ביקרנו בעמיתה של מוזיאון העיר. מדובר בבית מאפה מושלם

כן, אנחנו ניקח את הכל. עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן
כן, אנחנו ניקח את הכל. עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן

הסניף השני של עמיתה, שנפתח ממש בשבוע שעבר במוזיאון העיר ת"א-יפו שבכיכר ביאליק, מביא איתו בשורות רבות - מאפים מופרעים חדשים, טוסטים בגרסה איכותית, עוגות שיש מיוחדות (ניסיתם עוגת שמן זית?) ובעיקר אזור נוח לשבת בו ולטעום את כל המאפים שרק אפשר. אז זה בדיוק מה שעשינו

23 בינואר 2024

אולי כבר שמתם לב, אם הוצאתם את הראש מהפוך, אבל יום חורפי וגשום עובר על תל אביב, ואם אתם שואלים אותנו – ביום שכזה ראוי להעמיס פחמימות. נו, אתם יודעים, סוג של ריפוד מבפנים. ונכון להיום, ינואר 2024, אין שום מקום שהיינו רוצים לצוד בו פחמימות חדשות מאשר במרפסת הפורחת של מוזיאון העיר החדש והמשופץ ברחוב ביאליק, שם התמקמה לה בימים אלה מאפיית עמיתה.

>> איך מכינים מרק מושלם: טיפים לוהטים של בשלניות אמיתיות

הקונדיטוריות מיכל בוטון ואנה שפירו פתחו את מאפיית עמיתה לפני כשלוש שנים ברחוב סלמה, והשאר היסטוריה. סליחה, היסטריה. הקהל התל אביבי התאהב בשילובים המיוחדים של הבנות (שלום לקרואסון חמאה ורוזמרין, ד"ש לבריוש תפוז וחוואייג׳), שהוגשו מהמבנה הקטנטן שבסלמה בתוצרתו הטרייה ביותר. אם כן, חניכתו של סניף חדש בלוקיישן מתפתח (ויש להודות, אחד היפים בעיר) היא בשורה נהדרת, על אחת כמה וכמה כשתגלו שבסניף החדש גם אפשר לשבת ולהתרווח, לנשנש מכל הבא ליד (שזה אומר גם טוסטים), ובקרוב גם להתבשם ביין. אה, ואם היה חסר לכם בונוסים – הוא גם פתוח בשבת. 

איזו אווירה. עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן
איזו אווירה. עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן

אם כן, סניף ביאליק החדש מציע חוויה מקיפה יותר, ובראשה אזורי ישיבה שמשלימים את מה שהיה חסר לנו בסניף סלמה – כאן ניתן לשבת בפנים ולהביט בויטרינת המאפים המפתה, או לשבת בחוץ במרפסת, ולהרגיש כאילו אתם בלונדון. טוב, לפחות ביום סגרירי שכזה. הסניף עצמו, שממוקם בקומה התחתונה של מוזיאון העיר, מעוצב למשעי, מרווח למדי מרגיש כמו בית קפה אלטיסטי של ממש, למרות שהשתיים מעדיפות את הכינוי "בית מאפה". לנו לא אכפת כל עוד הן ממשיכות להכין את המאפים הנהדרים האלו.

האווירה פורחת. עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן
האווירה פורחת. עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן

המרפסת ירוקה ופורחת, אך גם מוגבהת קלות ופונה הרחק מהרחוב, לכיוון צפון, כך שלא תרגישו שאתם תקועים באזור החונק של העיר. התחושה הזו מתעצמת כשתשבו בין העציצים על רקע טפטופי גשם, ותנגסו באקלס קייק (18 ש״ח), מאפה בריטי מסורתי שנאפה במקום וממולא בדומדמניות ובפלפל שחור, שמוגש עם גבינת גרויר בצד. מדובר שילוב טעמים מעקצץ ויצירתי, פריכות חד פעמית וביס מנצח על אמת. מלבדו תמצאו כמובן גם את הכוכבים הוותיקים של עמיתה, שאולי אתם מכירים מהסניף בסלמה: קווין אמאן, קרואסון שוקולד, קרואסון חמאה ורוזמרין, רולדת שוקולד, דניש קינמון ומרווה, הסברינה האייקונית, ריבות ומוצרי מעדנייה ועוד רבים, טריים וטובים.

מה אפיתם היום? עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן
מה אפיתם היום? עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן

אך הייחוד בסניף הנוכחי נוגע גם לבטן, כי נוספו טוסטים מחממי לב ונפש, כמו למשל טוסט עם חמאת עשבים וגבינת גאודה (26 ש״ח), וגם מנות לחם נוספות, המבוססות על פרוסות לחם כפרי שאופות הצמד. מדובר בפרוסת לחם משוחה בחמאה, עם גבינת גרויר ומלפפון חמוץ שכובשים במקום. ישנה גם אחת עם חמאה, הרינג, בצלצלי פנינה ומלפפון חמוץ, וגם אחת עם צ'אטני עגבניות פיקנטי, יוגורט עיזים, כוסברה ומלפפון טרי (42 ש״ח). חוץ מהן, הצטרפו גם עוגות בחושות, כי בכל זאת מדובר בבית קפה. סליחה סליחה, בית מאפה. יש עוגת שיש, עוגת גזר ועוגת שמן זית (28 ש״ח לפרוסה).

מישהו צריך כריך? עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן
מישהו צריך כריך? עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן

בהמשך, כאמור, צפוי גם להצטרף לתערובת יין, עליו יהיה אמון אבירם כץ (איש "בסטה" ובן זוגה של בוטון), ואנחנו כבר מתחילים לדמיין איך ירגיש ביס נוסף מאקלס קייק לצד כוס יין אדום ריחנית. אל היינות יצטרפו נשנושים נוספים שישתדכו לאלכוהול, ולנו כבר ממש קשה לחכות. כי כשבית המאפה הכי טוב בתל אביב פותח סניף שני, מוסיף לו כל כך הרבה, יש לנו מקום בילוי חדש. אנחנו נשארים.
ביאליק 27 (מוזיאון העיר תל אביב-יפו בכיכר ביאליק). שעות פעילות: ראשון-חמישי 8:00-18:00, שישי 8:00-14:00, שבת 8:00-16:00