חוה"מ סוכות: מדריך המופעים לכל המשפחה

עיבודים מיוחדים מבית האופרה הישראלית, פסטיבל ירון בתיאטרון אורנה פורת ושבוע חגיגי במוזיאון ינקו דאדא. כך תבלו עם הילדים בסוכות

"מופע זוגי". צילום: אייל לנדסמן
"מופע זוגי". צילום: אייל לנדסמן

הקסם האופראי

האופרה הישראלית ממשיכה בפעילותה לחשיפתם של ילדים. באכסדרת האופרה תיפתח עונה חדשה לסדרה המצליחה והאהובה שעת אופרה לילדים המיועדת לגיל הרך (3־8). מאז נפתחה הסדרה לפני 14 שנה נהנים הילדים ומלוויהם מ"שעת אופרה לילדים" ומתוודעים בצעדים ראשונים לעולמה המיוחד של האופרה באמצעות צפייה בהפקות אופראיות של סיפורים מרתקים בעיבודים מיוחדים לילדים בבימוי מלא, תלבושות ססגוניות בליווי פסנתר ובשירה בשפה העברית בביצוע סולני מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית בליווי פסנתר והנחיה ובבימויה של שירית לי וייס.

"חליל הקסם"

איש הציפור פפגנו יוצא אל ממלכתו של זרסטרו בחיפוש אחר הנסיכה פמינה. בדרך יפגוש את מלכת הלילה ושלוש העוזרות המסתוריות שלה ואפילו ימצא אהבה. האופרה האהובה של מוצרט בגרסה צבעונית ומשעשעת ובעיבוד מיוחד לילדים בשפה העברית, בתרגומו של אהוד מנור.

שלישי (6.10) 17:00 | שני (2.11) 17:00 | שלישי (1.12) 17:00

מעבדאדא. צילום: רענן טל
מעבדאדא. צילום: רענן טל

"הנזל וגרטל"

האגדה הידועה על האחים הנזל וגרטל אשר פוגשים ביער במכשפה הרעה, גוברים עליה וזוכים להתאחד עם הוריהם המודאגים. הפקה מיוחדת לילדים בשפה העברית בביצוע זמרי האופרה סטודיו של האופרה הישראלית ובליווי פסנתר, הנחיה, תלבושות צבעוניות.

רביעי (30.9) 10:30, 12:30 – חול המועד סוכות | שישי (27.10) 17:00 | שני (28.12) 17:00

"נישואי פיגרו"

מהומה בארמון – ביום חתונתם של פיגרו וסוזנה, הרוזן מחליט לבטל את החתונה! אבל אל דאגה, בסופו של דבר סוזנה, בעזרתה של הרוזנת, מחזירה את הסדר על כנו. סוף טוב הכל טוב, ואפילו יש חתונה! והכל בשפה העברית ובתלבושות ססגוניות.

שני (21.9) 17:00

"תיבת ההפתעות של מוצרט"

מסע מרתק ביער קסום שבו מגלות שתי אחיות את עולם המוזיקה הקלאסית בכלל ואת הדמויות הקסומות באופרות של מוצרט בפרט. סיפור קסום המשולב באריות, דואטים ואנסמבלים מהאופרות האהובות של מוצרט והכל בעברית.

חמישי (17.9) 17:00 | שלישי (10.11) 17:00 | שלישי (22.12) 17:00

תיבת ההפתעות. צילום: יוסי צבקר
תיבת ההפתעות. צילום: יוסי צבקר

"סינדרלה"

מאת ג'ואקינו רוסיני

האגדה הידועה על המשרתת אשר הופכת לנסיכה, אף שאחיותיה החורגות עושות כל שביכולתן למנוע זאת ממנה. בגרסתו האופראית של רוסיני אמנם אין פיה טובה אבל יש קוסם בשם אלידורו שעוזר לסינדרלה להגיע לנשף ודואג כי הנסיך יישא אותה לאישה. הפקה משעשעת וצבעונית בשפה העברית.

שלישי (20.10) 17:00 | שלישי (17.11) 17:00 | רביעי (16.12) 17:00
35 ש"ח, לבני 3־8, משך המופע כשעה והוא מתקיים באכסדרת בית האופרה (המשכן לאמנויות הבמה, שד' שאול המלך 19), הילדים יושבים על שטיחים והמבוגרים סביבם על כיסאות. לפרטים נוספים.

"סינדרלה". צילום: יוסי צבקר
"סינדרלה". צילום: יוסי צבקר

פסטיבל ירון

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער גאה להמשיך את הצלחתו של פסטיבל ירון ולקיים בפעם ה־11 את פסטיבל ירון ע"ש הצנחן ירון ירושלמי בחול המועד סוכות, פסטיבל הצגות לילדים ולכל המשפחה. נוסף על פסטיבל שיתקיים במוזיאון תל אביב לאמנות יועלו הצגות באולמות שונים ברחבי העיר (מרכז דוהל, אודיטוריום רוזין, בית החייל, אודיטוריום אניס ובית פרנקפורט).

ב־29.9־1.10 יועלו 21 הצגות שונות לילדים מבית היוצר של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער. שלוש הצגות יעלו בבכורה ארצית: "טובים השניים", "זהבה ושלושת הדובים" ו"אפקט הפרפר".

"טובים השניים"
אגדה מוזיקלית על שיתוף פעולה, בימוי: שירילי דשא. לגילי 8־12

"זהבה ושלושת הדובים"
האגדה הקלאסית בעיבוד חדש, בשילוב שירי הילדים שכולנו אוהבים. בימוי וכוריאוגרפיה: עופר שפריר. לגילי 3־6.

"אפקט הפרפר"
מעשה טוב אחד יכול להפוך לשרשרת של מעשים טובים בימוי: רועי שגב. לגילי 8־13.

מחסן השטוזים של בתיה. צילום: אייל לנדסמן
מחסן השטוזים של בתיה. צילום: אייל לנדסמן

הצגות נוספות בפסטיבל: "טו'פלה טוטוריטו", "גיבורה", "מלך סיאם", "אדיסון", "פסטיבל החיות", "מחסן השטוזים של דתיה", "בגן של ביאליק", "אלאדין ומנורת הקסמים". וכן יתקיימו פעילויות והפעלות במתחם מוזיאון תל אביב לאמנות, ההשתתפות בפעילויות חופשית.

כרטיסים באתר תיאטרון אורנה פורת

סימניות וקישוטים דאדאיסטים

מוזיאון ינקו דאדא בעין הוד מציין 120 שנה להולדתו של מרסל ינקו – אחד ממייסדי תנועת דאדא. ב־28.9־6.10 – חול המועד סוכות ושמחת תורה – יתקיימו פעילויות וסדנאות ברוח דאדאיסטית במעבדאדא.

מעבדאדא היא מרחב יצירתי חווייתי לכל המשפחה, מגיל 4 עד גיל 104. מוזיאון ינקו דאדא הקים אותה כדי להקנות לקהל את עקרונות האמנות המודרנית. כל מבקר יכול להיכנס לנעליו של אמן דאדא, לפרוץ את גבולות האמנות המקובלים, לתת לדמיון לפרוש כנפיים, להמריא ולחוות יצירה בין תחומית. בסוכות: סדנאות מיוחדות ברוח החג במתחם המעבדאדא. סדנת סימניות ליומן העשויות מחומרים מגוונים כמחווה לתערוכה "מחווה בים האדום" המתקיימת במוזיאון במסגרת המחווה למרסל ינקו, וסדנת קישוטים דאדאיסטים לסוכה שיורכבו מתמונות ומאותיות בצורת ספירלה.

מלווה במדריכה מצוות המוזיאון מדי יום בשני מחזורים, בשעה 10:00 ובשעה 12:00

כניסה למוזיאון והשתתפות במעבדאדא – 30 ש"ח לילד, 25 ש"ח למבוגר. מוזיאון ינקו דאדא,
כפר האמנים עין הוד

"מופע זוגי" במדיטק חולון

מדיטק חולון עורך הצגה על פי ספרה של ג'קלין ווילסון. רובי וגרנט הן תאומות בנות עשר. הן גרות עם א ביהן ועם סבתן. חייהן מתנהלים כמו "מופע זוגי": הן עושות הכל ביחד. כאשר מציאות חייהן משתנה, הן צריכות ללמוד לקבל את ההבדלים ביניהן ואת השוני באופיין.

לגילאי 8 ומעלה. שבת 10.10 מדיטק, גולדה מאיר 6 חולון

"מופע זוגי". צילום: אייל לנדסמן
"מופע זוגי". צילום: אייל לנדסמן