עצבו לי מציאות: אירועי שבוע העיצוב ברחבי העולם

אירועי העיצוב השנתיים שוטפים את העולם, ואם אתם חובבי הז'אנר יש לכם הזדמנות לשלב חופשה אסקפיסטית עם התעדכנות בכל מה שחם בתחום. מסרו ד"ש לסטלה מקרטני

תערוכת Horst במוזיאון ויקטוריה אלברט
תערוכת Horst במוזיאון ויקטוריה אלברט
7 בספטמבר 2014

Nyc Makers במוזיאון לאמנות ועיצוב בניו יורק

מה: תערוכה הנותנת במה לעבודות של 100 בעלי מלאכה ומעצבים ניו יורקיים מתחומים שונים המייצגים את העשייה העכשווית בעיר: עיצוב אופנה, ייצור רהיטים, ארכיטקטורה, צילום, הנדסת מזון ועוד. במהלך חודשי התערוכה נערכים במוזיאון מפגשים, הרצאות, סדנאות וימי עיון בהשתתפות האמנים והמעצבים המציגים בו.
מתי: עד 12.10
כמה ואיך: 16 דולר בקופת המוזיאון

לאתר NYC Makers

תערוכת NYC Makers

NYC MAKERS

Politics of Fashion – Fashion of Politics במוזיאון לעיצוב בטורונטו

מה: תערוכה שבוחנת את כוחה של האופנה ככלי להבעת עמדה פוליטית וחברתית ואת האופן שבו מעצביה עושים בה שימוש למתן ביטוי לדעות שונות – מגדריות, תרבותיות וצרכניות. יותר מ־200 עבודות של מעצבים שונים מ־50 השנים האחרונות מוצגים בתערוכה, בהם עיצובים של ויויאן ווסטווד, מוסקינו, ג'רמי סקוט, חוסיין שאלאיין, סטלה מקרטני, גוטייה, אלקסנדר מקווין ועוד.
מתי: 18.9־25.1
כמה ואיך: 18.50 דולר קנדי בקופת המוזיאון או באתר המוזיאון

הביאנלה ה־24 לעיצוב בלובליאנה, סלובניה

מה: הביאנלה, החוגגת השנה את שנת היובל, מתפרשת על פני חודשיים וחצי וכוללת מגוון רחב של אירועים, מפגשים ותערוכות במוזיאון לארכיטקטורה ועיצוב. השנה הביאנלה תעסוק במגוון נושאים כמו עיצוב מכשירים ביתיים וכלים בהתאמה אישית בהדפסה תלת ממדית, מנועים עתידניים, וכן בהליכה במרחב האורבני כנקודת מוצא לעיצוב מחדש של הסביבה, באספקטים שונים של המזון, של אופנות ושל נורמות האכילה העכשוויים.
מתי: 18.9־17.12
כמה ואיך: 3 יורו לכרטיס כניסה למוזיאון ולאירועי הביאנלה

לאתר המוזיאון

הביאנלה לעיצוב בלובליאנה
הביאנלה לעיצוב בלובליאנה

Horst – מוזיאון ויקטוריה ואלברט, לונדון

מה: רטרוספקטיבה לאחד מענקי הצילום של המאה ה־20 – הורסט פ' הורסט, שצילם שערים והפקות אופנה לווג ול"House and Garden" ושהיה מראשוני צלמי האופנה בצבע ומהצלמים המובילים של כרזות סרטים, מחזות ופרסומות, צילומי חוץ לגופים תיירותיים וצילומי סטודיו מסוגננים היטב.
מתי: 6.9־4.1
כמה ואיך: החל מ־9.20 ליש"ט לרכישה אונליין

לאתר המוזיאון

Inspiring beauty: 50 years of ebony fashion fair – המוזיאון לעיצוב של אטלנטה

מה: תערוכה המוקדשת ליריד האופנה האירופית שנדד במהלך 50 שנה בין ארצות אמריקה הלטינית והביא אליה את עדכוני הקוטור מאירופה. במסגרת התערוכה יוצגו דגמים איקוניים ואביזרי אופנה בעיצובם של איב סן לורן, פייר קארדין, אוסקר דה לה רנטה, כריסטיאן דיור ועוד, שנאצרו בסיוע המוזיאון להיסטוריה של שיקגו.
מתי: 19.10־4.1
כמה ואיך: 10 דולר

לאתר המוזיאון

תערוכת Inspiring Beauty
תערוכת Inspiring Beauty

The Best Design of the Year Exhibition, ברצלונה

מה: יותר מ־500 פרויקטים ועבודות עיצוב שזכו במהלך השנה האחרונה בפרסים שונים במסגרת הפסטיבל השנתי לעיצוב של fad – עמותה ספרדית שהוקמה ב־1903 לעידוד היצירה והיזמות בתחומי העיצוב השונים, בקטלוניה ובספרד בכלל. התערוכה מאפשרת סקירה ובחינה של תפיסות, מגמות וכיוונים עתידיים של עולם העיצוב העדכני.
מתי: עד 22.10
כמה ואיך: כניסה חופשית, 5 יורו לסיור מודרך בתערוכה

FAD (Disseny Hub Barcelona Building) / Pl. de les Glòries, 37 – 38 barcelona

לאתר הפסטיבל

תערוכת The Best Design of the Year
תערוכת The Best Design of the Year

פסטיבל העיצוב, לונדון

מה: חגיגה בת שבוע שגורמת לחובבי עיצוב שמגיעים ללונדון לרצות להפוך למרבי רגליים או למפלצת מרובת ראשים, כדי להצליח לקחת חלק במאות האירועים ברחבי העיר הקשורים באופן ישיר או עקיף בעיצוב: תערוכות, ירידים, סדנאות, מסיבות, מיצבי חוץ ותחרויות בדיסציפלינות מגוונות. שווה להיעזר באתר האינטרנט או במדריך המודפס כדי לתכנן את השבוע מראש, לקנות כרטיסי כניסה למוקדים השונים ולהתעדכן בסידורי התחבורה.
מתי: 13.9־21.9
כמה ואיך: ברחבי העיר, מחירי אירועים משתנים ורבים ללא תשלום

לאתר הפסטיבל

Maison & Objet, פריז

מה: המֶכה של תערוכות עיצוב המוצרים לבית – כלי הגשה ובישול, אביזרים, טקסטיל, אובייקטים דקורטיביים, גופי תאורה ורהיטים קטנים של חברות גדולות לצד מעצבים עצמאיים מכל רחבי העולם. מדובר בתערוכת ענק המיועדת בראש ובראשונה לקניינים, ליבואנים ולמעצבים (שמגיעים להציג או לגנוב רעיונות), אבל גם לחובבי עיצוב הכמהים להתעדכן בטרנדים הלוהטים ביותר בתחום האופנה לבית. שימו לב שהשפע מסחרר והשיטוט בין הביתנים דורש עבודת רגליים אינטנסיבית ושוחקת.
מתי: 5.9־9.9
כמה ואיך: התערוכה מתקיימת ב־Paris Nord Villepinte, תג כניסה לכל ימי התערוכה – 60 יורו. ניתן לקנות אונליין או בקופה בכניסה (פחות מומלץ)

לאתר התערוכה

Mison & Bbjet
Mison & Bbjet

Now future – שבוע העיצוב ההולנדי

מה: שבוע העיצוב ההולנדי המתקיים באיינדהובן בפעם ה־13 יעמוד השנה בסימן העתיד, ובאופן שבו הוא מתעצב ומקבל צורה ואפיון בהווה. במשך השבוע, העיר, שגם בימים רגילים חיה ונושמת עיצוב, תארח יותר מ־2,000 מעצבים מתחומים שונים, 400 אירועים ותערוכות, 78 חללי תצוגה, מסיבות, סמינרים והרצאות ואלפי מבקרים שמגיעים להתעדכן, להתמנגל ולקבל השראה.
מתי: 18.10־26.10
כמה ואיך: מכירת כרטיסים לאירועים דרך האתר

לפרטים נוספים ולתוכנית מלאה, באתר התערוכה