הפגנה של ערבים ישראלים נגד טרור תתקיים באוניברסיטת תל אביב

ביום חמישי ה-22.10, תיערך באוניברסיטת תל אביב הפגנה של ערבים ישראלים נגד הטרור. "אני רוצה שהסטודנטים הערבים והיהודים יבינו שיש קול אחר בחברה הערבית, שגאה בזהות הישראלית"

יונת שלום. תמונה: Shutterstock
יונת שלום. תמונה: Shutterstock
21 באוקטובר 2015

את ההסלמה במצב הביטחוני קשה לפספס, כמו גם את התגובות שמתעוררות בקרב הציבור כלפיה, ושמגיעות מכיוונים שונים, חלקם מפתיעים – העיתונאית לוסי אהריש האשימה בשידור את חברי הכנסת מטעם הרשימה המשותפת בהסתה לאלימות, או עלי סלאם, ראש עיריית נצרת, שצולם צועק בכעס על העומד בראש אותה הרשימה, ח"כ איימן עודה.

מחר (חמישי, 22.10) צפויים ערבים ישראלים להפגין נגד הטרור באוניברסיטת תל אביב. על המודעות שנתלו בקמפוס האוניברסיטה לקראת ההפגנה, שתתקיים בכיכר אנטין הסמוכה לשער 7 ב-20:30,  נכתב כי מדובר ב"הפגנת כבוד וגאווה נגד קולות ההסתה הערביים". "ההפגנה היא נגד הטרור הערבי, הפגנת הזדהות עם העם היהודי", מוסרת יוזמת ההפגנה, אנט חאסכייה. "זו הפגנה הקוראת לשותפות נגד הטרור הערבי הפלסטיני ביהודים".

הקול האמיתי. מתוך הכרזה בעמוד הפייסבוק
הקול האמיתי. מתוך הכרזה בעמוד הפייסבוק

 

חאסכייה, ערבייה-מוסלמית חילונית ילידת עכו, עומדת בראש העמותה "הקול האמיתי" שמבקשת להשמיע את קולם של ערבים ישראלים ציונים, ושמסייעת בין היתר גם לצעירים מהמגזר הערבי המבקשים להתגייס לצה"ל או לשירות לאומי. שלושת ילדיה של חאסכייה שירתו בצה"ל, ובנה הצעיר אף השתתף במבצע צוק איתן כחייל גולני. לקראת הבחירות האחרונות, התמודדה חאסכייה בפריימריז של מפלגת "הבית היהודי". התכנית לעתיד היא להפוך את העמותה שבראשותה – למפלגה.

"אחרי כל פיגוע אני מתכנסת בעצמי, בוכה, מבקשת סליחה ומרגישה רע", מספרת חאסכייה. "תמיד רציתי לארגן אירוע כזה". ההפגנה עתידה להתקיים דווקא במקום בו נערכה השבוע הפגנה של התאים הערביים נגד הכיבוש – הפגנה שהפנתה אצבע מאשימה כלפי ממשלת ישראל. "הסטודנטים הערבים המהללים את השאהידים ויורקים לבאר ממנו כולם שותים", היא מסבירה. "במדינה אחרת היו נזרקים מאחורי סורג ובריח. אני רוצה שהסטודנטים הערבים והיהודים יבינו שיש קול אחר בחברה הערבית, הגאה בזהות הישראלית. גם אם יגיעו רק עשרה מפגינים, מבחינתי זה ניצחון על היריבים הקיצוניים ועל הח"כים הערבים והמסיתים למיניהם".

"ערבים נגד טרור" – הפגנה נגד קולות ההסתה הערביים
יום חמישי – 22.10, בשעה 20:30
שער 7, אוניברסיטת תל אביב