עיריית ת"א החליטה: מופעי הזיקוקים של יום העצמאות יבוטלו

ביי ביי זיקוקים, העם אמר את דברו. ראש העיר רון חולדאי ביום העצמאות 2020 (צילום: גיא יחיאלי)
ביי ביי זיקוקים, העם אמר את דברו. ראש העיר רון חולדאי ביום העצמאות 2020 (צילום: גיא יחיאלי)

ברגע האחרון, בעקבות פניות רבות של לוחמים פוסט-טראומטיים ובעקבות סקר שנערך בין תושבי העיר לאורך הסופ"ש, יבוטלו כל מופעי הזיקוקים של יום העצמאות בתל אביב. חולדאי: "בשנה הבאה נמצא אלטרנטיבה ידידותית לסביבה ומרשימה לא פחות, ואף יותר"

ברגע האחרון: עיריית תל אביב יפו מבטלת את מופעי זיקוקי הדינור של יום העצמאות ברחבי העיר. בעקבות פניות רבות של לוחמים פוסט טראומתיים, כמו גם סקר דעת קהל שנערך באמצעות הודעות SMS לאורך הסופ"ש האחרון, החליטה העירייה לבטל את מופעי הזיקוקים המסורתיים, כפי שעשו כבר מספר ערים בישראל בשנים האחרונות.

ההחלטה מהווה תפנית בעמדת העירייה, שהתעקשה לקיים בשנים קודמת את מופעי הזיקוקים הרבים ברחבי העיר על אף הקולות הגוברים לביטולם מסיבות חברתיות וסביבתיות. תוצאות הסקר שנערך בסופ"ש לא פורסמו ולא ברור אם ואיזה משקל היה להם בהחלטה, אך ראש העיר רון חולדאי הצהיר ש"אנחנו קשובים לרחשי הלב של הציבור ולאחר מחשבה רבה והתחבטויות לא מעטות, שכללו גם סקר מקיף, החלטתי שלא יהיו השנה זיקוקי דינור בטקסי יום העצמאות.

בלי זיקוקים הפעם. וגם בלי הכיכר. חגיגות עצמאות בכיכר 2018 (צילום: מייקל ג'ייקובס\גטי אימג'ס)
בלי זיקוקים הפעם. וגם בלי הכיכר. חגיגות עצמאות בכיכר 2018 (צילום: מייקל ג'ייקובס\גטי אימג'ס)

חולדאי הוסיף ש"אחד הדברים שהכריעו והשפיעו על ההחלטה היו פניות של לוחמים פוסט טראומתיים שביקשו לבטל את המופע, כמו גם התחשבות באוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. אני מקווה שבשנה הבאה נמצא אלטרנטיבה ידידותית לסביבה ומרשימה לא פחות, ואף יותר".

ההחלטה התקבלה באנחת רווחה בקרב ארגוני הלוחמים ובקרב פעילים סביבתיםם. ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר וממונה על תחום איכות הסביבה, מיהר להגיב: "נחגוג את יום העצמאות בתל אביב במלוא העוצמה ונחסוך מרבים בציבור – אוטיסטים, פגועי נפש, קשישים, ילדים קטנים, הלומי קרב ועוד – את רעש הפיצוצים החזקים שמעוררים התקפי חרדה, מפגע סביבתי ופגיעה בבעלי החיים הפוחדים מהרעש החזק. הצלחנו! השנה לא יהיו זיקוקים ביום העצמאות! תודה לתושבים רבים שהביעו תמיכה, כתבו והתנגדו לזיקוקים, תודה לעמותה למען לוחמים ולארגוני בעלי החיים".

>> מתי נקפוץ שוב לתוך המזרקה בכיכר רבין?

>> עקב עבודות הרק"ל: אירועי יום הזיכרון לא יתקיימו בכיכר רבין