נשים נשים שק של עסקים: 13 מקומות שווים בבעלות נשים

קסם שקשה להסביר במילים. החצר הפנימית בחובת הלבבות (צילום: יואב פלד)
קסם שקשה להסביר במילים. החצר הפנימית בחובת הלבבות (צילום: יואב פלד)

אנחנו לא צריכות יום בשנה כדי לדעת מה שוות הנשים שמובילות את תל אביב, אנחנו פשוט אוכלות, שותות, קונות ומבלות בעסקים שלהן כל הזמן. דווקא עכשיו, מול האיומים המרחפים של הממשלה, חשוב לחגוג את המקומות שבהם הן מצליחות לתת ביטוי מלא לעצמן ולתשוקות שלהן. בחרנו כמה מהכי טובות שיש

2 במרץ 2023

בית אריאלה (הבר)

בבעלות: אריאלה לנדה
המקום בעל השם הכי מתעתע בעיר הוא גם אחד הברים הכי אהובים עלינו, ולא מעט בזכות סגנון הנו-בולשיט של אריאלה – כבר אגדה בתחום האקטיביזם הלהטב"קי. בר אולדסקול עם אווירה תכלסית, אלכוהול מהסוג שלא מבזבז זמן ואוכל מוקפד ומשוחרר כאחד. אריאלה היתה גם ממובילות מאבק העסקים הקטנים במהלך הקורונה, ובית אריאלה שנבנה בדמותה אף הספיק לעבור שיפוץ, אחרי ששרד גם את הקורונה וגם את עבודות הרכבת. אל תחשבו שלא שמנו לב. הרוח היא אמנם לסב-פרנדלי, אבל כולם מוזמנים לדרינק.
הרכבת 2, לפרטים נוספים

נון

בבעלות: דנה שי ורותם אסיאס.
הנעליים של NOON חריגות בנוף הישראלי, בהיותן נועזות, מעניינות, שנעות על הקו שבין הקלאסי לחדשני. דנה ורותם הכירו כשניהלו יחד את הסטודיו של מותג הנעליים הוותיק אלף אלף. דרכיהן התפצלו כשרותם פנתה ללימודי עיצוב גרפי בשנקר, ודנה ללימודי עיצוב נעליים בגילדה. בסיום הלימודים הן התאחדו שוב כדי לעבוד על המותג, וטסו לאיטליה לרכישת עורות ואביזרים. הנעליים שלהן מאופיינות באמירה אישית ובאלמנטים נשיים, והן יהפכו להיות הכוכב החדש במגירה שלכן או של האישה האהובה עליכן, בהתחייבות.
שינקין 43, להזמנה באתר

ליליז

בבעלות: שירן זכאים.
במידה ויד שניה זה פחות בשבילכן אבל עדיין ברצונכן להתחדש בפיס ייחודי ואיכותי, ליליז תספק את הסחורה. ליליז הוא מותג האופנה של שירן, אותו הקימה מתוך הרצון לייצר בגדים שיעצימו נשיות בפשטות שלהם, בנוחות שלהם, בסקסיות שלהם ובצבעוניות יוצאת הדופן בסטייל בוהו. כל הבגדים וההדפסים מיוצרים באופנה איטית בעבודת יד במזרח הרחוק, במתפרות ומפעלים המעניקים תנאים ראויים לעובדיהם. שירן משתפת בעמוד האינסטגרם של החנות את כל תהליך היצירה המרתק שמתחיל אי שם בהודו, ומעניק משמעות אחרת לקימונואים ההיסטריים שתלויים על הקולב בחנות הקטנה במרכז תל אביב.
קינג ג'ורג' 10, להזמנה באתר

לולו רומא

בבעלות: מירב בן לולו.
מירב בן לולו היא גם צלמת מוכשרת וגם בעלת חנות הפרחים והסטודיו מפוצץ הסטייל במונטיפיורי – לולו רומא. שני הדברים מצריכים עין טובה וחדה בה התברכה, והסטודיו הוא מעין תערוכה אצורה בקפידה של פריטי וינטג' שליקטה משווקי פשפשים ברחבי איטליה כמו כלים, ואזות, ונרות, לצד צילומיה המרהיבים המעטרים את הקירות. זרי הפרחים שלה הם גם בגדר יצירת אמנות, בשילובים וצבעוניות שובת לב.
מונטיפיורי 25, לרכישה בעמוד האינסטגרם

NoW סטודיו

בבעלות: עירית בירן
סטודיו NoW ממוקם ביפו במבנה תעשייתי ששופץ וכולל סטודיו פתוח, חנות וחלל אירוח. NoW הוא מותג הקדרות של עירית בירן, מעצבת קרמית ובשלנית שהקימה אותו כעסק של פרק ב' בחייה הנובע מתשוקה גדולה, לאחר קריירה מצליחה כעורכת דין. המותג מתמקד בעיצוב כלי אוכל, הגשה ונוי המשלבים ומבטאים את אהבתה של עירית לבישול, אירוח ואסתטיקה. הכלים היפים שהיא מוכרת בחנות הם מתנה מדהימה לכל אישה, שיכולים להוסיף ולהעשיר כל בית.
בן גמליאל 2, לרכישה באתר

ג'יאקונדה

בבעלות: ענת סלע ורפאלה רונן.
עולם מופלא שכולו יין שיזמין אתכן להיסחף למחוזות חדשים של המשקה האהוב. ענת ורפאלה הן יינניות מוסמכות שלמדו בניו זילנד, והחליטו להקים בארץ מוסד לתרבות יין. אחרי שנים של מסעות בעולם הן ריכזו לחנות אחת בת 2 קומות ספריית יינות של אלה שכבשו את ליבן לאורך הדרך. לג'יאקונדה תוכלו להגיע גם לדרינק של שישי בצהריים עם חברותיכן הטובות, או לדייט רומנטי בערב – וגם כדי לרכוש יין הביתה, שזה תמיד רעיון טוב.
פרישמן 73, לרכישה באתר

תבלינסקי

בבעלות: איריס גדידי
המוני הסובבים בשוק לוינסקי אפילו לא יודעים על הסיפור האישי של בעלת המקום, איריס, שמנהלת את העסק יחד עם שתי בנותיה, קארין והילה. היא עלתה בגיל 12 לישראל הישר מהמהפכה האסלאמית של איראן, ואחרי סיבוב חיים לא מבוטל, פתחה בשלהי העשור החמישי לחייה את "תבלינסקי" – חנות המוכרת תבלינים טהורים הנטחנים במקום מדי יום – ללא כל תוספים. היא מציעה גם צמחי מרפא אורגניים לטיפול טבעי, פירות יבשים טבעיים, קפה איכותי הנטחן במקום, ושלל פינוקים וטעמים. פנינת שוק אמתית.
לוינסקי 57, לרכישה באתר

קוואליה

בבעלות: קורל פרידמן
קוואליה היא שיטת אימון שאצרה ויזמה קורל פרידמן, שחוקרת ומלמדת אימוני גוף ונפש כבר שנים. את קוואליה היא הרכיבה מכל מיני עקרונות ורעיונות מעולמות הריקוד, היוגה, הפילאטיס, המיידפולנס והפרפורמנס כשהמוזיקה והקשב הפנימי לגוף הם המנחים העיקריים. מקיקבוקס בו פרידמן מנחה אותנו לשחרר את המחסומים, עד לתרגילי יציבות בו אנחנו בוחנות איך זה מרגיש לצאת ולחזור לבאלנס ועד לתנוחות סטטיות בו נתרגל התמדה או הודיה. בין אם זה יהיה אימון יחיד ובין אם בקבוצה, קוואליה תהפוך לתרגול קבוע, זו הזדמנות למתנה שהיא חוויה יוצאת דופן.
בית רומנו, דרך יפו 7, הזמנות באינסטגרם

מכירים את זה שיש אפשרות שלא להיות נוכח ברגע? אז פה אין. קוואליה (צילום: שני פינק)
מכירים את זה שיש אפשרות שלא להיות נוכח ברגע? אז פה אין. קוואליה (צילום: שני פינק)

חובות הלבבות

בבעלות: סיוון דיין
את הקסם שיצרה סיוון בחובות הלבבות קשה להסביר במילים. זה בית שיוצר חיבורים בין עולמות ואנשים, מקום של אמנות, אוכל, קרמיקה, תרבות ומוזיקה. אפשר להתארח בו לסדנת קרמיקה, לארוחת שף או לתערוכת אומנות ואפשר גם להשכיר אותו כדי לארח כאלה בעצמך. סיוון רואה אותו כמרחב רב תחומי שנותן ביטוי לעולמות התוכן שלה וכך גם של א.נשים נוספים, מקום שאפשר להגיע אליו עם רעיון יצירתי ולהגשים אותו, בדיוק כמו שהוא איפשר לה- חובות הלבבות היה העסק של סבא שלה, אותו היא הסבה בעזרת משפחתה למקום בו היא תוכל ליצור. ואין מתנה טובה כמו להעניק לעצמך או לאשה אהובה סביבך מרחב ליצירה שבה.
חובות הלבבות 5, לרכישה באתר

עוד עסקים אהובים של נשים אהובות

צ'לסי
צ'לסי היא חנות יד שניה שמספקת חווית קנייה איכותית ומלאה בסטייל. מיכל גנור הקימה אותה עם שתי בנותיה מתוך אהבה גדולה לבגדים ווינטג', ומתוך תפיסת העולם שניתן להתחדש בכייף תוך תרומה לקיימות חברתית וסביבתית. צ'לסי מעבר לחנות היא מיזם חדשני בתחומו שהביא את עולם היד שניה למחוזות חדשים בארצנו, ותאפשר לכן לרכוש בזול מגוון רחב של מותגים נחשבים שיחממו את ליבה של כל אישה. כי זה ה-מקום למצוא פיסים ייחודיים. מקווה ישראל 22

פס נורמל

בית עיצוב שהוקם על ידי מעצבת הפנים רוני קרן והיזמית מעיין כרמל, ומציע גישה חדשה בכל הנוגע לעיצוב הבית ובחיבורו לאוצרות ואומנות. את הריהוט בחנות רוני ומעיין מאתרות ומייבאות ממותגי עיצוב מובילים- קטנים וגדולים מרחבי העולם, ומרכיבות קולקציות אקלקטיות בשילובים מעניינים ויוצאי דופן. איכות הפריטים בחנות והסיפור שעומד מאחוריהם הם הקריטריון המרכזי בבחירתם ובחיבורם עם הלקוח/ה. לכל אלו המעוניינות לרענן את הריהוט, או אפילו את האקססוריז שעל המדפים בסלון, פס נורמל הוא המקום הנכון להגיע אליו. אהרון שלוש 6

עמיתה
את המאפיה האלוהית עמיתה הקימו הקונדיטוריות אנה שפירו ומיכל בוטון אחרי שנים של ניסיון מרשים בתחום. עמיתה היא בית לתשוקה המשותפת שלהן, ומקום בו הן חוקרות ויוצרות באומץ ומצוינות את העולם של מאפים מקומיים. המאפים הייחודיים נשענים ברובם על בצקים אירופאים קלאסיים ביחד עם נוכחות של יסודות הבישול המקומי. העונתיות והטריות מהוות את הבסיס ליצירה המתחדשת שלהן, לכן תמצאו פה חידושים כמו בורקס ארטישוק ירושלמי או קוראסון רוזמרין ומלח אטלנטי שלא תמצאו בשום מקום אחר. דרך סלמה 10

קו

סטודיו האופנה של דיקלה עינת, אותו היא פתחה באומץ מיד עם סיום לימודי האופנה בבצלאל לפני יותר מעשור, ומאז היא שומרת על קו עיצובי מובהק ואותנטי. הרעיון והביצוע בקו מושתתים על מינימליזם מוקפד- גזרות על זמניות בצבעוניות בסיסית שיכולות תמיד להיות רלוונטיות. גזרות רפויות, מדוייקות ומחמיאות בהן כל אישה יכולה להרגיש בנוח, מתוך אהבה גדולה של אישה אל אישה באשר היא. ככה שזו מתנה מעולה לכל אישה, בכל גיל. בת עמי 3

הכתבה בשיתוף דיגיתל עסקים. רוצים להיות חלק? היכנסו לאתר.