איך לעודד עכשיו: רק אתם תצילו את העסקים הקטנים של תל אביב

עוד מכה אחרי כל המכות. עסקים סגורים במרכז תל אביב (צילום: גיל כהן מגן/AFP/גטי אימג'ס)
עוד מכה אחרי כל המכות. עסקים סגורים במרכז תל אביב (צילום: גיל כהן מגן/AFP/גטי אימג'ס)

המשבר הכלכלי היה כאן עוד לפני המלחמה וצפוי להתעצם בעקבותיה. עסקים קטנים רבים בעיר נמצאים על סף קריסה. עיריית תל אביב-יפו השיקה קמפיין חדש לעידוד הצריכה בעסקים מקומיים, ואם תתחילו להוציא את הכסף שלכם שם במקום ברשתות הגדולות - יש להם סיכוי

המשבר הכלכלי כבר כאן. הוא היה כאן לפני המלחמה והוא יתעצם בעקבותיה וכולנו יודעים שהממשלה תנהל אותו בצורה הגרועה ביותר. ההמלצה הסבירה לאזרח הפשוט היא לרדת לבונקר פיננסי ולסגור את הארנק חזק חזק, להימנע מבזבוזים מיותרים ולחסוך ליום סגריר, ואת הכסף שכן מוציאים לנסות ולהוציא בעסקים מקומיים שתומכים באזרחים פשוטים אחרים. והנה, בדיוק בזמן, פוצחת עיריית תל אביב-יפו בקמפיין לעידוד הצריכה המקומית במאמץ לסייע לעסקים בעיר.

העסקים הקטנים בתל אביב, כמו במדינה כולה, ספגו מכה קשה במהלך המלחמה, כשעד נובמבר חלקם הגדול היו סגורים ופיצויים כלשהם מהמדינה טרם התקבלו. בעלי העסקים מתמודדים עם אתגרים כלכליים קשים ורבים מהם על סף קריסה. קמפיין עידוד הוא לא מה שיציל אותם, אבל תושבי העיר שיפנו את תקציב הקניות שלהם לעסקים קטנים בהחלט יכולים לעזור.

מכה קשה לעסקים. דיזנגוף סנטר סגור וכבוי, אוקטובר 2023 (צילום: יעקב בלומנטל)
מכה קשה לעסקים. דיזנגוף סנטר סגור וכבוי, אוקטובר 2023 (צילום: יעקב בלומנטל)

הקמפיין של עיריית תל אביב-יפו כולל שילוט חוצות ברחבי העיר, קריאה לתושבים ולתושבות לתמוך בעסקים המקומיים באמצעות קבוצות הוואטאפ העירוניות, הטבות, אירועים ופעילויות לעידוד הצריכה בעסקים המקומיים ועוד​​​​. הקמפיין מתווסף ליוזמות סיוע אחרות של העירייה, כמו מתווה למתן פטור לעסקים מאגרות שונות; דחיית מועד תשלום הארנונה לתושבים ותושבות ולעסקים; קידום שיתופי פעולה עם בעלי העסקים, תוך סבסוד הטבות לתושבות ולתושבים דרך מועדון התושבים העירוני "דיגיתל" ושלל אירועים ופעילויות למען העסקים.

בין ההטבות והפעילויות שיזמה העירייה לעידוד הצריכה בעסקים המקומיים במסגרת הקמפיין: הטבות בעסקים לרגל השנה האזרחית החדשה (מחזיקי ומחזיקות דיגיתל יוכלו ליהנות ממתנה בשווי של החל ב-25 ש"ח לרכישה במבחר עסקים על ציר עבודות הרכבת הקלה עד ל-1 בינואר), הרצאות על הבר (סדרת מפגשים עם אנשי ונשות תקשורת, חברה וכלכלה בברים ובתי קפה), הרצאות לבעלי ובעלות עסקים,  "אופנה בעת משבר – מרתון לבעלי עסקים" (סדנה מעשית לעסקים מתחום האופנה שתתקיים ב-7.1) ועוד. פירוט כל האירועים וההטבות באתר העירייה.