ערב בלי חדשות: יו ג'קמן, ניקול קידמן והזדמנות שנייה לאפוס

ד"ש מ-2008. "אוסטרליה/Faraway Downs". צילום: יח"צ
ד"ש מ-2008. "אוסטרליה/Faraway Downs". צילום: יח"צ

לפני עשור וחצי הבימאי המוערך באז לורמן הוציא את "אוסטרליה", אפוס היסטורי רחב היקף (וסיוט הפקתי) בכיכובם של צמד האוסטרלים הכי מוכרים בעולם. זה לא הלך מי יודע מה טוב, ותמיד נשאר לבימאי בראש. עכשיו הוא ערך את הסרט מחדש עם חומרים שטרם נראו, והפך אותו לסדרה בת 6 חלקים, שגם זמינה בדיסני+

29 בנובמבר 2023

באז לורמן הוא טיפוס די מוזר. קודם כל, קוראים לו באז. זה שם של אסטרונאוט, לא אוסטרלי. אבל חוץ מזה, האיש אחראי על מנעד סרטים מאוד מעניין, החל מהחגיות הצבעוניות של "מולאן רוז'" ו-"גטסבי הגדול" ועד הבלגאן של "אלביס" (וגם השיר המעצבן ההוא על זה שאתם צריכים לשים יותר מקדם הגנה, אבל זה פחות חשוב כרגע). אבל הסרט הכי אישי, ובהתאם הכי מתוסבך שלו, הוא דווקא אפוס היסטורי בשם "אוסטרליה", שמספר את סיפור ההיסטוריה של מולדתו. אוסטרליה, אם לא הבנתם.

הסרט ההוא, בכיכובם של יו ג'קמן וניקול קידמן, שלמען האמת חוץ מראסל קרואו ומל גיבסון הם האוסטרלים היחידים שאתם מכירים, והצליח לא רע באירופה, שזו דרך יפה לומר שהוא כשל בארה"ב. לצד קשיי הפקה גדולים (למשל: הסוסים בסרט נדבקו בשפעת נדירה, והושבתו לזמן מה), די מובן למה הסרט הזה נשאר לא פתור מבחינת לורמן. לכן זה יותר ברור למה בימאי מצליח יחזור לסרט שיצר לפני 15 שנים, ויערוך אותו מחדש עם המון חומרים שצולמו אך לא שומשו, ובכך יהפוך אותו ליצירת מיני סדרה בת 6 פרקים, שמקבלת גם שם חדש – "רחוק למטה" (Faraway Downs).

העלילה ניצבת בין מלחמת העולם הראשונה לשנייה, אז אוסטרליה היתה בעיצומה של גיבוש המדינה הנאבקת (מי ידע? אה, האוסטרלים), כשלורמן יוצר רומן היסטורי רומנטי שמתאר את מערכת היחסים המורכבת של האוסטרלים עם הבריטים מהם הגיעו, והאבוריג'נים המקומיים בהם פגעו. היי, אם כל מיני ילדי Woke רוצים לדבר על די-קולניזציה, עדיף שיצפו בזה לפני שהם מקשקשים שטויות ברשת.

זה אולי עשוי להישמע לכם כמו איזה "גרסת הבימאי" מעצבנת שבקושי מוסיפה או משנה את המקור, אבל עם 220 דקות של סדרה (לעומת 166 של הסרט), זה תוספת של המון דקות, ולורמן לא ידוע בתור בימאי שמבזבז שוטים. בריאיונות סביב הסדרה הוא מגדיר אותה כניסוי מהפכני שעשוי לשנות את איך שאנחנו תופסים יצירות קולנוע – ובכונתו היא שבימאים נוספים עשיים לערוך את סרטיהם סדרות – ולכל הפחות בטוח, אבל ממש בטוח, שזה מה שיתקן את הסרט איתו הסתבך. מסקרן מאוד לגלות אם צדק, ופייר תודה ש-6 פרקים של חצי שעה עד חמישים דקות נשמע יותר טוב מסרט של שעתיים וארבעים דקות. בינג' נעים.
"רחוק למטה" (Faraway Downs), שש פרקים, זמין עכשיו בדיסני+