (צילום: שיר כהן)
"החווה" בתל אביב (צילום: שיר כהן)
25 בינואר 2018

ט"ו בשבט 2018 כבר בפתח, וכמו שהילדים מתלהבים – ככה ההורים מתבאסים. אז מה עושים השנה? ובכן, תלוי בילדים. אספנו בשבילכם 12 פעילויות – החל מסיור ירקון, דרך הצגה בשכונה קסומה ונחבאת ועד שעה יצירתית בספריה. עכשיו נשאר לכם רק לבחור.

האקולוגי

קהילה, סביבה, הגיל השלישי והגיל הראשון, כלומר הנכדים – כולם מתכנסים יחד לסדר ט"ו בשבט הכי ירוק שאפשר. בתוכנית: שתילת עציצים בגינה הקהילתית, פעילויות יצירה לילדים וזמן איכות לכל המשפחה.

← המרכז הגאה, טשרניחובסקי 22 תל אביב, רביעי (31.1) 16:30, הכניסה חופשית

השכונתי

בין דיזנגוף לבן יהודה שטראסה מסתתרת שדרה קטנה וקסומה, ובט"ו בשבט התושבים עומלים על הפיכתה לירוקה יותר: העמדת תיבות קינון, שתילה משותפת, שולחן חג שכונתי והצגה של "העץ הנדיב" בשדרה. בואו באהבה.

← שד' מוצקין 13 תל אביב, שני (29.1) 16:30, ההשתתפות חופשית

העלילתי

גם בבית אריאלה רצו להשתתף בחגיגות הירוקות וארגנו את "החתול במגפיים שותל גינה" – סדנת מיניאטורות בהשראת הספר האהוב מאת שארל גפו.

← בית אריאלה, שד' שאול המלך 25 תל אביב, רביעי (31.1) 17:00, 20 ש"ח, מגיל 6. הרשמה מראש דרך אתר העירייה

היצירתי

חג האילנות הוא הזדמנות מצוינת להאיר את הבית בירוק, ולמה שלא תשוויצו במעשה ידיכם? בסדנת היצירה הזאת תשתלו שתילים בבקבוקי פלסטיק, תקשטו אותם ותצאו עם עציץ לוהט.

← מרכז קהילתי נוה עזר, ששת הימים 6 תל אביב, ראשון (28.1) 17:30, 10 ש"ח לגיל 3־8

היפואי

גורדי השחקים מתרבים ביפו כמעט בקצב שבו הנפיקו הפרדסים שהקיפו אותה את תפוזי JAFFA, אבל בין הטרסות והאבנים העתיקות מסתתרות גם גינות קטנות מלאות צמחייה ארץ ישראלית עשירה.

← כיכר קדומים, שבת (27.1) 10:00, 10 ש"ח למחזיקי דיגיתל, 20 ש"ח לכל השאר

המודרך

חגיגת יום הולדת לאילנות בין עצי אקליפטוס קשישים ופקעות חצבים שנשתלו ממש לא מזמן, כדי להכין את הקרקע לסתיו הבא. רשות הטבע והגנים תקיים סיורים מודרכים שייצאו ממקורות הירקון וימשיכו למתחם תל אפק.

← גן לאומי ירקון, שישי־שבת (2.2־3.2) 8:00־16:00, כניסה: 14־28 ש"ח

גן לאומי מקורות ירקון (צילום: shutterstock)
גן לאומי מקורות ירקון (צילום: shutterstock)

המעופף

גם הציפורים חוגגות את ט"ו בשבט, ובשבת הקרובה החברה להגנת הטבע מזמינה אתכם עם כל המשפחה להרים ראש בסיור מיוחד במרכז הצפרות החדש בפארק הירקון. קדימה לספור ציפורים נודדות.

← מתחם ראש ציפור, פארק הירקון, שבת (27.1) 10:00, ההשתתפות חופשית

הכפרי

בוקר מוטרף בחווה החקלאית הכולל סיפור מטייל ברחבי החווה, נטיעות, מעגל מתופפים, אקרו יוגה, מבוך פיקוסים, פינות יצירה ומלא דברים שמלכלכים את הידיים באמא אדמה.

← החווה, מתחם ראש ציפור גני יהושע, שבת (3.2) 9:30־14:30, 35 לילד מגיל שנה ומבוגר (25 ש"ח למחזיקי דיגיתל)

"החווה" בתל אביב (צילום: שיר כהן)
"החווה" בתל אביב (צילום: שיר כהן)

האורבני

יש כיוון לירוק בגבעתיים! בין שבילי הבטון וקפה זליק מובילה החברה להגנת הטבע סיורים בנעליים נוחות וכובע. סיפור הצמחייה הארץ ישראלית יתגלגל מגבעת קוזלובסקי, גן העלייה השנייה, מצפור השלום ועוד.

← שישי (2.2), שעות משתנות, ההשתתפות חופשית

המאומץ

גבעת הכורכר הטבעית האחרונה ברמת גן אומצה על ידי תלמידי בית הספר הלל. הם יספרו על החשיבות של שמירה על טבע עירוני ויקיימו פעילות אקולוגית חשובה לחג. הסיור לא נגיש לעגלות.

← הר הארנבות, רמת גן, שבת (3.2) 11:00, השתתפות חופשית בהרשמה מראש באתר העירייה

המעשיר

העצים המיוחדים בחולון מופו, והתושבים מוזמנים ליהנות מהצל ולטייל עם מדריך קק"ל שילמד על ההיסטוריה העירונית, על תפקידם של העצים ועל עולם הטבע העשיר שמתקיים בהם.

← שכונת מולדת, חולון, שישי (2.2) 10:00, ההשתתפות חופשית בהרשמה מראש באתר קק"ל

הצבאי

פארק תל גיבורים הוקם על חורבות המוצב הערבי ועמדת השמירה של ההגנה. בצד סיפור השחרור של השכונה מדריכי קק"ל יכירו לכם את פינות הצמחייה, העצים והשבילים של הפארק העירוני הקומפקטי הזה.

← פארק תל גיבורים, חולון, שבת (3.2) 12:00, ההשתתפות חופשית בהרשמה מראש באתר קק"ל