10 ספרים שכל חובב קפה צריך על המדף שלו

לא רק עיתונים: מילונים, מדריכים, היסטוריה, תרבות וציטטות מחויכות. הספרים שתשמחו לפתוח איתם את הבוקר

תתחילו לקרוא. צילום: שאטרסטוק
תתחילו לקרוא. צילום: שאטרסטוק
4 בפברואר 2019

 

1. The World Atlas of Coffee

מבוא לעולם הקפה הארטיזנלי מאת ג'יימס הופמן, בריסטה, אלוף תחרויות ואחד ממייסדי Square Mile Coffee Roasters, בית קלייה טרנדי בלונדון. הספר סוקר זני קפה מובילים, תהליכי גידול, שטיפה ועיבוד, ומשרטט תמונה נרחבת של אזורי גידול ביבשות השונות.

256 עמ', 35.88 דולר

2. The Little Book of Coffee

הספר הקטן והקליל הזה מכיל אוסף ציטוטים משעשעים ואמירות מחוכמות של מביני עניין בקפה, לצד מתכונים למשקאות קפה שמתאימים לכל טעם – מהחזק והאסרטיבי עד למעודן והאלגנטי. כיף לקרוא בנחת על הספה, לחייך לעצמנו חיוך קטן, ולקום להכין ספל קפה שמחמם את הלב.

The little book of coffee. צילום: יח"צ חו"ל
The little book of coffee. צילום: יח"צ חו"ל

160 עמ', 11.95 דולר

3. The Devil's Cup

ההיסטוריה של העולם, כפי שהיא משתקפת מבעד לספל קפה מטפורי. במסע מתובל בהומור שסובב כמעט את כל העולם, מכפרים שבדרום תימן עד לבתי הקפה האלגנטיים בפריז, מנסה המחבר לבחון את מקומו של הקפה בהתפתחות המין האנושי כגורם המקשר בין אנשים ותרבויות הרבה לפני עידן האינטרנט.

the devil's cup. צילום: שאטרסטוק
the devil's cup. צילום: שאטרסטוק

240 עמ', 14.12 דולר

4. Craft Coffee

הספר שזכה במקום הראשון בקטגוריית מזון ומשקאות מטעם ערוץ הטלוויזיה האמריקאי Food Network אינו מיועד למקצוענים. אין בו מונחים מסובכים, מרדף אחר פולים במאות דולרים לק"ג וציוד יוקרתי. הטקסט מכוון כולו למטרה אחת בלבד: איך לשפר את כוס הקפה שאתם מכינים בבית.

craft-coffee-book. צילום: שאטרסטוק
craft-coffee-book. צילום: שאטרסטוק

272 עמ', 13.56 דולר

5. The Coffee Dictionary

מילון מונחים לכל מה שאי פעם רציתם לדעת על קפה. אלוף בריטניה לבריסטות, שזכה בתואר שלוש פעמים, מביא מדריך קומפקטי ונוח ובו יותר מ־200 מונחים מזוויות שונות של קפה – מזני פולים וטכניקות קלייה וחליטה, ועד אנשים שהשפיעו על התעשייה. הספר מדבר בגובה העיניים ומלווה באיורים.

The coffee dictionary. צילום: יח"צ חו"ל
The coffee dictionary. צילום: יח"צ חו"ל

256 עמ', 13.49 דולר

6. The Curious Barista’s Guide to Coffee

מדריך למתקדמים שמתחקה אחר ההיסטוריה והמדע של הקפה. בפרק התיאורטי נבחנים תהליכי גידול משלב החווה ועד לספל ומדברים על דרכים להבחין בין תערובות לקפה חד זני. הפרק המעשי נוגע בטחינת פולים לפי סוג המשקה ובמתכונים – למשקאות קפה ולמאפים.

The Curious Barista’s Guide to Coffee. צילום: שאטרסטוק
The Curious Barista’s Guide to Coffee. צילום: שאטרסטוק

192 עמ', 21.20 דולר

7. Coffee Style

כשאומרים "ספר שולחן קפה" מתכוונים לספר המרשים הזה, שאינו רק מרשים אלא גם עוסק בצד האסתטי של תרבות הקפה. הצלם הנודע הורסט א' פרידריקס יצר אנתולוגיה מצולמת שהיא מחווה להכנת קפה ולבריסטות, על רקע בתי קפה אורבניים. תעשיית הקפה מעולם לא נראתה כה מעוצבת.

Coffee style. צילום: יח"צ חו"ל
Coffee style. צילום: יח"צ חו"ל

208 עמ', 23.79 דולר

8. From the Ground Up

בספרו החדש שרואה אור בימים אלה ממש לובש הווארד שולץ, מייסד אימפריית הקפה סטארבאקס, את גלימת המנטור ועוסק בשאלות קיומיות כמו עזרה הדדית, קהילתיות ומחויבות למקומות שבהם אנו חיים, עובדים ונהנים. סיפור חייו משרטט תמונה של אדם שהצליח לשנות את האופן שבו אנו חושבים וצורכים קפה.

From the Ground Up. צילום: שאטרסטוק
From the Ground Up. צילום: שאטרסטוק

368 עמ', 19.60 דולר

9. Left Coast Roast

תרבות הקפה בחוף המזרחי של ארצות הברית הפכה לאמנות. בתי קלייה מסן פרנסיסקו עד סיאטל הגדירו את הדרך שבה אמריקאים – והעולם בעקבותיהם – תופסים את הקפה. המדריך פורש את הסודות של יצרני הקפה הטובים במזרח ארצות הברית, מבתי קלייה ארטיזנליים עד למוסדות כמו Blue Bottle.

Left Coast Roast. צילום: שאטרסטוק
Left Coast Roast. צילום: שאטרסטוק

296 עמ', 16.36 דולר

10. God In A Cup

מיהם אותם אנשים שמוכנים לשלם מחיר גבוה עבור פולי קפה מחלקה ייחודית בקצה העולם? מהו גורם המשיכה שמאחורי ספל קפה שנחלט מפולים שעברו במערכת עיכול של מכרסם? מבט מקרוב על תעשיית ה־Specialty Coffee והאנשים שמאחוריה שמוכנים לעשות הכל כדי להשיג את הספל הקדוש.

God-in-a-cup-book. צילום: שאטרסטוק
God-in-a-cup-book. צילום: שאטרסטוק

288 עמ', 23.13 דולר