הישג ישראלי: סרטו החדש של עמוס גיתאי יתחרה בפסטיבל ונציה

פסטיבל ונציה יתקיים בתחילת ספטמבר, ויהיה הראשון להיערך במתכונת פיזית מאז נכנסה הקורונה לחיינו. "לילה בחיפה" של גיתאי יוקרן שם בבכורה עולמית

הקאסט של "לילה בחיפה" (צילום: רבקה גיתאי/אגב הפקות)
הקאסט של "לילה בחיפה" (צילום: רבקה גיתאי/אגב הפקות)

פסטיבל ונציה יחשוף היום (שלישי) את ליינאפ הסרטים שלו – וכבר יש סיבה לגאווה: סרטו החדש של עמוס גיתאי, "לילה בחיפה", התקבל לתחרות הראשית על פרס אריה הזהב, ויוקרן שם בבכורה עולמית.

זוהי הפעם השביעית שבה הבמאי הישראלי מתחרה על הפרס היוקרתי. גיתאי הצליח להשתחל לתחרות בעבר עם "רבין היום האחרון" (2015), "הארץ המובטחת" (2004), "עלילה" (2003) ועוד. "אני נרגש לחזור לפסטיבל ונציה, חגיגת קולנוע ראשונה לאחר תקופה כה ארוכה של חוסר ודאות", אמר. "לילה בחיפה" הוא דרמה קומית סאטירית המתרחשת במהלך לילה אחד במועדון פטוש בחיפה, ומגולל סיפורי אהבה, תשוקה, רוך ואלימות. בסרט משתתפים מריה זריק, ח'אולה איבראהים, בהירה בלאסי, נעמה פרייס, קלרה חורי, צחי הלוי, מכרם ג'. ח'ורי, הישאם סולימאן, טום באום, חנה לסלאו, אמיר חורי, אנדרה סברין ועוד.

עמוס גיתאי (צילום: לאורה סטיבנס/אגב הפקות)
עמוס גיתאי (צילום: לאורה סטיבנס/אגב הפקות)

הפסטיבל, שזוהי שנתו ה-77, יהיה הראשון מבין הפסטיבלים הגדולים שיתקיים באופן פיזי מאז נכנסה הקורונה לחיינו. הוא מתוכנן להתקיים ב-2.9-12.9 באי לידו שבאיטליה, סמוך לוונציה. את הפסטיבל יפתח סרטו של דניאל לוקטי, "Lacci", שיהיה הסרט האיטלקי הראשון שפותח את הפסטיבל מזה 11 שנה. עוד סרט שיוקרן בבכורה בפסטיבל הוא "Nomadland" של הבמאית קלואי ז'או, בכיכובה של פרנסיס מקדורמנד.