ענת ברמן פותחת פופ אפ מתקתק ומלא נוסטלגיה

ענת ברמן משיקה פופ־אפ שעושה חשק לברוח עם האהבה הראשונה לדרייב־אין

Too Cool for School
Too Cool for School
2 באוקטובר 2014

מהו סגנון תל אביבי? על פי מעצבי האופנה העצמאיים, בעיקר הוותיקים פחות, הסגנון הזה נחלק לרוב לשניים: או מראה עירוני מכוסח המתבסס על מכנסי דריל בשטיפת סטון־ווש וחולצות טריקו נינוחות בגוונים שקטים או מראה רומנטי עם נגיעות וינטג׳ קלות מעשורים אחרים. שני תתי־הסגנון המנוגדים הללו מגדירים את השוק המקומי במשך שנים ארוכות, ולכן נעים לגלות מעצבת חדשה וצעירה שמצליחה לרענן את אחת הנישות. כזו היא הקולקציה הראשונה של "ביאנתיקה" – מותג צעיר שמאחוריו עומדת המעצבת ענת ברמן.

כפי שמרמז השם, לברמן יש גישה קלילה ומלאת פאן לנוסטלגיית בגדים השואבים את השראתם ממדי ה"סאמר קאמפ" המתועדים בסרטים אמריקאיים משנות ה־90 וה־80; אותן שמלות מתקתקות עם קריצה שבהן ברחו בנות המחנה עם האהבה הראשונה בערבים, תלבושות בהשראת לבוש מלצריות בדיינרים ופריטים בהדפסים שקשה לאתר ללא ניחוח נפתלין. ווס אנדרסון פוגש את התמונות של הצלם מרטין פר, רק בגרסה שקל לאמץ ולשלב בתוך חיי היומיום שלנו.

גם הפרזנטציה והרעיונות השיווקיים של ברמן מובלים על ידי קו המחשבה העולץ הזה, ואחרי תמונות הקטלוג המקסימות שהיא יצרה עם רוני כנעני במוזיאון הטבע בירושלים, היא חוזרת לשתף פעולה עם הצלמת לטובת תמונות היח"צ של חנות הפופ־אפ שהיא מאיישת עם Ugly Duckling, Weapon of Choice, קוקטית וקנובלי עד לערב סוכות. השתיים אימצו את טרנד ה־Sleeve Face הווירטואלי שקורא לסלפי, שבו הראש מוחלף על ידי דיוקנו של מוזיקאי או מוזיקאית ותיקים, כשברמן מאמצת את אביבה עוזרי, בין היתר, כפרזנטורית לרגע.

בפופ־אפ המתקיים תחת הכותרת TOO COOL FOR SCHOOL יתקלט צמד האספנים שסיפק לברמן את העטיפות ואולי יאפשר להשתמש בהם שנית לגרסת סלפי מוזיקלי משלכם. כפי שנגזר מהשם, לקראת החזרה לשנה האקדמית או לאלה ששבו לתיכון תוצע אטרקציה מעניינת של אוסף ילקוטי וינטג' מקוריים שנשכחו במרתפי חברת בניטקס ובוודאי יהלמו את הבגדים של ביאנתיקה, כמו גם של כל המעורבות בחנות הזמנית.

מסריק 17, עד 15.10